K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2008, 12:25   #1
Perl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
Perl er ny på vejen
Question Spørgsmål vedr. opsigelse

Jeg er ansat på et sygehus som kontorassistent i en lægesekretærgruppe.

Jeg er ansat i fleksjob, fordi jeg har Crohns, en kronisk betændelsestilstand i tyktarmen.

Mit problem består i, at arbejdsmiljøet på kontoret er meget dårligt, og der er mange indbyrdes stridigheder i sekretærgruppen.
Det påvirker mig meget i hverdagen, og det er meget stressende for mig, at det psykiske arbejdsmiljø er så dårligt.

Det har betydning for min sygdom, at jeg er stresset, og jeg bliver hurtigere syg, når jeg "bekymrer" mig.
Faktisk er det så slemt nu, at jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg bliver nødt til at opsige min stilling.

Er der nogle særlige ting, jeg skal være opmærksom på?
Kan jeg uden videre opsige min stilling, eller skal jeg fyres?

Jeg kan ikke vente med at sige op, til jeg har fundet et andet arbejde, det vil bare forværre min situation, at jeg føler mig tvunget til at blive, indtil jeg har fundet nyt job..

Men hvad gør jeg?
Kan sige op?

~Perl
Perl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 12:32   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Perl og velkommen til.

Jeg synes, du skal tale med din fagforening om det.

Måske du skulle tale med din læge om en sygemelding, da det jo er dit helbred, der står på spil.

Dernæst kan du tale med din jobkonsulent/kommune om det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 13:01   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg vil tilslutte mig Zuza. Tal med lægen, fagforeningen og din jobkonsulent. Det er ikke meningen, du skal blive syg af dit arbejde. Men vent med at sige op, til du evt. har fået grønt lys. Måske du skal starte med en sygemelding, og så kan du bruge tiden til at tale med din jobkonsulent og din fagforening og finde ud af, hvad du skal gøre!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:25   #4
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Hej Perl.

Da jeg har/havde 2 søstre med Crohn ved jeg hvor meget det psykiske betyder i din situation. Og det er ikke noget du skal tage let på. Jeg synes du skal melde dig syg. Og med din sygdom skulle det overhovedet ikke være et problem at få en sygemelding. Det er jo p.g.a. arbejdsklimaet du har det dårligt. Og det sætter sig til noget fysisk. Så meld dig syg og lad dem fyrre dig. Så kommer du ikke i klemme nogen steder.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 18:49   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Perl du skriver

Citat:
Det har betydning for min sygdom, at jeg er stresset, og jeg bliver hurtigere syg, når jeg "bekymrer" mig.
Faktisk er det så slemt nu, at jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg bliver nødt til at opsige min stilling.

Er der nogle særlige ting, jeg skal være opmærksom på?
Kan jeg uden videre opsige min stilling, eller skal jeg fyres?
det er enormt vigtigt at du ikke bare siger op men at det er noget der foregår i samarbejde med din sagsbehandler og jobkonsulent...

fleksloven er så genialt skruet sammen at hvis man siger sit job op så kan det tilskrives som selvforskyldt ledighed og du mister dermed retten til ledighedsydelse...


Så derfor som de andre siger, gå til din læge og bliv sygemeldt (fortæl hvad der er galt og hvordan det påvirker dig ) kontakt dernæst din sagsbehandler og din jobkonsulent og find i samarbejde med dem ud af hvordan du kommer ud af din stilling, det vil også være en god ide at have en evt fagforening med på sidelinjen

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 21:48   #6
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Perl du skriver



det er enormt vigtigt at du ikke bare siger op men at det er noget der foregår i samarbejde med din sagsbehandler og jobkonsulent...

fleksloven er så genialt skruet sammen at hvis man siger sit job op så kan det tilskrives som selvforskyldt ledighed og du mister dermed retten til ledighedsydelse...


Så derfor som de andre siger, gå til din læge og bliv sygemeldt (fortæl hvad der er galt og hvordan det påvirker dig ) kontakt dernæst din sagsbehandler og din jobkonsulent og find i samarbejde med dem ud af hvordan du kommer ud af din stilling, det vil også være en god ide at have en evt fagforening med på sidelinjen

MVH

Hejdien
Kan tilslutte mig overstående. Sig ikke op før du har snakket med kommunen.

Og så et lille ps. Crohn er ikke kun en betændelsestilstand i tyktarmen, det kan sidde i hele fordøjelseskanalen . Colitis er derimod kun i tyktarmen :-)

Rikke som har Crohn, i tynd-, tyk- og endetarmen :-)
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. psykolog seifert Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-08-2013 21:05
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48
Spørgsmål vedr pensionberegning. jose At søge førtidspension 3 15-02-2009 15:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension