K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2010, 10:09   #1
Bamle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Bamle er ny på vejen
Enkle fridag tæller dobbelt

Hvad er reglerne vedr fridag som fleksjobber.

Jeg arbejder man-ons-fredag. Men hvis jeg tager fri en onsdag (hvilken jeg sjælden gør), så skal jeg betale 3 fridage. og hvis jeg holder fri en mandag eller fredag, så skal jeg betale 2 fridage. Kan det være rigtigt.

Kan forstå hvis jeg tager fri hver onsdag, så snyder jeg systemet, men sådan ligger landet ikke.

Ved godt at hvis jeg tager en uge ferie så betaler jeg 5 dage.

Glæder mig til et svar...


Berit
Bamle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 10:58   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øhhh den forstår jeg ikke rigtigt, hvis du tager fri Onsdag så skal du betale 3 fridage hvordan det ?

Jeg har også haft fleks hvor jeg arbejde 4 dage tog jeg fri en Tirsdag som var arbejdsdag så skulle jeg betale for Tirsdag og ikke andet ...

Hvordan er du ansat ? hvis dine skånehensyn gør at du arbejder tre dage så må det være en til en men kan ikke lige forstå hvad det er du mener med to og tre fridage..

Er du i fagforening ? prøv lige at skrive igen og se om du kan få mig til at fatte den eller lad os håbe nogen der fatter bedre lige dukker op
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 11:02   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, jeg sidder her og tænker, at du kunne måske tilbyde dem at komme tirsdag eller torsdag i stedet for onsdag (som du gerne vil holde fri), hvis de så takker nej til dit tilbud, så kan du bedre argumentere for, at du ikke holder fri i 3 dage (tirsdag, onsdag og torsdag), men kun én dag (onsdag).

Gør det helst på skrift, så du bedre kan klage over behandlingen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 12:01   #4
Bamle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Bamle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamle Se meddelelser
Hvad er reglerne vedr fridag som fleksjobber.

Jeg arbejder man-ons-fredag. Men hvis jeg tager fri en onsdag (hvilken jeg sjælden gør), så skal jeg betale 3 fridage. og hvis jeg holder fri en mandag eller fredag, så skal jeg betale 2 fridage. Kan det være rigtigt.

Kan forstå hvis jeg tager fri hver onsdag, så snyder jeg systemet, men sådan ligger landet ikke.

Ved godt at hvis jeg tager en uge ferie så betaler jeg 5 dage.

Glæder mig til et svar...


Berit

Hvis jeg holder fri mandag, så vil de have at jeg skal betale mandag og tirsdag.
Hvis jeg holder fri onsdag, så skal jeg også betale tirsdag og torsdag.
Hvis jeg holder fri fredag, så skal jeg også betale torsdag som fridag
Bamle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 12:04   #5
Bamle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Bamle er ny på vejen
Hvad er reglerne vedr fridag som fleksjobber.

Hvis jeg holder fri mandag, så vil de have at jeg skal betale mandag og tirsdag.
Hvis jeg holder fri onsdag, så skal jeg også betale tirsdag og torsdag.
Hvis jeg holder fri fredag, så skal jeg også betale torsdag som fridag.

Arbejder 3 dage af 5 timer pr dag
Bamle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 12:07   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
oki mit job har altid heddet en til en , altså tog jeg fri tirsdag så havde jeg fri tirsdag og onsdag (onsdag var normal fridag) og ellers kunne jeg bytte en til en , altså havde jeg fri tirsdag så kunne jeg komme onsdag ..

Det du skriver kan jeg slet ikke gennemskue for hvis du er ansat til at arbejde tre dage om ugen 5 timer om dagen, så skal du betale for din fri dag ja men de andre dage som er dine fri dage i forvejen kan jeg godt nok ikke greje hvorfor du skal betale for og jeg ville skrive til min jobkonsulent med kopi til min sagsbehandler og spørge ind til det samtidig ville jeg tage kontakt til fagforeningen har aldrig hørt den sådan før ...

Må jo formode at du er ansat til 15 timer om ugen tre dage om ugen og ergo så er det kun en dag du misser de andre dage er jo fridage alligevel ...
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 17:01   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Tror lige at du skal have fat på kommunen, det må de ikke det de gør.

Når jeg holder fri betaler jeg kun for den ene dag.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 18:21   #8
jytte rasmussen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2007
Lokation: Nordfyns
Indlæg: 6
Styrke: 0
jytte rasmussen er ny på vejen
jeg arbejder 4 dage om ugen, og holder jeg en feriedag, trækker de mig en dag, men holder jeg en uges ferie, så trækker de 5 dage
jytte rasmussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 21:41   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det gør de også hos mig, så det er vist ret normalt.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 23:58   #10
socrates66
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
socrates66 er ny på vejen
Jeg er fleksjobber med 2/3 dels tilskud, er visiteret til 16-18 timer ugentligt, men det er jo ikke timerne som sådan der tæller, man skal som fleksjobber altid arbejde så meget som man kan holde til, uden at blive mere syg. Jeg arbejder som regel 18-20 timer ugentligt, hvis jeg holder fri en dag, arbejder jeg timerne op i ugens løb, så jeg i sidste ende har akkurat lige så mange timer som hvis jeg ikke havde taget en fridag (altså jeg tager eksempelvis 1 time ekstra mand, tirsd. tors. og fredag for at holde fri en onsdag)
socrates66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mette frederiksen er dobbelt moralsk" annech Politik og Samfund 6 10-01-2012 11:36
Enkle tanker i sort og hvidt GlemMig Politik og Samfund 6 09-08-2010 10:24
Dobbelt-op på skattelettelser til de rigeste! buster Politik og Samfund 2 21-06-2010 18:45
Dobbelt så mange unge på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-02-2010 01:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension