K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2009, 14:57   #1
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
medicintilskud

Hej
Jeg har lige hørt om denne side idag, jeg har nogle problemer og håber nogen kan hjælpe.
Jeg har 3 dage til at finde kopier af samtlige recepter fra det sidste ½ år, ellers vil sagen blive lukket.
Jeg får ikke recepter, hvilket jeg har oplyst om, de bliver sendt til apoteket via internet fra min læge.
Jeg har sendt udskrift fra apoteket fra det sidste ½ år, men de forlanger stadig kopier.
Sagen er nu lukket, pga. manglende recepter.

Sidst redigeret af kandetbliveved; 01-11-2009 kl. 15:04.
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 15:45   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hold da op sikke noget pjat , ved din kommune ikke at vi lever i en digital verden, men ok de skære hjørner hvor de kan ...

Jeg vil anbefale dig at du mandag morgen tropper op ned ved din læge og forklare sekretæren hvad det er der foregår , og så se om ikke hun kan lave noget udskrift på medicin som så kan bruges sammen med udskrift fra apoteket..

Nu er jeg ikke så godt inde i loven på det her område for har aldrig hørt om det før både ved skattevæsenet og ved ansøgning om enkelt hjælp har dokumentation fra apoteket altid været nok for mig ..

Jeg formoder at det du har fra apoteket er den hvor din ctr saldo og medicin er på ikk ?

Godtager kommunen ikke den så syntes jeg helt klart at du skal klage over dem jeg kan ikke forestille mig at den holder...

det er jo ikke sådan at recepter rager dem , det er hvad beløbet er på medicin og om det er receptpligtig de har noget at gøre med så kan ikke se hvad de skal med dine recepter ... med mindre de lige fandt en lille spare ko der ...

Jeg kan ikke lige sige noget mere konkret (andet end at lægen burde kunne hjælpe dig for det er jo ikke sådan at der ikke skrives recepter mere de ligger bare i et computer system nu ) når jeg ikke ved hvad sagen drejer sig om hvorfor det er kommunen vil have recepter osv...

Men ned til lægen er næsten sikker på at de kan hjælpe dig dernede med kopier og når det er gjort så klage over behandlingen sådan at en borger efter dig ikke kommer i samme klemme
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 17:28   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej du

De udskrift du har burde ellers være en form for dokumentation.

Hvis de vil give dig afslag, så bed om at få afslaget på skrift. Du kan klage over afgørelsen.

Håber så de vil tænke over, at der må da gerne være andet end recepter som dokumentation på sine udgifter.

Synes også nu Heidien kom med et fint forslag. Spørg hos lægen, om du kan få de der recepter. De ligger måske i deres computer.
Lægen kunne måske også skrive et brev, om at du får disse medicin osv. og så aflevere det til kommunen.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 21:55   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes også godt, du kan kontakte lægen, men der er måske også
mulighed for, at man kan printe dem ud på apotheket.

Jeg fik printet et par recepter ud for kort tid siden, jeg bad ikke om det,
men ekspedienten mente jeg så bedre kunne huske, hvad der var tilbage på
mine recepter, men om de gemmer opbrugte recepter ved jeg ikke.

Jeg synes det er mærkeligt, at de ikke hellere vil bruge det du har givet
dem, men det skal åbenbart være så besværligt som muligt, men så kan
kommunen jo trække det lidt længere, og derved spare penge!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 22:04   #5
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Lægen kan helt sikkert hjælpe, dog kan de ikke skrive "gamle" recepter ud. Men der kan udskrive forbrug på hvert enkelt præperat. Hvor man kan se hvornår man har bestilt detog hvor mange man for hver dag o.s.v.

Sidder nemlig i praktik ved en læge. Men har nu aldrig der endnu stødt på at de skal have recepter, de skal "bare" have en oversigt over hvad folk for og hvor mange af hver slags og i den duer.

Det system vi køre med kan en masse statistik, så du må have fat i dem.

Held og lykke:-)
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 23:00   #6
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Du kam via Digital Signatur, på www.sundhed.dk,og Min Medicinprofil
Prindte den medicin du har fådet igemmen tiden. jeg har selv brugt den til at bevise hvad jeg har fådet.

I Medicinprofilen finder du forskellige oplysninger om de lægemidler, du er i behandling med. Oplysningerne går to år tilbage i tiden.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 11:16   #7
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
du skal bare gå på apoteket så kan de lave en udskrift til dig, over alt hvad du har købt det sidste år.
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 12:56   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af beha Se meddelelser
Du kam via Digital Signatur, på www.sundhed.dk,og Min Medicinprofil
Prindte den medicin du har fådet igemmen tiden. jeg har selv brugt den til at bevise hvad jeg har fådet.

I Medicinprofilen finder du forskellige oplysninger om de lægemidler, du er i behandling med. Oplysningerne går to år tilbage i tiden.
beha det er nemmelig rigtig gik lige ind og tjekkede min egen for at se hvordan det fungerede og vil kommunen ikke tage det som dokumentation så er de godt nok ude på glat is, en ud printning af den samt den sidste bon med ctr saldo er alt rigeligt fik jeg at vide i borgerservice da jeg lige ringede og spurgte...

Her er det også alt rigeligt at min læge feks skriver at jeg skal bruge ti tabeletter om dagen af d3 vitamin også selv om det ikke er på recept bliver det regnet med i mit medicin forbrug både ved skat og på kommunen ...

Så det her lyder som en kommune der prøver at finde smuthuller ...
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:47   #9
kandetbliveved
Gæst
 
Indlæg: n/a
Post medicintilskud

Hej allesammen
Tusind tak for jeres mange gode råd.
Jeg har lavet den der liste fra medicinpriser.dk
Jeg indsendte den allerede d. 8.10, og får da også at vide at det er hvad de skal bruge.
Efterfølgende blir jeg så bedt om at indsende en udskrift fra apoteket vedr. det sidste ½ år, ang. receptpligtig medicin og kopier af recepter.
Jeg indsender listen som jo også viser ctr-saldo.
Endnu engang får jeg afslag pga. de manglende kopier af recepter.
Kontaktede min læge imorges, hun grinede og sagde at jeg ingen mennesker kan få kopier af recepter der ikke er udskrevet, alt foregår jo elektronisk.
På apoteket spurgte jeg idag hvilke procedurer der bliver brugt vedr. medicintilskud, han mente at listen fra medicinpriser.dk er alt de skal bruge, han rystede på hovedet og var meget forbavset over at kommunen forlangte kopier.
Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal modarbejdes, man blir sku modløs og opgivende, men det er vel også det der er meningen
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:03   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Måske har du fået en fatsvag sagsbehandler, men jeg kan råde dig til
at få din læge til at skrive et brev, hvori der står, at det de forlanger er
umuligt, og så kan du aflevere det personligt hos sagsbehandleren, men husk
at få dokumentation for at have afleveret det, og tag lige et par kopier
af lægens brev, inden du afleverer det.

Men allerførst synes jeg, du skal kontakte kommunen igen, og fortælle
det, du lige har fortalt her, og så spørge om de vil betale for lægens
udtalelse, for det er muligt lægen forlanger betaling!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicintilskud Lifeat40 Alt det andet 19 23-04-2010 20:46
Medicintilskud BettinaJensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-08-2009 12:44
Medicintilskud? Risa At søge førtidspension 1 06-08-2009 23:39
Medicintilskud Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-02-2008 19:29
Medicintilskud? Krammemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-11-2006 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension