K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2009, 17:10   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Juhuuu jeg har fået booket møde med min sagsbehandler

Hejsa,

Efter utallige rykkere pr. mail og tlf. og masser af kræfter fra min side af har jeg endelig fået mail svar fra min nye sagsbehandler. Jeg har fået booket et møde hos hende i starten af januar og jeg er super lykkelig herfor. Det er her vi skal have afsluttet min sag og dertil har jeg brug for jeres hjælp.

Der meget uro på kommunen, de trækker virkelig tingene i langdrag og har sikkert mange sager, men jeg kan altså ikke blive ved med at vente på at få afslutte min sag. Den lyder i korte træk som flg.:

1. Arbejdsprøving aug. 2008 - nov. 2008: Gns. 7-8 timer ugentligt.
2. Arbejdsprøving nov. 2008 - jan. 2009.: Max. 10 - 12 timer i slutningen.

- Besluttede herefter at søge pension.

Dokumenter i sagen:

Special lægeerklæring fra psykiater på opf. af kommunen.
Status attest fra egen psykolog.

Da ovenstående har været ved lægekonsulenten over sommeren, vurdere han i sept. 2009 at der er brug for indhentning af yderligere dokumenter, såsom:

- Status attest fra nuværende psykiater
- Status attest fra egen læge.
- Journal fra psykiatrisk skadestue i marts, 2009.

Jeg ved at de to status attester er sendt til kommunen, men kan ikke få svar på om de har modtaget sidstnævnte journal. Håber at kunne vride det ud af min sagsbehandler inden mødet så det ikke stopper noget.

Min ressourceprofil blev i august returneret til min daværende sagsbehandler fra min side af i udfyldt stand, men ellers har jeg ikke hørt noget om den. Er det ikke den der skal gøres færdig nu?, og kan vi ikke få gjort det, mens vi venter på en ny vurdering fra lægekonsulenten på de nye papirer?.

Jeg aner jo ikke hvor min nye sagsbehandler vil stå i min sag, men ved at min tidligere var på min side, dog ændrede hun lidt mening inden hun stoppede, da hendes team mente at ikke alle behandlings muligheder er udtømte.!! Men det må de nye lægepapirer afgøre, de hælder klart til min fordel vil jeg mene.

Hvad skal jeg gøre som forberedelse til mødet. ? Jeg tror ikke at jeg vil have en bisidder med, det kan gøre mig lidt urolig og ukoncentreret. Jeg vil gerne have at min ressourceprofil gøres færdig og at lægekonsulenten får vurderet de indkomne dokumenter, men er der andet ?.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 20:55   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Faktisk er det en standartprocedure, at de venter med ressourceprofilen til ALLE dokumenter er i hus. Det er jo dumt sagsbehandleren sidder NU og udfylder den - eller opdaterer den, hvis der senere kommer vigtigere dokumenter der bedre beskriver din arbejdsevne.
Det handler nemlig også lidt om, at gøre den så korrekt og så beskrivende som muligt - gerne lige på og hårdt. Istedet for laaaange afhandlinger der først siger det ene, derefter det andet, for så at afslutte med noget helt tredje.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 21:17   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Er der også standard procedure at de sylter En´. ???

Jeg syntes simpelt hen at systemet er så langsomt i øjeblikket og jeg har altså ikke energi til at rykke dem så meget som jeg burde !!.

Min svigerinde siger så, sig til dem at du måske skal flytte til en mindre lejebolig fordi du ikke har råd til at bo i den du har !!. Det er de da f...... ligeglade med.

Jeg er bare så glad for at jeg har fået min sagsbehandler til at besvare min mail og booke et møde. Det er en ekstra jule gave for mig, er det ikke sindssygt.

Jeg formoder at hun meddeler mig at hun stopper med at arbejde i min kommune når jeg er der og hvis ikke så har hun bare at føre min sag igennem, men hvad gør jeg der Helene ???

Kh EE

Nej undskyld, jeg ville ikke lyde "aggressiv", men jeg syntes, at man som borger og ikke mindst pensions(og sikkert fleksjob) søgende, skal have dyb respekt for at der er travlt i kommunen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Så når ens sag endelig kommer for, så er alt forældet og man har i mellemtiden haft 2 - 3 nye sagsbehandlere, det kan da ikke være rigtigt ?

Sidst redigeret af Stezu; 10-12-2009 kl. 00:34. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser, og skriv venligst til flere i samme indlæg
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 00:08   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er også standartprocedure at de sylter én. Det er mere reglen end undtagelsen. Og jo! De ér pisse ligeglade!! Og jo, man får ny sagsbehandler hver anden måned, det er en del af proceduren der hedder ''hvordan skaber vi TID''....
Det er almindelig kendt, at de skubber sagerne rundt mellem kollegerne, så de vinder tid. Hvilket så bliver klientens syltning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 11:20   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Eeejjjj altså, det er sku da uhørligt. Så man må bare klem på og holde dem til ilden, sikke en verden vi lever i. Vi skal for alt i verden sørge for at være klogere end dem og stærk i udtalt grad.

Nu ved jeg, at vi har det møde og så skal papirerne over lægekonsulenten, men jeg må simpelt hen holde hende op på de kommer derop så hurtigt som muligt !!. Ved ikke om vi skal holde mødet først, men så kan hun måske så booke sig ind i hans kalender så det går lidt stærkere.

Desuden må vi vel få kunne kørt min ressourceprofil i stilling, hun er vel også interesseret i at få afsluttet min sag så der bliver en mindre ?.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til et evt. møde med sagsbehandler nilla Alt det andet 7 11-09-2010 21:29
fleksjob+ møde med sagsbehandler orkidee Spørgsmål ang fleksjob 6 06-01-2010 22:12
Møde med div. sagsbehandler Delph Alt det andet 14 26-02-2009 13:34
Juhuuu, jeg har fået fleksjob AIDA Jeg har fået job. 6 19-08-2007 17:26
1. møde med sagsbehandler GitteB Spørgsmål ang fleksjob 7 10-05-2007 01:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension