K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 01:13   #1
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Ledig fleksjobber på højskole?

Halløjsa. Længe siden jeg har været herinde efterhånden.
Jeg er ledig fleksjobber, pt. i praktik. Jeg har lyst til at tage på højskole for at træne sociale kompetencer og måske finde en kæreste.

Må man det som fleksjobber?

Jeg går ud fra at min ledighedsydelse stopper i perioden da jeg jo ikke står til rådighed for diverse opkvalificerende krumspring fra kommunens side - siger jeg med et glimt i øjet, da jeg er vanvittig glad for min praktik. Det er ikke noget problem, men kan jeg - når jeg vender hjem og atter melder mig til rådighed - så modtage ledighedsydelse igen?

Håber nogen har et svar. Jeg fandt en gammel tråd om samme emne, men der var ingen svar på den.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 02:24   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tvivler kraftigt på at du bare kan gøre sådan....

Mit bedste bud er at spørge din sagsbehandler om hvad dine muligheder er...og om det kan lade sig gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 06:35   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan ikke holde orlov i sin ledighedsydelse, så hvis du holder pause, er det hele mølle forfra.

Det er kun hvis du har sygt familie medlem du kan holde orlov, alle andre ting kan ikke lade sig gøre.
I Herning har vi haft en der skulle rejse med manden pga arbejde, hun røg også ud af systemet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 14:49   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Æv, det har I nok ret i.
Gad vide hvorfor der så står i fleksjobbekendtgørelsen, at man skal meddele kommunen hvis man tager på højskole?

Men det er jo sikkert fordi man så mister retten til ydelsen.

Mange tak for svarene, dem arbejder jeg videre med
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 13:48   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men mener man kan holde ferie for egen regning, hvis man ikke har optjent de 25 dage. Spørg kommunen. Du kan forhåbentlig højst få et negativt svar.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:01   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Du har ret til ferie, og hvis ikke du har optjent feriepenge, får du udbetalt ledighedsydelse i din ferie.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:23   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Afhængig af hvor mange dage man er berettiget til. Ref anden tråd om visitiationstidspunkt til flekydelse eller ansættelse i fleksjob.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 17:04   #8
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Tak skal I have.
Nu må jeg nok lige specificere at det drejer sig om et længere højskoleophold, 4-6 måneder.
Jeg kan godt selv finansiere selve opholdet. Men det ville være ubehageligt at skulle igennem endnu en godkendelse til fleksjob.

Jeg må indrømme jeg har meget svært ved at forstå at man som fleksjobber tilsyneladende ikke kan søge orlov ved andet end barsel eller pasning af nærtstående.

For mig, som er akademiker, er muligheden for 6 ugers efteruddannelse f.eks. komplet ubrugelig, da det tager meget længere tid at videreuddanne sig indenfor mit felt.

Jeg har været godkendt til fleksjob siden 2009, kom fra revalidering, og har så modtaget ledighedsydelse, løn, sygedagpenge - frem til April 2012 - og nu ledighedsydelse siden April 2012.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledig fleksjobber i det nye år? vanessa Alt det andet 0 11-12-2012 00:53
ledig fleksjobber Lindblad Spørgsmål ang fleksjob 9 18-11-2012 01:22
sygemeldt ledig fleksjobber? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 1 15-05-2012 19:39
Ledig som fleksjobber! Mamik Spørgsmål ang fleksjob 3 08-02-2012 20:04
Sygeperiodelængde for ledig fleksjobber Alpen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 11-11-2011 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension