K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2011, 16:27   #1
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Kan man sige sit fleksjob op

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke konsekvenser det får hvis man siger sit fleksjob op?

Er det rigtig opfattet at man faktisk ikke kan sige op, for så ryger man ud af fleksydelsesordningen?
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 16:35   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser
Er der nogen der kan fortælle mig hvilke konsekvenser det får hvis man siger sit fleksjob op?

Er det rigtig opfattet at man faktisk ikke kan sige op, for så ryger man ud af fleksydelsesordningen?
Nu ved jeg jo ikke hvorfor du vil sige op, men du risikerer meget nemt, at de, hvis du selv siger op, vurderer, at du så ikke står til rådighed, med alt hvad det kan medføre.

I stedet bør du kontakte din jobkonsulent (gør det helst via mail, og med kopi af mailen til din sb) for at få denne til, at være behjælpelig med, at løse problemerne.

Der kommer sikkert andre kommentarer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 16:44   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan godt sige op, men du kan miste din ledigsydelse og ryge på kontanthjælp
så det vil jeg fraråde og gøre
så er helt enig med vovse

er det fordi du er blevet træt af din arbejdsplads, eller fordi du er blevet mere syg
det er der meget stor forskel på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 18:36   #4
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Jeg er på et opholdssted for utilrettede unge mennesker. Både fysisk og psysisk er det blevet rigtig svært for mig. Jeg føler ikke jeg har ret mange kræfter pga kroniske smerter, og jeg har sat min dosis af morfin op den sidste måned for at klare jobbet.

Der er også en af beboerne jeg er blevet rigtig utryg ved. Så når jeg møder på job er det faktisk med hurtigt bankende hjerte, fordi jeg aldrig ved hvad jeg møder ind til. Det giver en form for stress, der er rigtig dårlig for mig, fordi jeg så spænder, og derved får endnu mere ondt.

Jeg ved godt at jeg sagtens kan gå op til lægen, og så vil han sygemelde mig. Og så går sagen jo sin gang. Men er der virkelig ikke anden mulighed end at blive sygemeldt.

Jeg kan selvfølgelig finde et andet job, men det ved vist alle hvor svært det er lige nu. Og jeg føler bare at det skal være snart jeg stopper, for jeg er meget tæt på det røde felt.
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 19:11   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser
Jeg er på et opholdssted for utilrettede unge mennesker. Både fysisk og psysisk er det blevet rigtig svært for mig. Jeg føler ikke jeg har ret mange kræfter pga kroniske smerter, og jeg har sat min dosis af morfin op den sidste måned for at klare jobbet.

Der er også en af beboerne jeg er blevet rigtig utryg ved. Så når jeg møder på job er det faktisk med hurtigt bankende hjerte, fordi jeg aldrig ved hvad jeg møder ind til. Det giver en form for stress, der er rigtig dårlig for mig, fordi jeg så spænder, og derved får endnu mere ondt.

Jeg ved godt at jeg sagtens kan gå op til lægen, og så vil han sygemelde mig. Og så går sagen jo sin gang. Men er der virkelig ikke anden mulighed end at blive sygemeldt.

Jeg kan selvfølgelig finde et andet job, men det ved vist alle hvor svært det er lige nu. Og jeg føler bare at det skal være snart jeg stopper, for jeg er meget tæt på det røde felt.
Hvis jeg var dig, så ville jeg sygemelde mig og derefter få en akuttid hos en sagsbehandler/kontaktperson/jobkonsulent på kommunen, for det kan sørme ikke være korrekt at du øger din morfindosis for at gå på job og heller ikke at du er utryg pga en af beboerne ..

Når du sygemelder dig i morgen, så er der jo ingen der skal vide hvad du sygemelder dig for.... og kontakt så kommunen... for en akuttid..

Din læge kan vel også se at du har øget dosis den sidste mdr.. er han med på den??

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 20:04   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
klart aldrig sige op selv vil koste dig forsørgelse i op til3- 5 uger det samme som karantæne som man får i fagforaningen.så heller blive sygemeldt få ringe/kontagtet jobcenter fagforening osv.de skal hjælpe hvis det er prob på arbejde
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 21:57   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Under alle omstændigheder skal du have fat i din læge, for kommunen tror ikke altid på, at man er syg hvis man ikke render til læge for det.

Som jeg forstår, så er dit helbred blevet forværret siden du startede i fleksjobbet, og derfor skal du have fat i din jobkonsulent.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 08:25   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Løsningen på nuværende tidspunkt er ikke længer end... SYGEMELDING....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 09:55   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror også at sygemeldning er den rigtige løsning, medmindre du kan skaffe andet job.

Men som du beskriver det vil du have brug for lige at samle dig selv igen, hvilket en sygemeldning også kan bruges til.
Herunder bør du tale med din læge om, at det er for belastende for dig, at arbejde i dette miljø.

Det er ikke alle der kan holde til at arbejde med belastet unge, og selvom du er i fleksjob, er det vel realt nok.

Har du fagforening? Kan/bør du inddrage disse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 13:06   #10
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Tak allesammen for jeres svar.

Der er nok ingen anden vej end sygemelding. Jeg ville bare så gerne undgå hele den mølle igen. For så starter man vel forfra med ressourceprofil, arbejdsprøvning osv.....

Jeg læser det også som om der er delte meninger om hvad der sker ved en opsigelse.

Hvis man "KUN" får karantæne i 3-5 uger, ville jeg måske overveje det. Da det menneskelige her overgår økonomien. Og jeg skal nok på en eller anden måde klare det rent økonomisk.

Men jeg kan ikke klare at blive sent på kontanthjælp, og ryge ud af systemet med fleksjob. Jeg er gift, så der er ingen konanthjælp at hente for mig.
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sige nej til fleksjob tumnus Spørgsmål ang fleksjob 13 01-02-2017 22:56
Sige nej til fleksjob pga. lav løn? Stuen Spørgsmål ang fleksjob 43 26-07-2012 03:36
i fleksjob, men må sige nuv.stilling op Lilian Spørgsmål ang fleksjob 6 07-02-2010 03:13
PAS PÅ med at sige fleksjob op bantam Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 28-06-2008 19:58
At sige op fra fleksjob Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 29-01-2006 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension