K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 22:14   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser

Men Vovse, kan jeg godt, hvis de sætter mig op i tid efter et stykke tid gå ned i tid igen, hvis jeg har fået det dårligere pga. den øgede arbejdsmængde!

Det sku' jeg mene, formålet med en arb.prøvning er jo, at finde ud af hvor meget du kan klare at arbejde.

Derudover blev jeg foreslået at lave dagbog og det vil jeg helt sikkert gøre (godt råd), men har min hverdag her hjemme nogen indflydelse på kommunens afgørelse - dvs. kan jeg forlange at min arbejdsprøvning ikke ødelægger min hverdag herhjemme med mine børn?
Du bør skrive dagbog for hele døgnet, nu husker jeg ikke hvad du fejler, men hvis du f.eks. har en ryglidelse, med deraf følgende smerter, så ku' man jo godt forestille sig, at dine rygsmerter kunne forværres så det forstyrrede din nattesøvn.
Og hvis man ikke sover om natten, så er man jo ikke meget værd om dagen.

Af dagbogen bør det så komme til at fremgå hvordan du fungerer med x antal timer, både ved nedsættelse og øgning af timetal.

Jeg brugte denne model da jeg skrev dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Dagbogen sender du til sb og jobkonsulent hver uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 22:17   #12
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Hej alle,
og tak for et godt forum.
Jeg har fulgt med i et godt stykke tid efterhånden og springer nu ud i det.

Jeg vil tilslutte mig det forslag om altid at møde op så meget det nu er muligt.
Jeg lavede den aftale med min jobkonsulent at hvis jeg gik hjem før tid ringede jeg til hende og sagde det(og skrev det ned), hvor efter jeg gik hjem.
Man skal altid jobprøves i flere timer end man kan klare. Så det ervigtigt at man afprøver det men mindst lige så vigtigt at man siger stop når grænsen er overskredet.

jeg har ikke hørt om at man kan få flexjob hvis man kun kan arbejde en time om ugen. I Hillerød komune hvor jeg bor går grænsen vist ved 12 timer.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 22:42   #13
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Klumpfoden

Det er lidt ligegyldigt om du bliver sat op i tid bare du går hjem når du ikke kan klare mere.

Så kan der jo stå de timer på papiret der vil.

Det vigtigeste er at du lytter til din krop og at du kan få hverdagen til at fungere
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 00:57   #14
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jeg er rigtig glad for alle jeres svar og jeg vil som sagt helt sikkert skrive dagbog hver eneste dag, møde op hver eneste dag (men også lytte til min krop) og samtidig så er jeg også glad for der er blevet bekræftet, at man ikke kan være "for syg til flex" og "for rask til fp" - det havde jeg nemlig hørt fra andre, der står i min situation. Altså at de pludselig stod og kommunen ikke ville udbetale dem en krone...........

Det med min dårlige ryg påvirker min nattesøvn som en af jer herinde skriver, det er fuldstændig korrekt, hvis dagen har været "for hård", så sidder jeg oppe/går rundt det meste af natten og er dødhamrende træt næste morgen, har mere ondt i ryggen og oftest også en dundrende hovedpine........ og jeg er derfor rigtig glad for at få at vide, at det også har betydning hvordan jeg har det herhjemme (altså i forhold til at skrive dagbog), fordi det er ikke rimeligt at man ikke kan sidde og spise aftensmad med sin familie pga. smerter i ryggen - fordi man føler jo allerede i forvejen mange af de ting man kunne tidligere er "taget fra en", fordi man er kommet galt afsted.........

Lige en ting som jeg er meget nysgerrig omkring. Kommunen jeg bor i har haft sendt mig til 2 speciallæger og derudover har egen læge lavet undersøgelser af mig og i de 3 sidste som kommunen har fået har begge speciallæger samt egen læge skrevet at min arbejdsevne er nedsat (varrigt), min ryglidelse er kronisk og stationær og det eneste der kan ske er at smerterne bliver værre på sigt og samtidig med det anbefaler alle tre, at jeg bliver tilkendt et flexjob på mellem 2 og 3 timer dagligt (da jeg ikke kan arbejde under normale vilkår uanset om ALLE mine skånehensyn bliver opfyldt).

Mit spørgsmål til ovenstående er nu følgende: Kan en kommune når jeg har fået så tydelige svar fra speciallæger de har sendt mig ud til, samt fra egen læge alligevel vælge at være ligeglad og bare sige - jamen du kan sagtens arbejde på fuld tid og sige jeg ikke er "syg nok" til et flexjob?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 11:49   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Mit spørgsmål til ovenstående er nu følgende: Kan en kommune når jeg har fået så tydelige svar fra speciallæger de har sendt mig ud til, samt fra egen læge alligevel vælge at være ligeglad og bare sige - jamen du kan sagtens arbejde på fuld tid og sige jeg ikke er "syg nok" til et flexjob?
Problemet i dette er, at lægerne ikke må udtale sig om, om en borger bør have fleks eller fp.
Dette er udelukkende op til kommunen at vurdere.

Lægerne må ikke, på grundlag af dine diagnoser o.l., udtale sig om, om du kan det ene eller det andet, for det kan kun afgøres ved hjælp af en arb.prøvning.

Men hvis din arb.prøvning viser, at du kun kan arbejde de der 10-15 timer pr. uge, så har du i det mindste dine lægers opbakning, så kommunen kan ikke påstå, at din lave arbejdsevne ikke hænger sammen med dine diagnoser.

Men fakta er, at i kommunerne kan alt ske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 12:43   #16
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Hej Vovse

Kommunen har for cirka en uge siden bedt lægen om vurdere helbredsforhold der har relevans for fremtidig funktionsniveau på arbejdsmarkedet og når de gør det, så så vægter de ting som lægen skal skrive i hans nye generelle helbredsattest vel utrolig højt i den endelig afgørelse, eller tager jeg fejl?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 13:58   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hej Vovse

Kommunen har for cirka en uge siden bedt lægen om vurdere helbredsforhold der har relevans for fremtidig funktionsniveau på arbejdsmarkedet og når de gør det, så så vægter de ting som lægen skal skrive i hans nye generelle helbredsattest vel utrolig højt i den endelig afgørelse, eller tager jeg fejl?
Når de selv spørger om det, er det helt sikkert fordi at de nu overvejer om du ikke skulle være til en fleks indstilling :-)

Når de har spurgt sådan, kan de heller ikke komme uden om at bruge det han siger. De kan nedtone det, men de kan IKKE komme udenom det.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 17:19   #18
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Er du forlænget eller hvor langt er du i forløbet mht sygedagpenge?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 17:50   #19
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Hej Ricky! Jeg er super glad for det du skriver - især da jeg lige har åbnet min post idag og der var brev fra lægen. Han havde som aftalt sendt mig en kopi og i den kunne jeg blandt andet læse følgende punkter:

Patientens sygdom er allerede udførligt beskrevet af speciallæger samt undertegnede, så ingen grund til at jeg skal uddybe den endnu engang.

Der er derforuden ikke sket væsentlige ændringer for pt. udover flere smerter i ryggen efter påbegyndt arbejdsprøvning.

Jeg er som tidligere beskrevet fuldstændig enig i speciallægernes vurdering i der er tale om en betydelig og varig nedsættelse af patientens arbejdsevne og der findes ikke flere muligheder for behandling.

Flexjob vil være det mest hensigtsmæssige.
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. revalidering?? e77 Alt det andet 16 12-09-2011 20:48
spørgsmål vedr. arbejdsprøvning og fleksjob Nana M Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2011 22:53
Flexjob og spørgsmål vedr.: svartider tinaovergaard Spørgsmål ang fleksjob 1 23-12-2010 15:32
Spørgsmål vedr. kommunens ret sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-03-2010 09:43
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension