K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2011, 17:21   #1
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Burde jeg søge en ftp?

Hej Alle sammen,

Nu er jeg her igen. Jeg er på 10ende år på kontant hjælp, jeg har for 3 år siden efterspurgt en afklaring af min sag, hvor jeg efterfølgende er blevet sendt rundt i systemet. Først speciallægeerklæring, så neurospsykogoligisk test, så ventede jeg over 7måneder på en vurdering fra kommunens egen psykiater(speciallæge) som blev kaldt tilbage, hvorpå den så igen røg til speciallægen som underkuede neurologens vurdering også ville kommunen igen ikke tage stilling til noget, og ville ikke tro på jeg havde ADHD. så tog jeg kontakt til egen læge igen, som jeg har haft samtaler med en gang om måneden for at ha nogle at snakke med og nogle "kloge" som var inde i mit "hoved" - Jeg blev henvist til psykiater også måtte jeg vente 14måneder på at komme til psykiater. dét kunne jeg ikke vente på og jeg kom på afbudsliste og var MEGET heldig på en tid første gang i April 2010 - 21april, har psykiater fastslået jeg har adhd, personlighedsforstyrrelser og flere former for angst.. Min sagsbehandler hiver allerede efter en status, kort efter jeg er startet der, og han siger så at han først vil skrive en efter sommerferien. Hun får sin status i okt 2010 og der står prognonsen for fremtiden anses for dårlige og forklarer at min tilstand er varig. Kronisk, og går ikke væk

Så ville kommunen ha mig i aktivering, for at afprøve mig igen, så bad jeg selvom at komme på Revalidering Centeret Aalborg. Så Skulle vi lave en Jobplan i nov, hvorpå det lykkedes min sagsbehandler aflyse, så vi først får et møde d. 31. jan 2011 - Hun har sendt jobplanen så jeg ku godkende den, men der er intet skrevet om mine andre problematiker end mit aDHD, og dette siger jeg til hende, er forkert, og herpå, skal jeg så udarbejde, sammen med kæresten hvilke ændringer jeg ønsker. I mellem tiden går jeg ned med stress, og bliver bedt om at SLAPPE AF og ikke gøre noget (dette er i dec) og hun får besked, også får vi en tid d. 6jan. som hun aflyser, og siger hun vender tilbage, 6 arbejdsdage senere, har hun ikke henvendt sig endnu og jeg henvender mig til hende igen og hun kan først se mig d. 31jan. Fint!

Jeg møder op til mødet, med angst anfald og har det virkelig elendigt, og dette fortæller jeg hende. Jeg gør hende opmærksom på min evige angst. Som hun så siger, at hun havde indrykket af fra mig, IKKE var noget problem, TRODS jeg adskellige gange har sagt jeg ikke kan kører i offentlige transportmidler. Hun ender faktisk med at give mig skylden for dette "press" med revalideringscenteret, fordi jeg ikke har været ærlig. Og det kan jeg godt se, ikke er blevet skåret ud i pap, men jeg har 4-5-6 mislykkedes jobprøvninger, indenfor de sidste 6år, ved godt det ikke er meget, men jeg har ikke kunne få det til at fungere. Jeg har sociale og kommunikations problemer. ser tingene sort og hvid og ritalin behandlingen har "Kun" øget min livskvalitet - hvilket min bostøtte som er en del af et ADHD team i min kommune.
Min sagsbehandler, får åbenbart et HEEEELT andet indtryk af mig og vil tage min sag med ind på deres morgenmøde næste dag, hvor på de mener at jeg evt, skal i gang med ENDNU et behandlingsforløb, taget til trods for min læge har skrevet at jeg ikke vil kunne få gavn af de tilbud der er i vores kommune, og at jeg har været i længere variget behandlingsforløb, uden videre fremskridt. men nu vil hun så IGEN indhente en status fra Læge og psykiater. Jeg er så uheldig at min læge der har fulgt mig de sidste 3-4år, har fået nyt arbejde og ikke er min læge mere, og den læge der skulle ha vurderet mig, har kendt mig 2måneder og set mig til én samtale . Vælger så gå til min "gamle" læge som bliver skide sur og siger, han vil ikke skrive nogen status. han vil skrive de skal sætte sig ned og læse papirerne fra min nuværende psykiater og få en afklaring ud af det. for der er en grund til jeg har det som jeg har det nu og det er manglende afklaring. Min psykiater ville skrive om de ting som min sagsbehandler ville vide, også sagde han selv, at han mente en tidsbegrænset/kontrolleret ftp ville være på sin plads. og jeg spurgte så om han ikke vil være sød skrive det i den status, og det svarede han ja til. (Dagsdato)

Kort og godt er vel, jeg bliver ikke lyttet til. Jeg synes min sag er syltet, jeg har INGEN overskud til at klage til chefer, jeg er udmattet. Jeg kører rent sagt på PUMPERNE. :/

Har i jer kloge hoveder herinde nogle gode ideer ? Aktindsigt har jeg søgt, det blev jeg ikke klogere af. andet end det virker for mig at de bare trækker tiden ud.

Skal jeg prøve søge FTP på en §17 uden min sagsbehandler støtte i det? eller skal jeg vente og se tiden an? Jeg går somsagt på 11år, ved kommunen uden afklaring og uden afklaring trods den er efterspurgt, hver 3måned, de sidste 2-3år, men de bliver ved med at trække tiden ud og finde på ting der skal prøves, trods mine lidelser af kroniske og så videre

Hvad synes i???

Mvh Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 17:31   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kommer helt an på hvad dine læger skriver
de skal skrive der ingen behandlingsmuligheder er og din erhvervsevne/funktionsevne er ubetydlige. Ellers er der nok ikke mange chancer
du kan dog ikke miste noget ved at søge, når du er på kontanthjælp


tidsbegrænset/kontrolleret ftp ville være på sin plads
det må en læge ikke skrive, da det kun er kommunen der kan træffe den afgørelse
så de kan vælge og se helt bort fra det lægepapir
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 17:53   #3
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det kommer helt an på hvad dine læger skriver
de skal skrive der ingen behandlingsmuligheder er og din erhvervsevne/funktionsevne er ubetydlige. Ellers er der nok ikke mange chancer
du kan dog ikke miste noget ved at søge, når du er på kontanthjælp


tidsbegrænset/kontrolleret ftp ville være på sin plads
det må en læge ikke skrive, da det kun er kommunen der kan træffe den afgørelse
så de kan vælge og se helt bort fra det lægepapir
Det er klart for Kommunen, at der skal tages skånehensyn og sådan. så det vil aldrig blive et ordinært arbejde og det ved kommunen også godt. Min psykiater, vil skrive for forslå en kontrolleret pension, og min læge vil ikke være med til at kaste mig mere rundt i systemet og henviser til at de skal få lavet en afklaring, da min tilstand som den er pt er pga manglende afklaring.
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:04   #4
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Få din psyk til at skrive i en status at alle behandlingsmuligheder er udtømt, arbejdsevne er ubetydelig og at yderlige afklarende tiltag vil forværre din tilstand. Hvis flere af dine behandlere kan bakke det op så få det med. Og søg herefter fin pension. Grotesk sag du har dig der. Ønsker dig held og lykke
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:04   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Min psykiater, vil skrive for forslå en kontrolleret pension, og min læge vil ikke være med til at kaste mig mere rundt i systemet og henviser til at de skal få lavet en afklaring, da min tilstand som den er pt er pga manglende afklaring.
Hverken læge eller psyk. bør nævne ordene pension eller fleks, det er udelukkende kommunen, der må træffe afgørelser. Du risikerer, at kommunen vælger helt at udelukke de papirer hvori læge eller psyk. foreslår pension.

Hvis din læge og psyk. vil hjælpe dig i forhold til kommunen bør de skrive, at din lidelse er stationær og at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Dette betyder det samme som, at du bør have en pension, blot med andre ord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:09   #6
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hverken læge eller psyk. bør nævne ordene pension eller fleks, det er udelukkende kommunen, der må træffe afgørelser. Du risikerer, at kommunen vælger helt at udelukke de papirer hvori læge eller psyk. foreslår pension.

Hvis din læge og psyk. vil hjælpe dig i forhold til kommunen bør de skrive, at din lidelse er stationær og at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Dette betyder det samme som, at du bør have en pension, blot med andre ord.
Psykiater har idag, udarbejdet en status, så det kan jeg ikke ændrer i. Så må vi jo bare vente igen de 3måneder på hun igen vil ha en status. Jeg er virkelig DØD! Jeg magter snart ikke mere.. :S

Tilføjer at han skrev i hans status i OKT, at prognosen så ikke god ud i forhold til det hele. og at min tilstand er varig/kronisk.

11år i systemet, jeg kører på PUMPERNE!
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:14   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
11år i systemet, jeg kører på PUMPERNE!
Jeg var 15 år i systemet før jeg blev tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Burde jeg forsøge at få revurderet min sag?? Gekko Alt det andet 1 05-11-2012 22:02
Burde jeg deltage? Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-01-2011 14:30
Vi burde altså Maj-Britt Politik og Samfund 16 01-07-2008 14:36
Burde jeg søge pension? mumle_mund At søge førtidspension 13 06-03-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension