K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 15:25   #1
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
flexjob bevis?

Lige nu hjælper jeg en ven, som er så heldig at være tilkendt flexjob. Lige pt er han i praktik, som måske kan blive en fast ansættelse. Men de trækker tiden og vd ikke lige om de vil have ham og om de har råd til det.
Det er heller ikke det mest optimale sted, men kunne være ok.

Lige nu hjælper jeg ham med at lave et cv og en ansøgning, som han kan tage rundt på forskellige virksomheder og afleverer.

HAn har så idag være på kommunen for at få et flexbevis, som han kan komme ved. men de siger at det bruger lemvig kommune ikke. De sagde til ham at det var udfaset. Istedet synes de at han kunne medsende afgørelsen og hans resurse profil.

Kan det passe?

Noget helt andet er at der i hans afgørselse står at tilskudet afgøres i forbindense med en konkret ansættelse.... har andre prøvet det?
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 16:12   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Det er noget pjat han har fået at vide...

Gå op under Nyttige links på denne side, så ned under skemaer til at printe ud, og der nederst finder i Fleksjob bevis dette printer I ud, han udfylder selv hans hensyn, og så en tur på jobcentret for at få stempel og skrevet under og så er den ikke længere, god fornøjelse....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 16:13   #3
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
ja jeg har også lige, fået af vide fleksjobbeviset er noget der ikke bruges mere og man kan jo bare skrive i ansøning, at man er vissiteret til fleks job og at man kan arbejde ca. det antal timer.
tilskudet skal udregnes, ved hver jobstart men er man bevilliget 2/3 dele følger det som regl en.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 19:02   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Fleksjob bevis er jo en hjælp til arbejdsgiver så de kan se hvilke skånehensyn der er, og jeg fik mit bevis for 4 uger siden så jeg tror lige så meget at det er noget jobcentrene selv finder på, der er ikke noget problem med at få det i min kommune.
Men det er jo ikke sværer end selv at printe det ud og få et stempel på jobcentret.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 19:16   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg fik avide jeg kunne godt få et men det var ikke det vigtigste for man fortalte jo aligevel ens skånehensyn i en andsøgning
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 19:39   #6
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Det er bare lidt svært at formuleret sådan kort og præcist. Han er lidt autist, men føst noget der er fundet ud af inden for det sidste halve år. ellers har han selv troet at han led af gentagne drepressioner. HAn har meget lavt selvvær. en del personlighedsforstyrrelser.

Han har brug for faste rammer. han skal helst arbejde 37 timer. og han er ikke langsommere en så mange andre, tvært imod må han ikke gå istå. men han har behov for at der er en fast der sætter ham igang og at der ikke opstår ekstra pauser i løbet af dagen, hvor han ikke har noget at lave. en fast at gå til hvis han er tvivl om noget. og tingene må ikke bliver stressed
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 21:44   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man har ret til at få et fleksjobbevis, hvis man beder om at få sådan én.

Her er blanketten: https://info.jobnet.dk/files/Blanketter/abk820.pdf

Man kan printe den ud og få den udfyldt sammen med en fra jobcentret.

Det var en dårlig rådgivning at sige, at Lemvig kommune ikke gør.... Alle kommuner skal gøre det. Det står i loven, at hvis borgeren henvender sig, så kan de få det. Det står f.eks. i kapitel 7 i denne lov: http://www.socialjura.dk/index.php?id=12971
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 21:57   #8
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
HAn har så idag være på kommunen for at få et flexbevis, som han kan komme ved. men de siger at det bruger lemvig kommune ikke. De sagde til ham at det var udfaset. Istedet synes de at han kunne medsende afgørelsen og hans resurse profil.

Kan det passe?
Der skulle da ikke være nogen som helst grund til at dokumentere at man er godkendt, overfor en arbejdsgiver.

Når man søger et job, sender man IKKE sin ressourseprofil med, under nogen omstændigheder !

At søge et fleksjob, er indledningsvis akurat som at søge et almindeligt job, man skal sælge sig selv, ikke andet !
Man kan i ansøgningen sælge sig selv ved at beskrive hvad der er positivt ved at man kan ansættes i fleksjob.

Beviser for tilkendelsen, kommer, når kommunens repræsentant, kommer med ud til forhandlingerne, inden den endelige ansættelse, og først der afklares endeligt hvilke skånebehov mm der skal indgå i aftalen.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:34   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Selvfølgelig er det meget lettere at "sælge" sig selv som fleksjobber når man har et fleksjobbevis... -mange arbejdsgiverer er jo ikke opdateret omkring fleksjob og alle de nødvendige skånehensyn står jo på fleksjobbeviset, evt. også hvilket tilskud arbejdsgiveren kan forvente(1/2 eller 2/3).

Så kort og godt er der også nogle sagsmishandlere der agerer som sv!n over for deres syge medborger i Lemvig kommune :


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:38   #10
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Man skulle så sandelig gerne selv kende sine skånebehov mm
og det vil altid fremstå bedre end at man kommer med et brev hvor det står.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevis StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 2 03-05-2013 20:36
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
Flex job bevis KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2011 22:41
flexjob bevis rolle Spørgsmål ang fleksjob 0 19-07-2008 10:43
Fleksjob-bevis ?. Kimse Spørgsmål ang fleksjob 4 19-02-2008 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension