K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2008, 16:20   #1
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Kontanthjælp

Juhuuuuuuuuuuuuuuu

For en gangs skyld er der noget godt at fortælle.

Jeg har jo været på kontanthjælp siden november 2007 da jeg faldt for dagpengegrænsen.

Det har bestemt ikke været en dans på roser at skulle overleve med 958,00 kr. pr. md. og ville ikke have kunne lade sig gøre, hvis ikke jeg havde haft min kæreste.

Tilfældigvis søgte jeg nogle enkeltydelser og i den forbindelse fik jeg at vide, jeg kunne søge et boligtillæg. Jeg troede først hun snakkede om boligsikring men nej.

Det er et tillæg der kan søges, hvis ens boligudgifter dvs. husleje, varme, vand, el og antenneudgift gør, der ikke er så meget tilbage at leve for.

Jeg undersøgte sagen og det viste sig, at jeg var berettiget til 1.116,00 kr. pr. md.

Det har jeg nu fået udbetalt sammen med min kontanthjælp OG har også fået det med tilbagevirkende kraft så jeg har fået sat ekstra 11.516,00 kr. ind på min konto i denne md.

Jeg er bare så glad

Grunden til jeg fik det med tilbagevirkende kraft var, at kommunen havde glemt at orientere mig om muligheden da jeg overgik til kontanthjælp og for en gangs skyld fandt de, at jeg ikke skulle lide under den forglemmelse.

SÅ, hvis der er andre der sidder i den situation SÅ skynd jer at ansøge.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 17:36   #2
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Ej hvor dejligt for dig......

Ved du om det kun er noget der kan søges når man bor i lejet bolig eller om dem der bor i eget hus også kan søge?????????? Jeg ryger nelig også på kontanthjælp en af dagene, og nej det er ik en dans på roser, det men får at leve for

Kh sara
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 18:53   #3
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hej...lyder da godt....!!

jeg er enlig mor og er nød til bo i en større lejlighed mens min datter ik bor hjemme da hun nok kommer hjem bor igen.......er det noget alle kan søge ...jeg har kun hørt om boligstøtte?? jeg har været på kontanthjælp altid men har aldrig hørt om det der?
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 19:16   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er en paragraf 34, det handler om.

Og "sjovt" nok, så SKAL kommunerne af egen drift undersøge, om borgerne er berettiget til dette tillæg.

Det er måske derfor, du fik det med tilbagevirkende kraft.

Citat:
Særlig støtte

§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter § 25 få en særlig støtte.

Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Stk. 3. Følgende personer kan ikke få særlig støtte:


1) Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 7 og 8.

2) Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4 og stk. 12, nr. 3 og 4.

3) Personer, der får hjælp efter §§ 25 a og 27.

4) Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.


Stk. 4. Personer, der får nedsat hjælpen efter § 25, stk. 5-10, § 38 a og § 39, får særlig støtte med det beløb, der ville have været udbetalt, hvis de pågældende ikke havde været omfattet af nedsættelsen.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler for beregningen af støtten efter stk. 1, herunder regler om begrænsning af støtten og fradrag for indtægter.
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=113596#Kap10

Her kan diverse takster findes: http://www.bm.dk/sw23520.asp

Og her er den vigtigste - bekendtgørelsen om § 34.

Her kan man læse, at man OGSÅ kan få støtte, selvom man bor i ejerbolig.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29850

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 19:32   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen

Jeg syntes det er SUPER, Phønix.

Måske er der flere tiltag som kan forsøde din/jeres hverdag

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 19:49   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
For en del år siden fik jeg også et LILLE beløb hver måned, men fandt så ud af, at hvis man får f.eks. varmepenge tilbage, så har kommunen ret til at "tage" dem, når man får hjælp efter §34.
Og eftersom det var under 200 kr. jeg fik om måneden, men var vant til at få ca. 3000 kr. tilbage i varmepenge om året, så lod jeg være med at søge året efter.
Det skal man blot lige være opmærksom på.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 20:30   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fedt Phönix

Det er da dejligt med sådan en tidlig julegave...

Vidste i at der kun er 85 dage til Jul tsk tsk
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 07:58   #8
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 17
Helenevind er ny på vejen
Hej

Ej hvor fedt :-) hvor er jeg bare glad på dine vegne

Stort kram og bru nu pengene fornuftigt

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 13:49   #9
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Sara og PruttenQ34

Som I ser har zusa været hurtig og fundet § frem der gælder dette, så jeg håber I får svar på jeres spørgsmål og håber I kan være lige så heldige som jeg.

Tak til dig zuza.

Helenevind, Webmaster og bmdc takker jer for jeres glæde på mine vegne og lover pengene skal blive brugt fornuftigt.... Bl.a. lidt ekstra til børnebørnene til jul......

til jer alle
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension