K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2011, 10:12   #1
Blybber
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Blybber er ny på vejen
Red face Forsørget af min mand....hvad har jeg tilbage

Jeg har været sygemeldt i knap to år og da min phsykiater ikke kan stille en garenti for at jeg i løbet af 2x56 uger kan varetage et ordinært job vil min sagsbehandler ikke forlænge min sygemelding under denne paragraf. jeg er nu udvist af systemet og min mand skal forsørge mig da han ligger over grænsen for indtjening, således jeg ikke kan få kontant hjælp....jeg var ellers klar til arbejds prøvning men det blev afvist pga phsykiaterens udtale om at det var skadeligt for mig pt.......det svært selv at se og indrømme......men nu..hvad så! Jeg har fået en ny sagsbehandler under :revalidering og aktiverings teamet....da jeg hænger i med næb og kløer for ikke at blive syltet...har selv måtte kontakte dem og bede om et møde..får hele tiden at vide at jeg ikke kan få økonomisk hjælp overhovedet, men kan jeg deltage i kurser og vejledning vedr min situtation på lige fod med kontanthjælps modtagere o.a skulle gerne på kursus i august vedr. Udvikling og coæching finde mine ressorter og senere i arbejds prøvning....føler mig Palle alene i verden og kan man få udbetalt de ferie sygedagpenge der er sparet op i a kassen...jeg får jo ikke anden indkomst.....Hilsen xenia
Blybber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 10:18   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er selv uden indtægt og snart været det i et år
men jeg er aldrig blevet tilbudt noget som helst
hverken kursus eller aktivering
men kan heller gennemfører det alligvel
når man er uden indtægt, har kommunen ikke travlt
1 du koster ikke noget
2 aktivering vil bare koste kommunen penge, da de ikke kan få refusion

Men du kan da spørger dem ad, om du kan deltage på lige fod med en på kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 11:29   #3
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Du kan deltage næsten på lige fod med kontanthjælpsmodtagere.

I lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 2 findes der ti målgrupper.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128679

§ 2 handler om hvem man er set snævert ud fra primært den ydelse man er berettiget til - eller sekundært den situation man er i.
Når man som dig er selvforsørgende, er man omfattet af målgruppe 10.

(Generelt er det vigtigt, når man læser i lov om aktiv beskæftigelsesindsats, altid dels at vide, hvilken målgruppen man selv er, dels hvilken målgruppen en given § er rettet mod. Hvilken målgruppe, en § er tiltænkt, vil altid fremgå af den pågældende §).

Godt, du er omfattet af målgruppen § 2, nr 10.

I samme lov § 75a findes følgende

Kapitel 13 a

Tilbud til ledige selvforsørgende

§ 75 a. Jobcenteret kan efter en konkret vurdering give personer, der er omfattet af § 2, nr. 10, tilbud efter kapitel 10-12 og tillægsydelser efter kapitel 14 og 15.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 10, og som ikke har andre problemer end ledighed, kan få tilbud og tillægsydelser efter de regler, der gælder for personer omfattet af § 2, nr. 2, i kapitlerne 10-12, 14 og 15, jf. dog stk. 4 og 5.

Stk. 3. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 10, og som har andre problemer end ledighed, kan få tilbud og tillægsydelser efter de regler, der gælder for personer omfattet af § 2, nr. 3, i kapitlerne 10-12, 14 og 15, jf. dog stk. 4 og 5.

Stk. 4. Tilbud efter kapitel 10 til personer omfattet af § 2, nr. 10, kan højst vare op til 6 uger, medmindre danskundervisning indgår som en betydelig del af tilbuddet. Den samlede varighed kan ikke overstige 26 uger. Bestemmelserne i §§ 34-36 om varighed finder ikke anvendelse.

Stk. 5. Bestemmelserne om ydelser m.v. i § 38 og § 45 finder ikke anvendelse for personer omfattet af § 2, nr. 10
.

Du har problemer udover ledighed, altså er stk. 3 især interessant for dig.

Du kan få tilbud efter kapitel 10-12 som var du en person omfattet af § 2 nr 3(hvilket er kontanthjælpsmodtagere med problemer udover ledighed). Disse kapitler er også i samme lov.
Kap 10 Vejledning og opkvalificering
Kap 11 Virksomhedspraktik
Kap 12 Løntilskud

Det, du konkret spørger om, er et tilbud jf. kap 10.
Som du kan se i stk. 4, kan dette tilbud højest have en varighed af seks uger.

Bemærk også, at du er berettiget til tillægsydelser jf. kap. 14 og 15.
Blandt tillægsydelser findes befordring. For personer omfattet af § 2 nr 3 skal du kigge på § 83. Du kan således få dækket faktisk udgifter til befordring, dog max kr., 1000,00 - hvoraf der skal betales skat.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 16:46   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Blybber.

Er ked af at også du, som så mange andre, bliver udsat for den slags spekulation i kr. og øre, istedet for at hjælpe et menneske, som er syg på benene igen.

Jeg bed mrk. i flg. skriv fra dig:
Citat:
var ellers klar til arbejds prøvning men det blev afvist pga phsykiaterens udtale om at det var skadeligt for mig pt
, hvorfor jeg vil råde dig til at få et lille pusterum, selvom det bliver under øk. elendige og urimelige betingelser, og måske også være ligge knap så meget energi i flg.:
Citat:
da jeg hænger i med næb og kløer for ikke at blive syltet
i forhold til kurser pt.

Og så en anden ting: har du anket og evt. klaget over din sagsbehandling, hvis denne har haft mangler?

Håber sommeren, som står for døren kan give dig overskud til at komme tilbage, idet du virker som én der kæmper. Men selv også disse må tage en pause for at hente kræfter ind i mellem.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der friske på lidt mand-til-mand.. Chas Politik og Samfund 1 13-06-2012 22:18
Tilbage til 0 i løbet af én opringning til sagsbehandler... Hvad er mine udsigter nu? Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-01-2012 18:41
hvad skal min mand gøre? Nielsen1 Alt det andet 3 02-12-2010 02:14
Her er en mand... isteen Politik og Samfund 8 15-06-2010 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension