K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2011, 16:28   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det syntes jeg er godt også selvom du formulere det anderledes . Man skal jo ikke være bange for at spørge, der skal altså være mening med galskaben.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 16:35   #32
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Øv syntes lige den sidste her volder problemer EE...
Er dette bedre:

"Statusrapport fra psykiater xx, kommentar fra jeres sociallæge samt udtalelse fra sb beskriver alle, at jeg aldrig kan vende tilbage til arbejde på ordinære vilkår. For retmæssig at være sikret sygedagpenge under min afklaring på Arbejdsmarkedcenter Syd anmoder jeg, med anbefaling fra min fagforening, derfor jobcenteret om forlængelse af mine sygedagpenge iht. § 27 stk 1.4 og ikke, som først antaget fra jobcenter, til ledighedsydelse. Sygedagpengelovens § 27 stk 1.4 siger netop: " Den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger." Jeg vil jo kunne nå afklaring inden for denne tidsramme og med et realistisk timetal til følge. Hvad er årsagen til at der i rp fokuseres på ledighedsydelse frem for sygedagpenge?

Det blir så forvirrende når man forsøger at flette nyt ind i gammelt, så jeg føler jeg "kløjs" lidt i det - hihi....

Andersines formulering har jeg skrevet direkte ind istedet for min egen...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 16:51   #33
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det syntes jeg er godt også selvom du formulere det anderledes . Man skal jo ikke være bange for at spørge, der skal altså være mening med galskaben.
Nej du har ret Og LIDT galskab har vi jo fået efter flere år i suppegryden...

Men jeg er bare bange for at ødelægge mine chancer for noget som helst ved at tillade mig at være kritisk/spørgende.... Men det jeg har skrevet her kan da umuligt være forkert på nogen måde.... Eller
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 17:33   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Er dette bedre:

" Da jeg i flg. statusrapport af d. ? (citat) fra psykiater xx, kommentar af d. ? fra sociallægen (evt. citat) samt udtalelse fra sb aldrig kan vende tilbage til arbejde på ordinære vilkår, anmoder jeg jobcenteret om forlængelse af mine sygedagpenge iht. §27 stk. 1 nr. 4.

Forlængelsen skal ses i lyset af at jeg dermed retmæssigt er sikret sygedagpenge som forsørgelsesgrundlag under min afklaring på Arbejdsmarkedcenter Syd. Min fagforening anbefaler ligeledes denne sikring og peger på §27 stk. 1 nr. 4 som grundlag for forlængelse af mine sygedagpenge.

Jeg referer for god ordens skyld § 27 stk 1. nr. 4 : " Den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger."

Forlængelses perioden garantere dermed indeholdelse af afprøvningsperioden på Arbejdsmarkedcenter Syd, der som tidligere nævnt er foreslået til ca. 13 uger."

Jeg har lavet et forslag som du også kan tænke over. Jeg vil ikke for nu skrive så meget om ledighedsydelse. Dette kunne du tage fat i hvis de afviser en forlængelse.

Andre kommer måske til med tilføjelser, så du kan blive rigtigt rundforvirret.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 17:57   #35
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Er dette bedre:

" Da jeg i flg. statusrapport af d. ? (citat) fra psykiater xx, kommentar af d. ? fra sociallægen (evt. citat) samt udtalelse fra sb aldrig kan vende tilbage til arbejde på ordinære vilkår, anmoder jeg jobcenteret om forlængelse af mine sygedagpenge iht. §27 stk. 1 nr. 4.

Forlængelsen skal ses i lyset af at jeg dermed retmæssigt er sikret sygedagpenge som forsørgelsesgrundlag under min afklaring på Arbejdsmarkedcenter Syd. Min fagforening anbefaler ligeledes denne sikring og peger på §27 stk. 1 nr. 4 som grundlag for forlængelse af mine sygedagpenge.

Jeg referer for god ordens skyld § 27 stk 1. nr. 4 : " Den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger."

Forlængelses perioden garantere dermed indeholdelse af afprøvningsperioden på Arbejdsmarkedcenter Syd, der som tidligere nævnt er foreslået til ca. 13 uger."

Jeg har lavet et forslag som du også kan tænke over. Jeg vil ikke for nu skrive så meget om ledighedsydelse. Dette kunne du tage fat i hvis de afviser en forlængelse.

Andre kommer måske til med tilføjelser, så du kan blive rigtigt rundforvirret.

Åhhh du er en skat! Den lurer jeg lige på

Grunden til jeg nævner ledighedsydelsen er jo KUN at den står nævnt i rp samt i følge brev til partshøringen... Og at sb netop har sagt at der ikke er forlængelsesmuligheder...

I må gerne rundforvirre mig - er sååå skønt med hjælp, når man selv er derude hvor det ikke længere gir mening Det får vel modsat effekt på et tidspunkt, tror du ikke? Haha....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 18:08   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Åhhh du er en skat! Den lurer jeg lige på

Grunden til jeg nævner ledighedsydelsen er jo KUN at den står nævnt i rp samt i følge brev til partshøringen... Og at sb netop har sagt at der ikke er forlængelsesmuligheder...

I må gerne rundforvirre mig - er sååå skønt med hjælp, når man selv er derude hvor det ikke længere gir mening Det får vel modsat effekt på et tidspunkt, tror du ikke? Haha....
Ja det er altid godt med hjælp. Du kunne evt. slutte af med at alternativ til forlængelsen (hvis ikke det kan blive nr. 4 så en anden??), bliver du som anført overført til ledighedsydelse, men hvis du mod alle odds ikke visiteres til fleks hvordan står du så ? Det er dette hvordan du ikke kan leve med, da du risikere at miste dit forsørgelses grundlag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-07-2011 kl. 18:16.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 19:25   #37
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja det er altid godt med hjælp. Du kunne evt. slutte af med at alternativ til forlængelsen (hvis ikke det kan blive nr. 4 så en anden??), bliver du som anført overført til ledighedsydelse, men hvis du mod alle odds ikke visiteres til fleks hvordan står du så ? Det er dette hvordan du ikke kan leve med, da du risikere at miste dit forsørgelses grundlag.
Der er desværre ikke andre forlængelses muligheder for mig. Og selvfølgelig er ledighedsydelse bedre for mig frem for kontanthjælp, som det også er nævnt at de andre i tråden. Den måde jeg læser det på der vil hun først standse mine sd når der foreligger svar på fleks ansøgningen og at det er derfor jeg skal overgå til ledighedsydelse. Men nemlig... Der står ikke hvad der skal ske hvis det blir afvisning... Og heller ikke hvad der skal ske hvis jeg arbejder for mange timer kontra for få timer til "normen".... Det skræmmer mig da noget at læse om alle de folk der i øjeblikket visiteres til fleks på 6-8-10 timer og dermed parkeres på ledighedsydelse... Til en EVT ny reform træder i kraft - HVIS den da træder i kraft!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 19:47   #38
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Så prøver jeg igen.... Har prøvet at få alt ind, men ved ikke om jeg nu pludselig har droppet for meget eller glemt nogle af mine vigtige spørgsmål - haha...

"Jeg tillader mig at rette henvendelse til dig, da min socialrådgiver xx har ferie.

Jeg har modtaget min ressourceprofil (rp) til partshøring, men har lidt spørgsmål til denne inden jeg kan kommentere og aflevere den. Jeg snakkede med en venlig dame på jobcenteret igår, som sagde, at du vil være mig behjælpelig med mine spørgsmål.

Jeg kan se at x ud fra rp vil træffe beslutning om evt visitation til fleksjob og i så fald vil jeg overgå fra sygedagpenge til ledighedsydelse. Jeg skal til forsamtale hos Arbejdsmarkedcenter Syd d. 8. august mhp afprøvning af mit funktionsniveau i arbejdsmæssig sammenhæng. x og jeg har snakket en del om AMC syd og jeg ved at et forløb hos dem er af ca. 13 ugers varighed. I rp står der, at jeg skal i et længerevarende afprøvningsforløb. Henviser dette til de 13 ugers afprøvning på Amc Syd, eller er der planer om yderligere afklaring, som jeg ikke er orienteret om?

Da jeg i flg. statusrapport af d. 1. juni 2011 fra psykiater xx, kommentar af d. 9. maj og 14 juli 2011 fra sociallægen samt udtalelse fra x, ikke kan vende tilbage til arbejde på ordinære vilkår, anmoder jeg jobcenteret om forlængelse af mine sygedagpenge iht. §27 stk. 1 nr. 4.

Forlængelsen skal ses i lyset af at jeg dermed retmæssigt er sikret sygedagpenge som forsørgelsesgrundlag under min afklaring på Amc Syd. Min fagforening anbefaler ligeledes denne sikring og peger på §27 stk. 1 nr. 4 som grundlag for forlængelse af mine sygedagpenge.

Jeg referer for god ordens skyld § 27 stk 1. nr. 4 : " Den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger."

Forlængelses perioden garantere dermed indeholdelse af afprøvningsperioden på Amc Syd, der som tidligere nævnt er foreslået til ca. 13 uger.

Jeg ved fra sb, at Århus Kommune ikke vælger at visitere til fleksjob hvis man kan arbejde over ca 25 timer, da dette vil sidestilles med selvforsørgelse. Lige så har hun oplyst mig at et timeantal under 12½ timer heller ikke vil føre til fleksjob visitation men istedet vil føre til førtidspension, da det lave timeantal ikke vil være økonomisk svarende for en virksomhed, og derfor i princippet bare vil være længerevarende parkering af borgeren. Hvordan er jeg stillet ved højt/lavt timeantal - både ved evt visitation til fleks men også ved forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk 1.4?

Hvordan er jeg stillet mhp. afklaring og økonomi ved et evt aflag på visitation til fleksjob?

Ang opstart på Amc Syd, skal det siges at jeg er spændt på og glæder mig til dette forløb. Det blir spændende endelig at kunne få mulighed for at teste mig selv efter mange års sygdom. Men jeg har nogle skånehensyn til afklaringens opstart. Er dette noget jeg snakker med Amc Syd om til forsamtalen?

Jeg vil også høre hvordan normen er ang underskrift på rp, da jeg vil sikre mig at mine kommentarer skrives ind. Får jeg en ny rp med det ny indskrevne til underskrift eller?

Ressourceprofilen skal afleveres mandag 1 august, men da jeg gerne vil have dine svar med i mine overvejelser, forventer jeg at det må være en formssag at få forlænget svarfrist på partshøring, til en uge efter jeg har modtaget fyldestgørende svar på mine spørgsmål samt undren."

Er jeg så ved at være der mon??

Igen TAK søde skattemennesker
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 20:12   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Umiddelbart lyder det rigtigt godt, jeg ville dog måske undlade at nævne det med de 25 timer, da det kan virke som om at du spekulere i hvor mange timer du "skal" nå og ikke kan nå. Hvorfor er det at du nævner noget om timeantallet overhovedet ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 20:18   #40
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg ved fra sb, at Århus Kommune ikke vælger at visitere til fleksjob hvis man kan arbejde over ca 25 timer, da dette vil sidestilles med selvforsørgelse. Lige så har hun oplyst mig at et timeantal under 12½ timer heller ikke vil føre til fleksjob visitation men istedet vil føre til førtidspension, da det lave timeantal ikke vil være økonomisk svarende for en virksomhed, og derfor i princippet bare vil være længerevarende parkering af borgeren. Hvordan er jeg stillet ved højt/lavt timeantal - både ved evt visitation til fleks men også ved forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk 1.4?

:
Jeg er helt enig med EE, at du skal undlade dette afsnit.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension