K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2008, 23:48   #11
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Hej Morten

Først et stort tillykke her fra.
Har du ikke været igennem arbejdsprøvning først, eller fik du bare pension med det samme?
Det er dejligt det nu er afsluttet for dig, så kan du komme til at se frem af igen.
Den tid man venter den er bare ikke til at holde ud, man går der og ikke ved om man er købt eller solgt, og når man ringer for at høre om de snart kommer med en afslutning, så er der aldrig nogle som ved noget om en.

Men dejligt du fik den igennem morten Tillykke.
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 08:54   #12
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Morte

Stort stort tillykke :-)

Må man spørge på hvilket grundlag du har fået det? Altså hvor lang din sag har været, om du er arbejdsprøvet osv.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 08:55   #13
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Stort tillykke til dig. Dejlig op til julen at være afklaret
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 09:07   #14
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Stort tillykke skal du have fra mig også, så kan du slappe af, for de kommunale folk, og holde en dejlig jul
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 09:08   #15
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Kjersti :-)

Når man søger pension efter en paragraf 17 bliver afgørelsen truffet på det foreliggende. Der bliver altså ikke indhentet yderligere oplysninger fra læge, sygehus etc.
Man søger selv pension ved en paragraf 17.

Er ansøgningen derimod indgivet af sagsbehandler, er der tale om enparagraf 18, og der indhentes de op lysninger denne finder nødvendige for at der kan træffes afgørelse.

Har jeg misforstået noget må i endelig rette mig, så kjersti ikke bliver fejlinformeret. :-)

Jeg selv blev tilkendt efter en paragraf 18. Det er svært at få pension efter 17, men så er det jo skønt at se det kunne lykkes for Morten. Han er helt i skyerne idag... Igen tillykke

/mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 12:03   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mimse har ret, og mange gange anbefaler vi her på siden at man søger efter en 17 men det er lige så meget til sager som er gået i stå og hvor man skal have sparket lidt liv i den ...

Og Morten tillykke også herfra , dejligt at du kan gå julen i møde med den viden og uden at skulle gå og spekulere over det...

Der er faktisk 4 her på siden som jeg kender til , som har fået en §17 så helt håbløst er det nok ikke, nogen kommuner indstiller ikke til en 18 netop fordi de skal spare penge og så længe man ikke er på pension så kan de spare lidt..

Men søger man efter 17 for at få pension ja så skal man være ganske sikker på sin sag

Der er også et par stykker her på siden der har søgt efter 17 hvor sagsbehandleren så har foreslået at der lige blev lavet et par undersøgelser mere med henblik på at få den lavet om til en § 18.

Men også her skal man være sikker i sin sag, for det kan være en forhalings teknik fra kommunes side...

Jeg ved at web blev anbefalet en undersøgelse mere med henblik på at det så skulle laves om til en 18 han sagde ja til at få lavet undersøgelsen men fastholdt sin §17 og han fik også pension efter §17

men igen .. man skal være sikker i sin sag hvis det er en 17 man går efter for at få pension for det er svære at få efter den, men ikke desmindre kan det være en rigtig god måde at få sparket sin sag igang og måske at få arbejdet sig hen imod en førtidspension ...
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 10:25   #17
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Morten.

Håber du stadig er glad for din førtidspension og får lyst til at fortælle lidt mere om det, at søge på § 17.

Kom du i arbejdsprøvning? og var du til møde, inden afgørelsen, med de mennesker der afgør at man kan få pension.

Vidste du at din sag ville blive afgjort den dag du fik afgørelsen, eller ringde de bare til dig?

Spørgsmål der cykler rundt i hovedet af en, når man selv har søgt på § 17. Jeg er så spændt på hvad og hvornår der sker noget i min sag igen. Eller om den bare ligger og samler støv i 3 måneder.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 17:46   #18
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej Morten

Der skal også lyde et tillykke herfra .

Selvom det jo ikke er en "lykke" at blive førtidspensionist, så det er måske mere rigtigt at sige tillykke med at du nu har opnået vished og er sikret en indkomst.

Mange hilsner fra Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 18:13   #19
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Tillykke, tillykke. Hvor må det bare være dejligt at få afsluttet sin sag. Dejligt det er lykkedes dig )
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurra for Rie LUM Politik og Samfund 3 15-02-2011 13:05
Hurra! Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-01-2011 13:40
Hurra sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 23-03-2010 16:27
Hurra... optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-03-2007 13:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension