K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 10:04   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Skal jeg selv kontakte kommunen?

Hej
Jeg er havnet på kontanthjælp og har fra en veninde fået at vide at kommunen først indkalder efter 9 mdr! Er der nogen fordel i at jeg selv tager kontakten til min nye sagsbehandler for at høre om jeg ikke kan komme i arbejdsprøvning e.l. eller holder de fast i at der ikke kommer til at ske noget før om 9 mdr?

Jeg har været sygemeltsiden sommer 2010 og fik i slutningen af 2011 afslag på forlængelse af sygedagpenge - BAN kigger på sagen i øjblikket.

Er der andre der har stået i samme situation?
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 10:14   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Kommunen skal lave opfølgningssamtaler hver 3 månede, så at der skulle gå 9 kan jeg ikke forstille mig ... men det skader da ikke at kontakte dem, gerne pr mail eller anden skriftlig måde så de er nødt til at svare på skrift også, så du allerede fra begyndelsen får ALT på skrift, de kommuner er ikke altid lige gode til at "huske" hvad de siger i tlf eller IRL ....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 10:17   #3
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 48
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Ja det ville jeg helt klart gøre :-)

Jeg kontaktede dem allerede samme dag jeg røg ud af sygedagpengene (kunne ikke få kontanthjælp) Og det var meget tydeligt at jeg hele tiden selv skulle presse på...Alligevel tog det et helt år, at komme i arbejdsprøvninv, som eg selv havde fundet. Jeg var der ca 1 mdr. Og så blev der indhentet en generel helbredsattest. Og så blev ressourceprofilen opdatteret og så ble der søgt pension, som lige er gået igennem...

Men du er nødt til hele tiden selv at presse på hvis du gerne vil nå nogen vegne er min erfarring...

Kan være andre har en anden oplevelse af det...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 10:35   #4
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Jf. lovgivningen skal du indkaldes til samtale senest hver tredje måned. Er du under 30 år, skal første samtale være inden for den første måned.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=136419

§15-21
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 11:04   #5
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
jeg ville også kontakte dem selv..... ;O) så viser du også at du har interesse for at komme igang og det er jo noget kommunen kan li'
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 11:13   #6
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Tak for jeres svar - jeg vil kontakte dem så der ikke går for meget spildtid.

Heidi - tillykke med pensionen
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 11:34   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Èt er hvad lovgivningen siger, ét andet er hvad der sker i praksis. Man kan desværre ikke stole på at tingene sker "blot" fordi loven siger
Som de andre siger, kan det kun være en fordel hvis du selv er aktiv omkring at få ting til at ske
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 14:37   #8
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Èt er hvad lovgivningen siger, ét andet er hvad der sker i praksis. Man kan desværre ikke stole på at tingene sker "blot" fordi loven siger
Som de andre siger, kan det kun være en fordel hvis du selv er aktiv omkring at få ting til at ske
Jeg er meget vel klar over, at der kan være forskel på virkelighed og lovgivning, men det er rart at kende lovgivningen - for det er nemmere at forsøge at presse kommunen til handling, hvis det kan bakkes op af henvisning til lovgivning.

Desuden er det godt at få ryddet op i rygter og misforståelser af typen "min veninde siger/jeg har hørt i Brugsen/jeg kender en, der kender en, der tror"
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 14:49   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
jeg har siddet i lidt af det samme og kontaktede kommunen, men fik den besked at de ikke ville foretage sig noget de første 9 mdr, selv om de godt vidste at jeg skulle igennem arbejdsprøvninger, og havde været igennem 2 tidligere.

Jeg blev så ringet op af en sagsbehandler hver 3 mdr, men ellers skete der intet før efter de 9 mdr.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 15:52   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Jeg er meget vel klar over, at der kan være forskel på virkelighed og lovgivning, men det er rart at kende lovgivningen - for det er nemmere at forsøge at presse kommunen til handling, hvis det kan bakkes op af henvisning til lovgivning.
Lige præcist, love & paragraffer er de bedste argumenter i forhold til sagsbehandling, tak K10 og tak Hans, du er kommet med mange af dem :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal jeg kontakte? stolpesten Alt det andet 5 06-05-2013 13:35
Hvem skal man kontakte for at få ændret information om indlæggelse Abraxus Alt det andet 3 20-12-2012 20:13
Bevilliget fp, er der nogle jeg skal kontakte ? Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-12-2012 13:57
Sagsbehandleren mener at jeg skal kontakte min læge for at få sovemedicin Vipstøsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 70 19-10-2011 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension