K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2009, 14:03   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Åben skrivelse til folketingets mdl.

Undertegnede har udsendt en åben skrivelse til mdl. i folketinget vedr. sygeforsøget og lov 165 der er under behandling. Og første svar på nedenstående er indløbet.


Citat:
Til folketingets medlemmer og regeringen især (VKO)

København den 25. april 2009

Vedr. forsøget sygedagpenge og loven om samme der er under behandling.

Åben skrivelse til alle der kan ha’ interesse i at læse mit brev.

Det er uforskammet at forsøget får lov at fortsætte når loven endnu ikke er sat til afstemning.

Hvor er jeres menneskesyn henne? Tænker I slet ikke på at det er mennesker der bliver berørt af dette sindssyge forsøg. –

Den nye beskæftigelsesminister har et kold sind siden hun kan udtale sig som gjort *) (Hun er ikke bedre en Hjorten.)
Kold og kynisk over for de syge der mister dagpenge fordi de ikke vil makke ret i dette åndssvage forsøg og system.

*) Citat: Uden at blinke

Den nye beskæftigelsesministerminister, Inger Støjbjerg fastslog i sit slutord til debatten, at forsøget naturligvis fortsætter, og vil blive evalueret når det er færdigt en gang til efteråret – længe efter at den nye sygelov er vedtaget.

Regeringen ser forsøget og den kommende lov som en del af trepartsaftalen med arbejdsmarkedets parter om intensiveret indsats mod sygefravær. Dansk Folkeparti har på forhånd sikret flertal for den nye lov, hvor aktivering bliver en del af ”behandlingen” af sygedagpengemodtagere. (brink) Citat slut

Kilde sted http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1468

Man kan jo kun håbe at fornuften sejre og at folketingets medlemmer stemmer nej til loven der kommer til at ramme mange syge og svage. (Aktivering / Arbejde gør ikke folk raskere under deres sygdom. Loven vil kun skabe flere fattige der kan risikere at miste hus og hjem fordi de får frataget deres eksistensgrundlag under sygdom og sagsbehandling..

En borger der venter på en ny regering når VKO bliver tvunget til at træde af.

Med venlig hilsen

Per Christensen
Svar fra en politiker
Citat:
Fra: Knud Kristensen
Sendt: 25. april 2009 12:57
Til: Webm.& Admin
Emne: SV: Til folketingets medlemmer og regeringen vedr sygedagpengeforsøget og kommende lov

Kære Per

Tak for din mail og medfølgende kommentarer, som jeg fik lyst til at sende et svar tilbage, uden forsøg på at fratage dig din indstilling.

Det er min helt personlige opfattelse, at denne lov kommer 10 år for sent, da virksomhed og sygemeldt medarbejder, ikke før har måtte udføre samtale om den syges situation.

Synes du det er rimelig, at en der bliver syg, blot bliver overladt til sig selv, og ikke længere har kontakt med virksomheden igen, før den pågældende er rask nok til at arbejde.

Loven er ikke for at jage de syge, det er en helt forkert opfattelse, men det er lykkedes oppositionen, at tale alt det positive ned på et niveau, hvor kun oppositionen befinder sig, langt fra den virkelige verden.

Jeg har selv drevet virksomhed i 33 år, jeg kender til mange af de situationer og vi har i min virksomhed, gennemført eksempler på det som ligger i denne lov, til stor glæde og gavn for den som har pådraget sig en sygdom.

Så dette lovforslag er til gavn for den sygemeldte, for som sygemeldt er man ikke kasseret, men stadig en arbejdskraft, med et tilhørsforhold til arbejdsmarkedet, en sygemeldt sin ret, set ud fra regeringens sociale synspunkt.

Så det med, at du ønsker en anden regering, er nok klogt at revidere, hvis du er enig i, at det er den svage som skal understøttes.

Med venlig hilsen
Knud Kristensen
MF (KF)
Har svaret Knud Kristensen

Citat:
Sendt: 25. april 2009 13:38
Til: 'Knud Kristensen'
Emne: SV: Til folketingets medlemmer og regeringen vedr sygedagpengeforsøget og kommende lov
Kære Knud

Tak for dit svar.

Det er for mit vedkommende da ok at arbejdgiver og den sygemeldte snakker sammen om den pågældendes situation m.v.
Men det skal være frivilligt og uden at der sker indgreb i den syges ret til at være sygemeldt. Helt klar at den syge helst skal blive rask og vende tilbage til arbejdsmarkedet. Og den syge skal selvfølgelig også tage imod behandling for at blive rask. Men ikke den form som der udføres i Ringsted. Og ikke tvungen aktivering under sygdom. Det er at jage den syge og fratage ham/Hende sin eksistensgrundlag for modtagelse af sygedagpenge.

Klart den svage og syge skal hjælpes, men ikke med sanktioner som fratagelse af sygedagpenge.

Og derfor håber jeg fortsat at forslaget lov 165 ikke vedtages og at vi får en anden regering.

Med venlig hilsen

Per Christensen

www.depweb.dk
Har oprettet en side om emnet i resume m.v.:
Sygedagpenge forsøget af Carl Hjort Frederiksen (Tidligere beskæftigelsesminister og nu landets Finansminister) - Artikler og link til og om emnet som har ført en storm med sig i dagspressen og andre steder siden det blev kendt i offentligheden. Nu samlet et sted : Læs om hele sagen her

Og den opdateres snarest muligt når der er nyt. (Inkl. svar fra politikerne på skrivelsen.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 01:46   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
HERLIGT per, godt gået

Jo flere der råber HØJT Jo bedre.

Er beklageligvis selv ikke så god til det med ord så godt der er nogen andre der kan det.

Hm, nu kan jeg jo se at diverse partier insisterer på at kammeradvokaten SKAL undersøge sagen til bunds men(-og nu kan det godt være jer spørger dumt) men kan man som alm borger skrive til kammeradvokaten og fx spørge til hvorfor han ikke dengang undersøgte nærmere, hvad skal der til osv?

Jeg mener, hvis flere gør opmærksom på at dette ikke er ok -også til kammeradvokaten, mon så ikke det kunne lægge et pres?

Håber jeg har forklaret mig ok
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 02:10   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
alm borger skrive til kammeradvokaten og fx spørge til hvorfor han ikke dengang undersøgte nærmere, hvad skal der til osv?

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske, hvor jeg læste det, men KUN regeringen kan bede statsadvokaten undersøge noget.

Og statsadvokaten undersøger kun det, regeringen beder om... intet andet.

Statsadvokatens modtog et stykke papir fra Hjort, hvor der stod, at Arbejdsmarkedsstyrelsen HAVDE godkendt forsøget, så derfor tog statsadvokaten IKKE stilling til, om forsøget var lovligt.

Dog kommentererede han, at en kommune IKKE må ordinere behandling, eks. fysioterapi. Det er KUN læger, der må ordinere behandling.

Jeg læste, at vistnok SF ville undersøge muligheden for at få andre jurister til at vurdere lovligheden (selvom en professor i socialret - Kirsten Ketscher) allerede har sagt, at det er hamrende ulovligt.

Forsøget er også på kanten af at være grundlovsstridigt, fordi man fratager forsørgelsesgrundlaget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 02:13   #4
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hej Buster

Tak for ordene.

Husk at ingen spørgsmål er dumme Kun dumme, er dumme svar.
Og jeg forstod udmærket dit skrevne

Jeg vil da mene at man kan skrive til kammeradvokaten som borger. Og måske det kan give lidt pres som du skriver.
Har ej mailadr. men den kan vel findes.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 02:17   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Buster og PerChr...

Det kan I læse om her i Information, hvor jeg kan anbefale jer at læse hele artiklen. http://www.information.dk/188956

Og PerChr... jeg tror, det er overflødigt at skrive selv. Det gør oppositionen selv.

Citat:
Eftersom Kammeradvokaten er regeringens advokat, er det op til en minister at bede om en ny undersøgelse. Men det presser et flertal, der udover DF består af S og SF, altså nu på for. SF's arbejdsmarkedsordfører, Eigil Andersen, kalder forsøget 'rygende ulovligt':

"Det er jeg ikke i tvivl om. Hjort Frederiksen har blæst på reglerne. Alene det at han og hans ministerium skifter forklaring tre gange om, hvor lovhjemlen er, viser, hvor ligeglad man har været med juraen," siger han og bakker op om en ny undersøgelse fra Kammeradvokaten.

"Men kammeradvokaten er statens advokat. Derfor er der brug for en uvildig, juridisk vurdering. Det vil vi undersøge mulighederne for," siger Eigil Andersen
Og PerChr.... vi har to andre tråde om samme emne, hvor jeg har lagt artikel ind om, at Ringsted HAR standset forsøget, fordi man ikke ville "ordinere" behandling osv.

Tråden hedder "Advarsel".

Og nu er der endnu en debat om emnet på Information:

Citat:
Syge forklaringer
http://www.information.dk/189090

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 26-04-2009 kl. 02:19. Årsag: tilføjet - syge forklaringer
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 02:27   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Herj Zuza

Tak for dine kommentarer. Jeg følger de tråde der er om emnet.

Tak for linket til information. Har gemt *siden* til senere læsning.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 08:47   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg sider stille og tænker: Hvad nu hvis det var f.eks. et forsøg der fratog halvdelen af forsøgsgruppen at have ret til at få udbetalt efterløn, så man kunne se, om de fik incitament nok til at tage et arbejde og droppe efterlønnen?

Så skulle i se pressen og samfundet gå i protest march... det er også offentlig forsørgelse, og efter min mening endnu mere mennesker der IKKE GIDER LAVE NOGET end nogen syge nogensinde kommer til.

Problemstillingen er den sædvanlige... der sker ikke en skid fordi VKO fører blok politik, og samfundet generelt har fordomme over alt hvad der befinder sig på en overførselsindkomst lige bortset fra efterløn og folkepension, da disse velfærdsgoder er nogle de kan få øje på, og godt ved de selv kan få fingrene i en dag.

Bare det svar Per har fået fra den VKO'er siger det hele... den sædvanlige "omfarvning" af intentionen, og en dårlig forklaring om "dengang HAN var direktør" (ja tak, det undrer mig ikke!)... typpisk VKO syn på sagen; Hvis du bare tænker lige som os, så kan du se sandheden! ... jeg brækker mig!

Hey VKO! I've got news for you! I DO NOT think like you!!!

Sidst redigeret af Razmo; 26-04-2009 kl. 08:49.
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 19:40   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, tak for svarene alle sammen

Har for sjov skyld googlet: kammeradvokaten og fandt flg: http://da.wikipedia.org/wiki/Kammeradvokaten

http://www.kammeradv.dk/kammeradvokaten/om.asp

http://www.kammeradv.dk/Medarbejdere/cv.asp?id=56 -her er så selve mailadr til kammeradvokaten

det sidste link er til selve firmaet som har aftalen m Staten så nu kunne det jo være interessant om specielt nogle af de mennesker som er/har været ofre for disse forsøg kunne finde på at henvnde sig til denne -ikk´

Véd godt, at jeg nok er mere end temmelig naiv men hvo intet vover, intet vinder

Som sagt, var jeg god til at formulere mig ja, så ville jeg da helt klart skrive til vedkommende og stille spørgsmål.
Nogen gange har det jo -trods alt- effekt når man lige pludselig får sat navn på et levende menneske og ikke blot et nr i statistikken, hvis i forstår.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 26-04-2009 kl. 20:15.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åben uddannelse PiaL Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 24-07-2011 08:48
Åben kritik af kommunaldirektør buster Politik og Samfund 1 10-10-2010 15:26
Åben skrivelse til foreninger mfl. om socialpolitik @PerChr Politik og Samfund 9 20-08-2009 15:10
Hjælp til skrivelse... Lund Dit og Dat 6 03-11-2008 21:31
Skrivelse til Civilstyrelsen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-09-2007 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension