K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2013, 11:06   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
En eller anden, vist nok en ombudsmand, har besluttet, at kommunerne sætter rammerne for deres møder, og dermed har de lov til, at nægte en borger at optage møderne.
Står der direkte at en borger kan nægtes at optage et møde... gerne link !

Det lyder meget under ligt at ombudsmanden giver kommunerne carte blance til at sætte sig ud over almindelig lovgivning.

At sætte reglerne er det praktiske omkring møderne... hvornår finder de sted, hvor ofte og hvad er den enkelte sammensætninge af medlemmerne i disse teams.

Jeg nægter simpelthen at tro at ombudsmanden tilsidesætter loven, for så skal ombudsmanden da have sparket.
Ombudsmanden har slet ikke de kompetancer, det har kun den lovgivende magt, og det er altså folketinget, og i yderste konsekvens hendes majestæt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 14:15   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Link kommer her....og tja...ombudsmanden havde vist et mindre anfald af storhedsvanvid da han havde denne sag...

http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...bsager/05-578/

Men ifølge ham så bestemmer kommunerne selv rammerne om et møde....herunder om der må optages...

Men man kan ikke blive straffet for at optage...man skal bare lade være med at sige at man gør det...

Det skal lige siges at det er dem alle der væver rundt i det http://www.ft.dk/samling/20072/almde...8546/index.htm

Men uanset hvordan de formulere tingene....så kan de ikke komme uden om at det er tilladt ifølge dansk straffelov at folk gerne må optage møder hvor i de selv deltager..

Citat:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,
2) skaffer sig adgang til andres gemmer,
3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=152827#Kap27
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 16:24   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er langt ud over ombudsmandens befølelser, og jeg er da heller ikke bleg for at lægge kortene frem, hvis de så protesterer, kan det jo høres på båndet hvad argumenterne er.

Men hvis en borger ikke må optage, men teamet godt må have en sekretær med som skriver hvad der bliver sagt, så kan man vel selv medbringe en "skriver-dreng" læs JOURNALIST med... det kan næppe være forbudt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 17:00   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nope det må du godt..da det jo er tilladt at have bisidder med...

Ja det er fuldstændigt vanvittigt at ombudsmanden går ud og siger sådan....når der så står noget andet i loven...

Det er også kun derfor at vi altid anbefaler folk at optage uden at fortælle det...

Det er set at kommunerne har afbrudt møder fordi en borger ikke vil stoppe med at optage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 19:27   #15
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
lydoptagelse

Det er jo sådan at, hvis man ikke spørger om lov, så kan man jo ikke få et nej
Desuden mener jeg det er vigtigt, at kommunernes metoder og deres måde at tale ned til folk på, bliver dokumenteret og offentliggjort.
De er jo lidt sødere, hvis de føler sig overvåget. Afgørelsen/ resultatet af deres makværk er vel den samme uanset, om de ved man optager - eller ikke tror man gør det.

Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 21:24   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Link kommer her....og tja...ombudsmanden havde vist et mindre anfald af storhedsvanvid da han havde denne sag...
Tak for, at du dokumenterer mine påstande.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Men hvis en borger ikke må optage, men teamet godt må have en sekretær med som skriver hvad der bliver sagt, så kan man vel selv medbringe en "skriver-dreng" læs JOURNALIST med... det kan næppe være forbudt.
Spørgsmålet er vel bare, om kommunen kan/vil påstå, at din "skriver-dreng" må have skrevet forkert.
Ja, min tillid til systemet kan ligge på et meget lille sted.


Citat:
Oprindeligt indsendt af sauer1 Se meddelelser
Det er jo sådan at, hvis man ikke spørger om lov, så kan man jo ikke få et nej
Lige præcis.

Og så kan man jo, på baggrund af optagelsen, skrive et referat, som man sender til kommunen, og beder dem af- eller bekræfte, om man har forstået det hele korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 08:51   #17
Lillesøster82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Lillesøster82 er ny på vejen
Der er både gode og dårlige historier derude. Jeg må bare håbe og tro på, at jeg er en af de gode! Jeg tager to bisiddere med, en der kan støtte mig og en der kan stille alle de rigtige spørgsmål hvis jeg går lidt i sort. Jeg har forsøgt at forberede mig på det værste, hvilket jo bare ødelagde alt håb, så nu vil jeg i stedet fokusere på at smile og være imødekommende og så trække vejret stille og roligt. Jeg bliver jo dybt ulykkelig hvis jeg får et nej til min fleksjob ansøgning, uanset hvor meget jeg forbereder mig på det.

Det er altid spændende at høre jeres andres erfaringer.
Lillesøster82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 20:29   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Tro det eller lad være, jeg ringede for at aftale tid til det næste møde i rehabiliteringsteamet, søger pension på det foreliggende.
Ham jeg talte med var både empatisk og venligsindet, og sikrede sig at det nu også kunne lade sig gøre med mine bisiddere, for dem skulle jeg jo have med frem for alt... sagde han.
Og nej, det blev ikke det samme team som jeg havde oplevet som et direkte angreb, nej det blev fire andre navngivne personer, sagde den venlige mand, med det resultat at jeg tabte kæben.

Planen er at jeg rammer mødet ind, hver gang de kommer udenfor pensionsspørgsmålet.
De skal ikke begynde med hvad de iøvrigt synes...
Hvis de hænger sig i at jeg skal i ressourceforløb, skal de skubbes tilbage til udgangspunkter og forklare hvorfor de forløb jeg har været i ikke kan sidestilles.
Desuden skal de forklare, hvis de underkender lægepapirer og arbejdsprøvning, hvorfor de selv har bestilt materiale som de ikke anerkender, samt hvilket materiale de behøver for at kunne afgøre en sag om pension.

Deres svar vil være... vi mangler et ressourceforløb.

Men hvad gør man med mennesker over 40 som allerede har gennemført ressourceforløb ?
Det har jeg bedt Overborgmesteren, borgmesteren på beskæftigelsesområdet samt kommunens juridiske enhed om at fortelle mig inden mødet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde i rehabiliteringsteam Susanne Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 25-09-2014 14:04
rehabiliteringsteam møde overstået - spørgsmål angående tidsramme Fib Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-09-2013 11:33
Rehabiliteringsteam - møde Storebjørn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-06-2013 13:45
Rehabiliteringsteam dixiven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-05-2013 18:24
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension