K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2009, 17:55   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
spørgsmål ang boligsikring

Hejsa har idag modtaget en mail fra min sagsbehandler at jeg ikke er bevilliget til boligsikring pga loft over kontanthjælp, men at min kæreste kunne søge i borgerservice da han var berettede til hans del han er på FP øhh nu er det sådan at vi har søgt her for en måneds tid siden men har ikke hørt noget endnu, så hun må da have fundet ud af at jeg ikke kan få det ved at se at vi har søgt det ik, det vil jeg da mene men synes da at det er noget mærkeligt at skrive til folk, hun kunne da i det mindste sende en udregning med så jeg kunne se hvorfor jeg ikke kan få det. Synes vi har en dyr nok husleje i forvejen.
Nogle af jer der heller ikke kan få boligsikring pga loft eller hvordan skal jeg forholde mig til det her nogle råd, da jeg er forvirret ligenu.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:02   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Du kan selv bruge beregningen her:

https://www.borger.dk/Selvbetjening/...spx?sbid=14971

Ellers spørg dem om oversigt over deres beregning.

På førtidspension har man større fordel.

Synes personligt selv, du har fået et hurtigt svar. Jeg selv før har måttet ventet flere måneder på at få svar. Alle steder har mange sager på bordene....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:23   #3
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa vi har prøvet den med udregning på nettet med begge vores oplysninger og den siger 879 kr ialt jo men det får vi jo så ikke når jeg ikke er bevilliget til det, som hun skriver og synes det er mærkeligt jeg ikke kan få det, for sidst vi fik der kunne vi godt, der var vi begge på kontanthjælp men der havde vi regnet ud på nettet at vi ville få ca 1200 kr men fik så kun 300 kr da jeg var omfattet af loft og er det stadig GRR.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:28   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa vi har prøvet den med udregning på nettet med begge vores oplysninger og den siger 879 kr ialt jo men det får vi jo så ikke når jeg ikke er bevilliget til det, som hun skriver og synes det er mærkeligt jeg ikke kan få det, for sidst vi fik der kunne vi godt, der var vi begge på kontanthjælp men der havde vi regnet ud på nettet at vi ville få ca 1200 kr men fik så kun 300 kr da jeg var omfattet af loft og er det stadig GRR.
Ok, nu ved jeg ikke, hvordan du har søgt det denne gang. Post eller ved personlig henvendelse i borgerservice.
Måske kan du henvende dig til borgerservice personligt og få en ordenlig forklaring, hvis du medsender mailen. De kan måske også lave en hurtig udregning på stedet, mens du er der.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:36   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ansøgninsskema hentede vi i vores borgerbutik og afleverede det der igen og ansøgningen står i min kærestes navn, da det er ham som er på FP og står på lejekontrakten og han har snakket med dem idag men de har ikke behandlet ansøgningen endnu og min sagsbehandler sidder i en helt anden by og har kun med økonomi at gøre, afleverede sådan boligopgørelser til hende i sidste uge mon det er dem hun ser det ud fra hmm ved ik.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:44   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa ansøgninsskema hentede vi i vores borgerbutik og afleverede det der igen og ansøgningen står i min kærestes navn, da det er ham som er på FP og står på lejekontrakten og han har snakket med dem idag men de har ikke behandlet ansøgningen endnu og min sagsbehandler sidder i en helt anden by og har kun med økonomi at gøre, afleverede sådan boligopgørelser til hende i sidste uge mon det er dem hun ser det ud fra hmm ved ik.
Nåå ok, så må man lige vente til, de har behandlet din kærestes ansøgning. At behandle en ansøgning kan godt tage lidt tid. Det er en medarbejder fra selvsamme kommune, der skal behandle sådanne ansøgninger, ikke fra en anden kommune...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:08   #7
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa det ved jeg godt det er, men jeg har 3 forskellige sagsbehandler en der har styr på økonomi, hun sidder i skagen og jeg bor i frederikshavn, så har jeg en som har med min sag at gøre også en der er i det team man er tilknyttet, så det er ikke helt til at finde ud af.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:24   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa det ved jeg godt det er, men jeg har 3 forskellige sagsbehandler en der har styr på økonomi, hun sidder i skagen og jeg bor i frederikshavn, så har jeg en som har med min sag at gøre også en der er i det team man er tilknyttet, så det er ikke helt til at finde ud af.
Ja, men det er din kæreste, der har ansøgt, så det er kæresten, det handler om. Så hvem af dine sagsbehandlere, der har noget med din kærestes ansøgning at gøre, er egentlig ligemeget. Den som sidder med jeres ansøgning (sikkert en fra Frederikshavns Rådhus), finder selv ud af, hvad der skal til for at behandle din kærestes ansøgning. Hvis den som behandler din kærestes ansøgning, mener der mangler noget, så indhenter de det fra andre steder eller selv beder jer om det.

De beregner efter husstandens indkomst. Så det vil sige, både din og din kærestes indkomst, hvis I bor sammen. Se mere her fra Frederikshavns kommune om boligstøtte/boligydelse:
https://borgeronline.dk/Renderform.a...ormId=kb4771ff

Så I skal bare afvente svar fra den, som har behandlet din kærestes ansøgning. Normalt bliver det pr. brev.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 20:07   #9
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ja det ved jeg godt men sagen var den at min sagsbehandler skrev at jeg ikke kunne få bevilliget boligsikring men at min kæreste godt kunne og at min kæreste så havde snakket med dem idag at de ikke have behandlet ansøgningen endnu jo, men fik så et brev i sidste uge fra min sagsbehandler at jeg skulle aflevere årsopgørelser med husleje, varme, vand og el ang opfølgning til kommunen den man får en gang om året om det så er dem hun har set udfra og skriver til mig at jeg ikke kan få boligsikring ved jeg så ikke noget om. Men min pointe var at jeg synes det var noget mærkelig noget bare at skrive uden man fik en udregning på det og hvorfor de lige havde fundet ud af det.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 21:18   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa ja det ved jeg godt men sagen var den at min sagsbehandler skrev at jeg ikke kunne få bevilliget boligsikring men at min kæreste godt kunne og at min kæreste så havde snakket med dem idag at de ikke have behandlet ansøgningen endnu jo, men fik så et brev i sidste uge fra min sagsbehandler at jeg skulle aflevere årsopgørelser med husleje, varme, vand og el ang opfølgning til kommunen den man får en gang om året om det så er dem hun har set udfra og skriver til mig at jeg ikke kan få boligsikring ved jeg så ikke noget om. Men min pointe var at jeg synes det var noget mærkelig noget bare at skrive uden man fik en udregning på det og hvorfor de lige havde fundet ud af det.
aah NU er jeg med ! Forstår det hele endnu bedre... Ja det er da underligt, at hun bare kan afgøre det, for det er altså ikke hende, der skal afgøre ansøgningen. Det har hun ingen ret til, når det ikke er hendes område. Så håbet er der endnu. Og som du selv siger, det er ikke dig, der søger, men din kæreste. Og også at ansøgningen ikke er behandlet endnu, så den er slet ikke afgjort endnu.. Kan godt se, det kun forvirrer dig. Sikke noget... tsk tsk..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
et spørgsmål om boligsikring MTVRV1 Alt det andet 11 03-10-2012 08:57
Boligsikring cuba Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2011 08:38
Boligsikring boowam Alt det andet 1 25-11-2011 12:49
Spørgsmål omkring boligsikring når der er en førtidspensionist i hus danne kao1205 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-09-2011 12:22
boligsikring metsen Politik og Samfund 9 15-11-2007 13:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension