K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2012, 17:33   #11
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja jeg må være ærlig, jeg tager rigtig meget smertestillende især her på det sidste, og jeg er villig til at tage meget mere, og så tag de bivirkninger der end er/kommer, hvis jeg kunne blive fri for ryg smerterne, for jeg ikke i tvivl om at smerter, sagtens kan tage livet af selv den stærkeste person i verden  så for mig er det ikke et valg om pest eller kolera, men et simpelt spørgsmål om at overleve... desværre 
Mit kolestoroltal er over normalen, men min læge tænkte det kunne være arveligt, jeg nok bare den første i familien 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 17:41   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også lige taget en ny omgang ibuprofen - min ryg og min hofte smerter - og jeg kunne ikke holde det ud til sidst......så heller ingen valgmuligheder hér, hvis resten af dagen skal blive bare nogen lunde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 17:43   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
banan

ja sådan har vi det flere..desværre..jeg tror ikke der gik ret langtig inden jeg blev skilt - hvis jeg ikke tog det..og sendt ud på en øde ø...jeg ville ikke kunne holde tilværelsen ud..og ka du ikke holde dig selv ud..ka du som regel heller ikke holde andre ud...

heldigvis har vi i dk så mange regler og love for medicin..man får det ikke bare og der bliver holdt øje med en..og der forskes heldigvis også i det konstant..der skal nok komme noget en dag med mindre bivirkninger og farer..måske ikke ligenu.men jeg er overbevidst om at det en dag kommer..
for ja det er farligt --enig..men valget er der som sagt ikke..
jeg er træt det meste af dagen og sover middagssøvn,men jeg ka ekssitere..det er jeg ikke sikker på jegkunne - hvis jeg ingen ting tog
nervesmerter og fantomsmerter er ulidelige sammen med alle andre smerter andre har...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 17:44   #14
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ikke fordi jeg er ekspert i medicin, men oxynorm er gode til knogle/muskelsmerter..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 18:01   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
BANAN

jeg får fast oxycontin..metadon og lyrica mod nervesmerter...og så har jeg oxynorm og nogen andre..før k1o vidste jeg slet ikke lyrica ku bruges til andre ting..men jeg ved ikke så meget..har jo fået det ved smertelægen....
der skal nok være andet der er godt mod nervesmerter og fantonsmerter,men som sagt det ved jeg ikke...

måske skulle vi oprette en tråd en dag mod smerter og høre hvad andre tog og måske få nogen ideer..jeg ved godt hvad der virker mod en - måske ikke virker v.andre

jeg har også prøvet at være forsøgsdyr på smerteklinikken og fået hånden smurt ind i chilipeber..de første 3 nætter efter sad jeg mere el.mindre m.hånden ud af vinduet,sådan brændte det..det gjorde bare nas og hjalp desværre ikke ret meget..men det skulle gå ind og lamme nerverne..gi dem et chok...men nej tak
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 18:08   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har selv for højt blodtryk og kolesterol tal men mine er arvelige og har været i behandling siden jeg var 18-20 år, men miljø/stress og yderligere belastning - sygdom er bestemt ikke godt for blodtrykket når man er disponibel.

Vi har prøvet 6 præparater indtil nu fordi det jeg får idag ikke er nok det blodtryk er svimmelende højt men intet fungerer - og så skal man lige prøve at slappe lidt af, men umuligt i dette system.

Den med p-piller tjaaa der er mange for og imod der er forskel på hvad de indeholder, idag er de ind delt i 3 kategorier, og hvilke som kan forårsage blodpropper.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 18:12   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jasch

har du været på smerteklinik..jeg fik mit på smerteklinik i haderslev og har ikke tal på hvad jeg prøvede det år jeg gik der...

men ku godt forstille mig,det hele er meget værrere for dig der har de ting yderligere at tage hensyn til..så er det jo ikke bare lige..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 00:01   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er min opfattelse, at Dolol/Tramadol ikke har den slags bivirkninger/risici, men lægerne er ofte tilbageholdende med, at udskrive dem da de er vanedannende.

Men iøvrigt har jeg nu i nogle måneder benyttet en magnet fra Velloflex, mod mine rygsmerter, og jeg er meget imponeret.

Jeg flyttede for 14 dage siden, d.v.s. først skulle alt pakkes i kasser, som skulle stables så vi kunne være der, der skulle males i den nye lejlighed, så kom flyttefolkene, og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har rendt så stærkt.

Så skulle der gøres rent i den gamle lejlighed, og flyttekasserne skulle pakkes ud igen. Ting og møbler skulle sættes på plads, hylder o.l. skal hænges op.

Jeg gruede for hvordan min ryg ville reagere på alt det mas omkring flytningen, men hvis jeg vidste, at jeg skulle lave noget, som ryggen ikke kunne lide, så tapede jeg magneten fast på ryggen, forebyggende, og ellers satte jeg den på når jeg kunne mærke, at ryggen begyndte at brokke sig.

Det allerværste var da jeg satte håndklæde-stængerne op i den nye lejlighed.
Min ryg kan ikke li' at blive bøjet bagud, f.eks. som når man svajer i lænden, og uden at tænke over det var det præcis det jeg gjorde, da jeg brugte boremaskinen.
Det gjorde dælme nas og jeg var sikker på, at der ville gå min. 3 dage før jeg var til noget som helst igen.
Men jeg satte magneten fast på ryggen, og på forunderlig vis var jeg meget tæt på, at være fit for fight næste morgen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 00:34   #19
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er min opfattelse, at Dolol/Tramadol ikke har den slags bivirkninger/risici, men lægerne er ofte tilbageholdende med, at udskrive dem da de er vanedannende.
De er faktisk lavet til at være mindre vanedannende end andre morfin præparater men risikoen er der selvfølgelig stadig sammen med de bivirkninger som også findes ved andre morfin præparater. Derudover har de også virkning som SNRI som bl.a. bruges mod depression hvilket også kan give bivirkninger. Men de øger selvfølgelig ikke risikoen for blodpropper som var problemet her. Tramadol er også svagere end de fleste morfin præparater så bivirkningerne vil selvfølgelig også være mindre.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 17:08   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det muligt ibrufen er dårlig at tage men har nu brugt dem gemmen 8-10 år

De sidste 3-4 år 600mg 3 gange dagligt sammen med Dolol50mg har stadig smerter og når jeg jeg bruger mig selv mere end nomalt kan jeg tage 1-2 paromol med det sædvanlige.

tager også blodtryks millicin så er holdt op med at læse indlægs sedlerne for så bliver man virkelig i trivel om hvad der er farligst ,at tage eller lade være.

så heller få en prop end sidde og ingen ting kunne for smerter.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smertestillende Tob Dit og Dat 15 15-08-2012 08:50
Risiko for misbrug af sundhedsoplysninger gunvor Politik og Samfund 5 02-03-2012 10:10
Fleksjobber der søger FP - Risiko ?? Kodered Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2010 20:49
Social nedtur øger risiko for selvmord blandt godt stillede zuza Accept fra vores omgivelser 0 03-12-2007 14:40
Risiko for flere ledige fleksjobbere zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 24-05-2007 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension