K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2006, 10:52   #1
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
"Virksomhedspraktik" og transport

Hej Pia!

Jeg har fået tilbudt et fleksjob, og det er jo dejligt, og efter mit eget (og arbejdsgivers) ønske starter jeg med en prøveperiode, hvor jeg så stadig får ledighedsydelse. Mit spørgsmål er nu: Kan man få tilskud til transport i den periode (en måned, går jeg ud fra)? Et togkort, som jeg bliver nødt til at have da jeg ikke kan køre bil så tit/langt p.g.a. mit handicap, koster 1100-1200,- kr. pr. måned.
Og jeg kan altså ikke cykle derhen, der er omkring 50-60 km.

Venlig hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2006, 11:17   #2
Heidi
Slettet Medlem
 
Heidis avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2005
Indlæg: 12
Styrke: 19
Heidi er ny på vejen
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

Hej Fiemie
Jeg har selv været i virksomhedspraktik i 3 måneder, og måtte selv stå for transport udgifter, så jeg tror desværre ikke der er noget at hente. Ha' en god dag Heidi
Heidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2006, 11:33   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

Hej fiemie.
Som Heidi har jeg også prøvet at få tilskud til transport til praktik, men det kunne ikke lade sig gøre.

Men det jeg har fået oplyst er at du kan køre efter reglerne som alle andre altså km penge, sådan at du kan får noget til udover de 25 km..

Ring til din sagsbehandler og få at vide hvordan du skal forholde dig

Held og lykke med din praktik
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2006, 11:23   #4
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

hejsa
Hvis du ikke kan få tilskud til transport, kan du måske få et kørselsfradrag, og trækker udgifterne fra i skat. Andre mennesker som har fast arbejde og lang vej til arbejde, kan trække noget fra i skat, så vi Fleksjobbere burde da også kunne trække noget fra i skat, efter gældende regler. Prøv og spørg din sagsbehandler eller Told og skat om det. Det kan jo ikke være rigtigt, at når man kun får ledighedsydelse eller en lav løn, at vi skal betale alle transportudgifterne selv, hvis man har lang vej til sin praktik sted eller arbejdsplads. Her burde der være ligestilling.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2006, 11:34   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

AIDA hvis man har job så kan man godt bruge kørselsfradrag, der hvor jeg kan være i tvivl er ved praktik.
Men jeg mener faktisk godt at man kan trække ud over de 25 km fra...

Er der nogen af jer andre der har prøvet det ??
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2006, 13:05   #6
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

Hej Fiemie
Jeg ved 1000 % at du i hvert fald kan få et fradrag på dit skattekort,hviket også giver en pæn portion,jeg har selv prøvet det.
hilsen dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2006, 16:17   #7
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Tak for svar

Det er da altid noget at man kan bruge kørselsfradag, men jeg må lige tjekke om det også gælder når man er i praktik.
Jeg skal nok vende tilbage, hvis/når jeg ved mere.
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2006, 18:51   #8
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

Hej fiemie

Jeg tror altså ikke du kan trække det fra når det er ulønnet arbejde (praktik) desværre :|

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2006, 02:27   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

Nope...man kan ikke få transport godtgørelse når man er flekser...ifølge §82 i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats...

Men de er lige blevet opmærksomme på det inde i folketinget...så de regner med at det bliver lavet om sammen med den nye reform af fleksloven..

Som det er i øjeblikket....så kan så godt som alle andre...folk på sygedagpenge, alm kontanthjælpsmodtagere, revalidering osv...godt få transport godtgørelse...bare ikke os som er fleksere....men som sagt...det bliver snart lavet om...(håber vi )

Jeg skal være svar skyldig om man kan trække det fra i skat...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2006, 09:11   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: "Virksomhedspraktik" og transport

Totalt urimligt det er det da .. men prøv at læse her.. evt følge linket især det første link, der er mange andre intressante ting end kun det der er sat ind her ..


http://www.clh.dk/notat/fleksjob/doc15.html

Kompensation for befordringsudgift i forbindelse med tilbud efter kapitel 9-11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager tilbud efter kapitel 9-11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, det kan fx være virksomhedspraktik forud for ansættelse i et fleksjob, har ikke ret til befordringsgodtgørelse når den daglige transport mellem bopæl og stedet, hvor tilbuddet gennemføres, og retur er mere end 24 km. Dette fremgår af lov om aktiv beskæftigelsespolitik § 82. Personer, der modtager arbejdsløshedsdagpenge og som modtager tilbud efter kapitel 9-11, har mulighed for befordringsgodtgørelse. For personer, der er under revalidering eller på sygedagpenge og modtager tilbud efter kapitel 9-11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsat, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Ligebehandling
Der er tale om uligebehandling af personer visiteret til fleksjob, når de ikke har samme mulighed som personer, der modtager arbejdsløshedsdagpenge for at modtage befordringsgodtgørelse. Hvis de pågældende personer havde været ansat i et fleksjob, ville de kunne have opnået et befordringsfradrag efter ligningslovens regler.



http://www.folketinget.dk/samling/20051/Lovforslag/L233/spm/1/svar/endeligt/20060516/278573.HTM

Beskæftigelsesministerens besvarelse af spørgsmål nr. 1 af 3. maj 2006 fra Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg (L 233).


Maj 2006 Vores sag 101-0027/06-201-188Spørgsmål nr. 1:


”Er ministeren indstillet på at tage spørgsmålet, som blev rejst under 1. behandlingen, om hvorvidt befordringsgodtgørelsen bør reguleres op til drøftelse med forligspartierne?”



Svar:

Jeg kan oplyse, at jeg er enig i, at personer, der er visiteret til fleksjob, også bør have ret til befordringsgodtgørelse, når de som ledige deltager i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Jeg har derfor orienteret forligspartierne om, at jeg vil fremsætte et ændringsforslag herom.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension