K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2010, 11:57   #1
Jørn-Fyn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2010
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Jørn-Fyn er ny på vejen
Usikkerhed.

Hej.
Jeg er ny her, men har fulgt med i jeres hjælp til hinanden i et stykke tid.
Så nu vil jeg lige prøve om jeg også kan få lidt trøst og support.

Min sagsbehandler har sendt min pensionsansøgning til udvalget i denne uge, men siger rent ud, at hun ikke aner om den går igennem. På en eller anden måde er det fint, at hun ikke lover for meget - men jeg kan godt mærke, at jeg ikke kan klare ret meget mere ventetid.

Lad mig høre hvad I siger:
Jeg "overgav" mig for ca 2 1/2 år siden. Sagde arbejdet op, og meldte mig syg. Jeg har fået en utrolig støtte fra kommunen både mht hjælp, men også økonomisk: Jeg er stadig på sygedagpenge fordi de fandt en paragraf til forlængelse. Desuden har der været betalt psykiatere, psykologer, terapi osv, så jeg har vel ikke noget at brokke mig over.
Bortset fra at min tilstand nu blir betegnet som kronisk og stationær, og der ikke er mere at gøre. Diagnosen lyder samstemmende fra psykologer (2) psykiater (2), tre - fire terapeuter og kommunens egen lægekonsulent:
Periodisk depression i alle sværdhedsgrader. Angsttilstand uden specifikation, panikangst, generaliseret angst. Min arbejdsevne er nedsat til en ubetydelighed i ethvert erhverv og videre arbejdsprøvning/fleksjob, mentorordning, pgr 56-ordning(?) vurderes formålsløst.

Nu har jeg kæmpet en desperat kamp i de senere år for at hive mig op, og har omsider måttet indrømme at der ikke er noget at gøre:
Og så står jeg her og ikke aner om jeg kan få pension. (Blir det et nej, er det direkte på kontanthjælp).

Det kræver f... et godt helbred at være syg.
Hvordan har andre herinde fundet kræfter til at komme den tur igennem?
Jørn-Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 12:48   #2
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Jørn-Fyn
Velkommen i K10. Tror du vil finde mange indslag og gode råd her, som kan hjælpe dig igennem både spørgsmål og ventetiden. Nogle gange må man tage en halv dag ad gangen.
Jeg krydser fingre for at din ansøgning går igennem.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 13:16   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørn-Fyn Se meddelelser
Hej.
Jeg er ny her, men har fulgt med i jeres hjælp til hinanden i et stykke tid.
Så nu vil jeg lige prøve om jeg også kan få lidt trøst og support.

Min sagsbehandler har sendt min pensionsansøgning til udvalget i denne uge, men siger rent ud, at hun ikke aner om den går igennem. På en eller anden måde er det fint, at hun ikke lover for meget - men jeg kan godt mærke, at jeg ikke kan klare ret meget mere ventetid.

Lad mig høre hvad I siger:
Jeg "overgav" mig for ca 2 1/2 år siden. Sagde arbejdet op, og meldte mig syg. Jeg har fået en utrolig støtte fra kommunen både mht hjælp, men også økonomisk: Jeg er stadig på sygedagpenge fordi de fandt en paragraf til forlængelse. Desuden har der været betalt psykiatere, psykologer, terapi osv, så jeg har vel ikke noget at brokke mig over.
Bortset fra at min tilstand nu blir betegnet som kronisk og stationær, og der ikke er mere at gøre. Diagnosen lyder samstemmende fra psykologer (2) psykiater (2), tre - fire terapeuter og kommunens egen lægekonsulent:
Periodisk depression i alle sværdhedsgrader. Angsttilstand uden specifikation, panikangst, generaliseret angst. Min arbejdsevne er nedsat til en ubetydelighed i ethvert erhverv og videre arbejdsprøvning/fleksjob, mentorordning, pgr 56-ordning(?) vurderes formålsløst.

Nu har jeg kæmpet en desperat kamp i de senere år for at hive mig op, og har omsider måttet indrømme at der ikke er noget at gøre:
Og så står jeg her og ikke aner om jeg kan få pension. (Blir det et nej, er det direkte på kontanthjælp).

Det kræver f... et godt helbred at være syg.
Hvordan har andre herinde fundet kræfter til at komme den tur igennem?
Tror det er ren overlevelsesinstinkt, at mennesket alligevel (dybest nede), finder kræfterne til at overleve en "tur" gennem systemet.

Pension kan jeg ikke love dig, men syntes at ALT i din sag lugter kraftigt derhenad.

Måtte din sag snart blive helt færdig - dèt kan jeg i al fald ønske for dig.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 13:55   #4
Jørn-Fyn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2010
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Jørn-Fyn er ny på vejen
Hej igen.
Glemte at skrive at jeg har rundet de 50, så hvad i alverden skulle jeg på skolebænken efter igen?
Jeg har tre gange bedt om arbejdsprøvning, og gik ned hver gang... Sidste gang var det ikke engang indenfor mit fag.
Det værste er næsten, at min familie har droppet mig fuldstændigt af: DET her sker ikke i vores pæne familie.
Mere positivt er det at min voksne datter og eks-kone støtter og forstår.
Men hvor er det dog forvirrende, at ens liv er i andres hænder, at jeg ikke forstår mig selv længere og endnu værre: Ikke kan forsørge mig selv længere.
Tænker på alle de historier jeg har læst herinde - hvornår har man lov til i det danske samfund at sige: Jeg KAN fanme ikke mere?
Jørn-Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 14:03   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ja Jørn ventetiden er skrap kost for de uindviede...

men som jeg læser de respektive behandleres omtale af din lidelse(lidelser)...

så syntes jeg også pilen peger mod en ftp.

det med din behandler ikke tør og sige for meget, kan jeg sagtens følge vedkommende i.

for et er hvad behandler mener.... "teamet" skulle jo gerne læse det med de "samme briller".......

jeg kan også kun krydse fingre for dig mht at det ikke varer så længe med det endelige svar. da det SKU ER HÅRDT.

og bare passivt kan kigge til fra sidelinien.

mvh eders ace dk der håber og krydser for dig
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skab tilbud, ikke frygt og usikkerhed! Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 17-01-2009 10:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension