K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2008, 11:47   #21
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jo, Sommer, jeg skal have min RP til læsning og til mine kommentarer, men er da spændt på om jeg får det.

Min sag skal IKKE vende ved lægekonsulenten, fik jeg af vide.

Min kommune kalder IKKE ind til høring, så der ryger min første klage.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 12:02   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmm jeg har lige fundet ud af at PiaE har ret....

En pension på forliggende grundlag påbegyndes ved ansøgningstidspunket...

Jeg har dog ikke kunne finde noget lovgivning om det....men jeg har fundet en SM afgørelse og det er jo lige så godt...

SM D-6-05

Citat:
da en sag om førtidspension påbegyndtes allerede ved ansøgningen, når der var anmodet om en afgørelse på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
Kilde: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../D-006-05.aspx

De har åbenbart fyldt mig med crap oppe på Køge kommune...da de fortalte mig at sådan var det ikke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 12:08   #23
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
""Ønsker en borger, at kommunen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, har kommunen en særlig vejledningsforpligtelse. Kommunen skal sikre sig, at det rent faktisk er vedkommendes ønske, at sagen bliver fremmet på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Kommunen skal i den forbindelse også vejlede borgeren om forskellen på behandling af sagen efter pensionslovens § 17 og § 18.""

Hoooov, det har min kommune da ikke oplyst mig om. De har ikke vejledt mig.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 12:15   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jo, Sommer, jeg skal have min RP til læsning og til mine kommentarer, men er da spændt på om jeg får det.

Min sag skal IKKE vende ved lægekonsulenten, fik jeg af vide.

Min kommune kalder IKKE ind til høring, så der ryger min første klage.
Og hvem er det der egentligt burde rette op på alt dette lort!? ... Julemanden? ... han har umiddelbart proportionerne, og griner også af sine "klienter"...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmmm jeg har lige fundet ud af at PiaE har ret....

En pension på forliggende grundlag påbegyndes ved ansøgningstidspunket...

Jeg har dog ikke kunne finde noget lovgivning om det....men jeg har fundet en SM afgørelse og det er jo lige så godt...

SM D-6-05



Kilde: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../D-006-05.aspx

De har åbenbart fyldt mig med crap oppe på Køge kommune...da de fortalte mig at sådan var det ikke...

Og jeg forestiller mig nu, at du ikke er overrasket

Sidst redigeret af Webmaster; 24-11-2008 kl. 12:21. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 12:29   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nææ ikke rigtigt overasket...

Men det er dælme sørgeligt at man ikke kan få en korrekt vejledning hos sin kommune...

Tænk hvor meget de slipper af sted med....fordi mange mennesker ikke klager over deres afgørelser...

Det er et sørgeligt samfund man lever i....når staten og kommunerne lyver over for borgerne...tiltrods for deres vejlednings pligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 12:42   #26
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Går den, så går den.

Min ene knægt gik på kommunen for at søge om penge til buskort, indtil han kunne få SU, I ved, den får de unge jo først, når der er gået et kvartal efter de blev 18.

Han læste HF på det tidspunkt, og blev promte vendt i døren med denne besked: Har du ike råd til selv at betale, så må du da bare droppe ud, vi kan ikke hjælpe dig.

Dagen efter stod jeg der og forklarede: at en ansat i receptionen slet ikke skulle afgøre, hvad min søn kunne søge om, hun havde bare at give ham et skema til ansøgning om enkeltudgift, og bringe den til rette person lige om lidt.

De hylede lidt op om lovgivning, der var de så kommet til den forkerte, og de faldt lidt ned, da jeg bad om at måtte tale med deres chef.

Han fik sit buskort i de 3 mdr.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 13:51   #27
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Question Vedr. opdatering af resourceprofilen

hej alle

Ved ikke om jeg er i det rigtige forum?

Men jeg har d.d talt med min sagsbehandler om hvorfor min resourceprofil ikke er up to date. med det fortalte hun at hun gjore den færdig, når det havde et formål.

til det spurgte jeg , jamen, skal der ikke med at jeg har været på kursus og været igennem endnu en arbejdsprøvning der igen er afbrudt pga stress. nej , for det var ikke relevant. Hmm tænker jeg bare det er da relevant at jeg bliver dødsyg af stress og ikke magter ret meget.

nu er det så jeg godt kunne tænke mig at vide noget om jeg skal klage til min borgsmester over hende eller om jeg skal overhøre det?

jeghar mest lyst til at indgive en skriftlige klage over hende pga hendes måde at være på i telefonen?
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 17:55   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jutta tryk på det her link http://www.k10.dk/newthread.php?do=newthread&f=27 skriv en overskrift og stil spørgsmålet igen , så har du din egen tråd og kan fortsætte i den efterhånden som din sag skrider frem (evt kopiere linket til din egen tråd så du altid kan finde den igen også når den er rykket ned af siden )

På den måde slipper du for at blive væk i en masse andre indlæg og vi kupper ikke Razmos tråd

Skal nok svare dig senere i den nye tråd du laver ....
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 19:31   #29
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jutta tryk på det her link http://www.k10.dk/newthread.php?do=newthread&f=27 skriv en overskrift og stil spørgsmålet igen , så har du din egen tråd og kan fortsætte i den efterhånden som din sag skrider frem (evt kopiere linket til din egen tråd så du altid kan finde den igen også når den er rykket ned af siden )

På den måde slipper du for at blive væk i en masse andre indlæg og vi kupper ikke Razmos tråd

Skal nok svare dig senere i den nye tråd du laver ....
HVEM KUPER MIN TRÅD!!!! ARRRRR!!!!

Det gør nu ikke noget, den var vidst død aligevel hehe...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lidt opdatering siden sidst Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 74 19-10-2012 23:46
Lidt opdatering siden sidst KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 23-04-2012 18:40
Opdatering af ressourceprofil dudde Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 05-11-2011 12:28
Opdatering på min mand siffeline Alt det andet 6 30-04-2011 10:06
Jeg er lidt forvirret..+opdatering Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2011 19:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension