K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 23:47   #1
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
6 ugers uddannelse som fleksjobber...

Til alle jer der lige har fået bevilliget fleksjob; -husk at I har krav på 6 ugers uddannelse, efter eget valg

Så hvorfor ikke bruge ventetiden til at blive klogere og øget kompetence
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:52   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja det er rigtigt men er det ikke kun hvis man har være i arbejde i et bestem antal måneder
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:56   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nææj, det er fra "dag et"... -så et rigtigt godt tilbud, men desværre oplyses det jo ikke, da det koster
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 06:36   #4
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Ideen er jo god nok, det er bare ret vanskeligt at finde kurser som kommunen anser for jobfremmende og som (når man har nedsat arbejdsevne) ikke er på fuldtid.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 08:00   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg tænker også lidt, at hvis man nu får bevilliget flex 4 timer om dagen, så er det jo svært at dukke op med et kursus på 30 timer om ugen
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 10:20   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Enig i Jeres betragtninger... -men, jeg ville da godt kunne klare fx 30 timers undervisning kontra 20 timers job i mit fag
Der er jo også nogle job, hvor jeg kan klare det dobbelte i arbejdstid. Vi er jo alle forskellige og intet der har med personer at gøre er "sort og hvidt".

Og hvad med et Voksen Pædagogisk Grundkursus 2x6 timer om ugen i 6 uger + lidt hjemmearbejde(kan anbefales)!
Det giver ihvertfald personlig udvikling og kompetence på kort tid

Kender ikke alle muligheder for korte kurser, men der ér mange muligheder og de fleste fleksjobbere har jo tit lidt "ventetid" i starten af forløbet

Citat:
Oprindeligt indsendt af Psychocowboy Se meddelelser
Ideen er jo god nok, det er bare ret vanskeligt at finde kurser som kommunen anser for jobfremmende og som (når man har nedsat arbejdsevne) ikke er på fuldtid.
Det skal netop IKKE være jobfremmende(Læs: 6 ugers kursus efter eget valg)... -men hvem ved, hvilken kurser der er jobfremmende ??? -det kunne jo være man fik fleksjob på skolen hvor kurset blev afholdt

Ps. Der findes i hundredevis af korte kurser(i/ved storbyer), google fx kurser osv.


Kender kun til muligheder, intet til begrænsninger
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Stezu; 16-04-2010 kl. 23:48. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser - skriv til flere i samme indlæg
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 10:37   #7
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Enig i Jeres betragtninger... -men, jeg ville da godt kunne klare fx 30 timers undervisning kontra 20 timers job i mit fag
Der er jo også nogle job, hvor jeg kan klare det dobbelte i arbejdstid. Vi er jo alle forskellige og intet der har med personer at gøre er "sort og hvidt".

Og hvad med et Voksen Pædagogisk Grundkursus 2x6 timer om ugen i 6 uger + lidt hjemmearbejde(kan anbefales)!
Det giver ihvertfald personlig udvikling og kompetence på kort tid

Kender ikke alle muligheder for korte kurser, men der ér mange muligheder og de fleste fleksjobbere har jo tit lidt "ventetid" i starten af forløbet
ja sådan har jeg det også. Når jeg / hvis jeg engang bliver visiteret til fleksjob, så skal jeg på Jensens udvidede hjemmeside kursus. Hmm glæder mig allerede Det er 6 timer om dagen og tiden flyver
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6 ugers selvvalgt uddannelse §ABC Spørgsmål ang fleksjob 22 19-05-2012 18:22
Kan man få en ordinær uddannelse som fleksjobber? cibos Spørgsmål ang fleksjob 8 26-03-2012 09:18
6 ugers selvvalg uddannelse? skov trold Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 30-08-2011 09:06
6 ugers ret til uddannelse for flekser. Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 16-10-2007 13:42
6 ugers selvvalgt uddannelse.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 7 01-08-2006 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension