K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2013, 16:41   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej for hvis de mente at du kunne arbejde fuldtid i et ordinært job....ja så ville du aldrig blive indkaldt til sådan et rehab møde...

Ja blive endelig i denne tråd...det gør det nemmere for alle...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 18:41   #12
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
jeg var til rehab møde for ca 14 dage siden. En meget stor mundfuld og krydsforhør følte jeg , en læge og min sagsbehandler der ikke var med mig , men det endte med at jeg fik indstilling til FP , så det var en stor lettelse ikke at skulle bruge mere krudt på dette.
Opfordring Tag bisidder med det skaber tryghed gerne en der kender spillereglerne. Få kopi af de papirer teamet sidder med inden mødet så du ved hvad de har.

Nu skal jeg kun vente 3 mdr på den endelige afgørelse og husk teamet indstiller kun , de træffer ikke afgørelsen så hvorfor de skal være der , ja det må guderne vide
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 18:59   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ptc Se meddelelser
... og husk teamet indstiller kun , de træffer ikke afgørelsen så hvorfor de skal være der , ja det må guderne vide
Jeg ved godt hvorfor de skal være der... de har flere roller...
Teamet indstiller på baggrund af faglig viden. Hvilke tiltag kan der gøres ? Kan der overhovedet gøres noget ?
Dels er mødet er en "partshøring".

Hvis man ikke automatisk får materialet tilsendt som teamet sidder med, så er der noget galt, for dt er den eneste måde man kan kontrollere hvilke oplysninger der træffes afgørelse ud fra.

Jeg synes det er rat at der kommer et fagligt islæt ind over, dels for at sikre at alt er forsøgt dels for at sætte, dels for at vejlede socialforvaltningen i den endelige beslutning.

Selvom teamet kun kommer med en indstilling er det lovens hensigt at socialforvaltningens beslutning matcher rehabiliteringsteamets indstilling.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 20:08   #14
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
Da jeg talte med kommunen lød det slet ikke til at pension kom på tale trods lægepapirene samt det sidste kommunen sendte mig ud i. Status derfra 1 time om ugen jeg kunne klare. Min rådgiver er mere til et forløb, hun mente ikke pension var til mig. Hun talte ikke om flex.
Er det kun min rådgiver der bestemmer hvad det skal ende med. Tak for de gode råd:-)
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 20:55   #15
ptc
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
ptc er ny på vejen
Du kan altid selv søge på nuværende grundlag altså med det er ligger nu . Kommunens holdning hos mig var over 50 % arbejdsduelig på normale vilkår mens læger, speciallæger m m talte om meget væsentlig nedsat arbejdsevne i et hvert erhverv , fysisk og psykisk , til det ubetydelige , at alle behandlingsmuligheder er udtømte samt yderlig arbejdsprøvning m m ikke kan tilrådet da tilstanden væsentlig forringes .Og så er det ikke engang sikkert de vil indstille dig. Sorry
Sørg for at få så mange papirer samlet før du ansøger om at ansøge om førtidspension
ptc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 13:42   #16
Marie M
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Lokation: Viborg kommune
Alder: 48
Indlæg: 16
Styrke: 13
Marie M er ny på vejen
Mit rehabiliteringsteam-møde

Jeg var til rehabiliteringsteammøde i maj (mine forlængede dagpenge ville løbe ud i juni), og jeg oplevede det som noget positivt. Min sagsbehandler havde været meget støttende omkring mødet, fortalt hvordan det skulle foregå, hvem der ville deltage, og kraftigt foreslået at jeg tog en bisidder med.
Mødet foregik stille og roligt, på "min" side havde jeg min sagsbehandler og min kontaktperson (distrikssygeplejerske) i psykiatrien.
Jeg er meget grådlabil, og sad derfor og snøftede under hele mødet, men det virkede ikke som om det gjorde dem dårligt tilpas. Min hukommelse er temmelig forringet, så i stedet for at svare på spørgsmål bad jeg fra starten af om at læse op fra en "tale" jeg havde lavet på forhånd om hvordan jeg oplevede min sygdom og mit liv i det hele taget, og hvilke fremtidsudsigter jeg selv kunne se (ordet førtidspension nævnte jeg bevidst ikke).
De sagde samstemmende at hvis det havde været under de gamle regler ville jeg have fået førtidspension, men idet jeg er under 40 var det bedste de kunne gøre for mig at give mig et ressorceforløb, og sagen så skal tages op lige efter min 40'års fødselsdag.
Mit ressourceforløb på 3 år skal bestå i afklaring af den medicinske behandling, forsøge en støtteperson, og et 12 ugers kursus (møde 2 timer om ugen) om "lær at leve med din sygdom", der er stadig diskussioner om det er kommunens kursus eller psykiatriens jeg skal deltage i, men det må de selv finde ud af.
Det der egentlig blev lagt størst vægt på fra deres side var at jeg skulle have fred og ro, og forsøge at få lide mere livskvalitet.
Marie M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 13:22   #17
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
Tak for de gode råd. Jeg er meget nervøs ang mødet, føler ikke at min rådgiver er med mig.
Min rådgiver bliver ved med at tale om at jeg skal prøve at finde et arbejdsområde jeg kan være. Jeg har virkelig tænkt og tænkt og spurgt mine nære hvor kan se mig henne, samt læger jeg har kontakt med. Men der er ingen der har nogle gode råd.

Hvad skal jeg gøre her, har nævnt det til min rådgiver men bliver med at sige at jeg skal fortsætte med at tænke.

Det er også ok, men hvad skal jeg sige på mødet.

Jeg vil jo gerne tilbage på arbejdsmarkedet et par timer om ugen, men ved bare ikke hvor pga smerter.

Hvordan skal jeg forklare det, da jeg har læst mig frem til herinde at kommunen er ligeglad med diagnoser, men mere intresseret i arbejdsevne. Har smerter døgnet ondt, har brug for mange liggepauser i løbet af dagen.

Hvad skal man sige.
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 15:17   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Synes du skal sige det, du skriver i dit sidste indlæg. Det er da gode tanker. Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 12:39   #19
ninna66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
ninna66 er ny på vejen
Skal på et rehabiliteringsmøde starten af december, men har hørt at ens rådgiver skal lave en vurdering af ens situation og hvad rådgiver tænker i ens sag til rehabiliteringsskemaet.

Det har jeg ikke fået lavet af rådgiver. Er der nogen der ved noget om det.
ninna66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehab. team jasch Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 02-10-2013 00:35
rehab og transport pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-09-2013 19:52
fastholdelseskonsulent/rehab. team.... ene Spørgsmål ang fleksjob 1 29-08-2013 15:40
Erfaring med Rehab ? Physen Alt det andet 4 29-11-2010 15:15
Rehab zuza Et godt link! 1 26-05-2009 01:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension