K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 20:51   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
sygemelding fra aktivering og ansvar ved forværring?

Hejsa

Nedenstående er på vegne af en veninde der netop er tilkendt fleks for et par måneder siden, men som desværre har oplevet en forværring af sine fysiske problemer(rygproblemer) efterfølgende.

Hun er derfor blevet sendt i quickcare for at sb kunne få en vurdering af hende, men det er bare slet ikke godt for hende hverken fysisk eller psykisk.

Ud over, at hendes psykiske skånebehov ikke kan overholdes, så er der ingen der holder øje med hende dernede og hun oplever at hun efter endt træning får markant flere smerter.

Hun har sagt det til fysioterapeuten i quickcare der blot sagde, at hun lige skulle give det lidt tid og se, om det ikke gik over. Min veninde har på eget initiativ gået hos fysioterapeut indtil hun begyndte hos quickcare og hos fysioterapeuten har de været stik modsat og har taget de øvelser væk, der har forværret smerten.

Spørgsmålet lyder nu, om hun kan sygemeldes på ledighedsydelse selvom hun ikke har været ude i fleksjob endnu? Og hvis ja, er der så en varighedsgrænse for, hvor længe man kan være det?

Har kommunen et erstatningsansvar ifht forværring af hendes helbred, såfremt de insisterer på at hun skal fortsætte?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 21:36   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er et kæmpe problem som der burde tages op i folketinget
behandling burde en kommune slet ikke have nogen indflydelse på
man skal lave et civils søgsmål, hvis der opstå skader

nu havde jeg så aldrig fundet mig i at modtage behandling af et firma som har tilknytning til kommunen.
der skal være tætte skodder mellem hvilken ydelse man få og så direkte behandling

ellers må hun for lavet en sygemelding fra sin egen læge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 21:49   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ellers må hun for lavet en sygemelding fra sin egen læge
Det vil hun også gøre, men kan det have nogen konsekvenser for hendes ledighedsydelse?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 21:58   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Nej, ikke hvis lægen er med ind over og hun ikke modarbejder kommunen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 22:44   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Hun er derfor blevet sendt i quickcare for at sb kunne få en vurdering af hende, men det er bare slet ikke godt for hende hverken fysisk eller psykisk.
Jeg vil på det kraftigste opfordre din veninde til, selv at sige fra, for jeg kan ikke forestille mig, at Quick Care gør det for hende.

Jeg selv slap Gud ske lov for dem, på et hængende hår.

Der er skrevet rigtigt meget om Quick Care her på K10: http://www.k10.dk/search.php?searchid=1078156
Bed din veninde om, at læse disse tråde, den tid vil være givet godt ud.

Især finder jeg denne tråd "interessant", især fra #23: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...ght=quick+care
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 22:53   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil på det kraftigste opfordre din veninde til, selv at sige fra, for jeg kan ikke forestille mig, at Quick Care gør det for hende.

Jeg selv slap Gud ske lov for dem, på et hængende hår.

Der er skrevet rigtigt meget om Quick Care her på K10: http://www.k10.dk/search.php?searchid=1078156
Bed din veninde om, at læse disse tråde, den tid vil være givet godt ud.

Især finder jeg denne tråd "interessant", især fra #23: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...ght=quick+care
Hun har en del psykiske problemer også og det at sige fra er desværre ikke noget hun evner/magter uanset hun godt er klar over hun bør

Og nej quickcare siger bestemt ikke fra for hende. De vil tværtimod have hende på mindst 4 dage om ugen, hvor hun al den tid hun har trænet hos fysioterapeut max er kommet på 2 dage, hvis hun også skal kunne have et liv ved siden af for smerter (pt er hun så dårlig at hun periodevis må bruge kørestol hvis hun fx. skal ud og handle). Det er MEGET synligt og alligevel vil quickcare presse hende op i tid
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 22:56   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hun tager ganske enkelt fat i sin læge og får ham/hende til at sige god for en sygemelding... så kan de ikke gøre så meget :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 23:00   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hun tager ganske enkelt fat i sin læge og får ham/hende til at sige god for en sygemelding... så kan de ikke gøre så meget :-)
Super Ricky. Tak for det
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 23:03   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hun tager ganske enkelt fat i sin læge og får ham/hende til at sige god for en sygemelding... så kan de ikke gøre så meget :-)
Det var lige det jeg skulle til at skrive, det smuttede i mit forrige indlæg.

Når man står i sådan en situation er det vigtigt, at have egen læge med på sidelinien.
Bare det, at have en, som ved hvad det handler om, at sparre med, kan være guld værd.

Quick Care har sørme også en hjemmeside: http://www.quickcare.dk/om-quick-car...uick-care.aspx

Jeg har engang fået fortalt, at en af de øverste i Quick Care tidligere har været ansat på et reva-sted i Jylland, og hendes holdning til de mennesker, som skulle vurderes på stedet var, at de skulle bare igang med at lave noget.

En tidligere bruger herinde fra gjorde mig engang obs på, at der, et eller andet sted på deres hjemmeside står noget om, at de benytter sig af "arbejdsmarkedsrettet intervention".
Dengang anede jeg ikke hvad "intervention" betød, men det læste jeg mig så til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemelding under aktivering 1971 Alt det andet 26 20-03-2013 09:35
Oplyse årsag til sygemelding fra aktivering? annagw Alt det andet 56 03-08-2011 09:36
opfølgningssamtaler ved sygemelding fra aktivering Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-04-2011 15:30
Forværring af tilstand ved aktivering.... Susanne2412 Alt det andet 10 28-02-2011 13:47
erstatnings ansvar i tilfælde af forværring empowerment Alt det andet 3 22-06-2010 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension