K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2013, 15:47   #1
DahlDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
DahlDK er ny på vejen
Arbejdsskadestyrelsen

Hej.

Tænkte at der måske var nogen kloge mennesker, som kan hjælpe mig lidt med et par spørgsmål.

Jeg har 2 sager åben hos ask, den ene er en gammel sag fra 2009 hvor jeg blev overfald på jobbet, den er anerkendt, men fik aldrig fastsat men og TE. Den er så blevet genåbnet, og jeg har været igennem alle undersøgelser og der er lavet 3 rapporter på mig.
Den anden sag er fra 2012, hvor jeg gik ned med stress, efter en længere tids belastning fra en leder. der har jeg også været igennem en masse. Den ligger nu hos arbejdsgiver der skal komme med kommentar til mit udsagn omkring mit arbejde, han har en frist den 18 feb.

Nu kommer mine SP.

1) Bliver de 2 sager behandlet 100% for sig selv? Altså hvis jeg er så heldig at få tilkendt noget på dem begge, er de så uafhængene af hinanden også i udbetaling af evt. erstatning? ( ikke at jeg regner med noget, men man kan jo altid håbe )

2) Hvad sker der hvis min tidligere arbejdsgiver ikke er enig i mit syn på mit arbejde? Skal siges at de har sendt det til den daglig leder som er skyld i alt det her.

3) min sag fra 2009, er nu nået der til, hvor de har alt hvad de skal bruge til at afgøre sagen, og jeg har fået afvide at den nu er lavet over til en sagsbehandler, inden den skal for rådet, er der nogen der har en ide om hvor lang tid det normalt tag?

4) Hvis jeg nu bliver sat til 8% på den gamle sag, og 15% på den nye sag, er det så de 7% fra 8 til 15% der bliver udbetalt? og det samme i TE?

Håber meget i kan hjælpe, det skal lige siges at jeg ikke er pengegrisk og kun tænker på det, men jeg ønsker bare at få begge sager afsluttet og se om jeg kan komme videre, men derfor er det nu meget rart at vide bare lidt om hvordan det hænger sammen.

Thomas
DahlDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 12:01   #2
DahlDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
DahlDK er ny på vejen
Ingen der ved noget?
Kan tilføjer at jeg nu har bedt en advokat om at se på min sag.
DahlDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 14:06   #3
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
1: ja og ja

Den nye sag kan der tages forbehold for forudbestående gener fra den gamle sag = fradrag i erstatning (men)

2: Det er kun starten, vent og se !!....
Der skal virkelig være tale om en traumatisk oplevelse, hvis den skal anerkendes!

3: ca. 3 måneder !

4: ikke forstået? MEN og TAE er ikke det samme!!
For at genåbne en sag skal der være nye oplysninger eller en helbredsforværring som ikke tidligere har været ASK bekendt !!
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 14:16   #4
DahlDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
DahlDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser

4: ikke forstået? MEN og TAE er ikke det samme!!
For at genåbne en sag skal der være nye oplysninger eller en helbredsforværring som ikke tidligere har været ASK bekendt !!
Forklar lige lidt bedre.
Sagen ER genåbnet. fordi der er kommet nye oplysninger omkring mit helbred.
Hvis jeg nu bliver ankerkendt 8% i den gamle sag, om 3 mdr. og får udbetalt erstatning. så 4 mdr. senere afgøre ASK at min nye sag skal anerkendes og siddes til 15%, vi det så være 15% der bliver udbetalt eller det 7% fra 8% gamle sag til 15% ny sag?
Og hvis jeg bliver sat til 15% i TAE i den gamle sag, og 6 mdr. senere giver ASK mig 25% på den nye sag, bliver de 15% modregnet de 25%?
DahlDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 14:33   #5
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
http://www.ask.dk/~/media/ASK/pdf/ve...er2010pdf.ashx

Prøv at læse lidt her !
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 13:15   #6
DahlDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
DahlDK er ny på vejen
mange tak. Det gav lidt mere mening.

De advokater jeg har fået til at vurdere sagen, mener at jeg skal kæmpe mere for den gamle sag, end den nye. Så nu må vi se hvad der sker.
DahlDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 13:20   #7
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Ville også være mit råd
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen Mumrik Alt det andet 12 27-04-2013 12:24
arbejdsskadestyrelsen sanne mor Alt det andet 3 01-11-2012 12:29
Arbejdsskadestyrelsen Nullemusen Alt det andet 0 23-08-2010 02:02
Arbejdsskadestyrelsen.. pusle Dit og Dat 1 26-03-2009 03:16
Arbejdsskadestyrelsen..... amazing Alt det andet 8 20-02-2008 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension