K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 00:13   #141
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enig med Helenekr og Vovse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:36   #142
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
jeg er på ledighedsydelse fra 2008 hvor jeg fik bevilligt fleks og den indtækt har jeg endnu
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:36   #143
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
sanne mor, du mister ikke ledighedsydelse ved at søge en FP på foreliggende dokumentationsgrundlag :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 22:20   #144
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa alle ville lige høre om der er nogen af jer der har fået lavet en fungtionsevne beskrivelse i eget hjem.
min sagsbehanler har bedt en komme hjem til mig og lave sådan en beskrivelse som det sidst før min sag sendes til pensions temet.
grunden er at jeg før har været i arbejsaprøvninger som er blevet stoppet før tiden fordi mit helbred ikke magtede det og man frygtede at gøre min skade være dette er nogle år siden. siden har jeg været ved et hav af læger og som i ved på smerte klinik. og nu vil de så lave den vudering for at kunne beskrive og dokumenter at min fungtions evne ikke kan holde til en ny arbejdsprøvning for at skåne mig for det og ikke skade mig yderlig er der ander her der har fåer for taget sådan en undersøgelse.
jeg frygter det ikke de er hjertelig velkommen
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 22:42   #145
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså jeg havde en psykolog og en sagsbehandler her hjemme (de kom sammen), og det var faktisk ikke så grænseoverskridende som jeg havde forestillet mig - de var mægtig søde! Jeg havde købt nogle sodavand og havde lidt bagværk og spurgte om de ville have kaffe eller te (for de skulle ikke mangle noget), de var vildt benovet og fortalte de var vant til at folk nærmest lå i sengen når de kom (for et demonsterer at de var meget syge!)

Og de havde så bare en masse spørgsmål omkring min dagligdag, mit liv, min gøren og laden, men det var ikke ubehageligt på noget tidspunkt.
Jeg havde også kopieret lægeerklæringen fra psykiateren og statusprofilen fra lægen, så de havde lidt at støtte sig til

Min sagsbehandler (som altid har haft flair for at overdrive) kalde det et hjemmeopsøgende tilbud af 10 ugers varighed, så jeg RØG jo lige i tastaturet og spurgte om de så skulle komme hver dag i 10 uger, eller hvordan det skulle fortolkes. Det viste sig heldivis at det var 10 timer der var sat af til én gang om ugen (1 time) i 10 uger. Men de kom kun 2 gange, for der var ikke rigtig noget at komme efter.

Ved ikke om det er helt det samme du skal, men vil bare sige, at det var en okay oplevelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 13:21   #146
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa.
så fik jeg lavet en fungtionsevne beskrivelse det var en megt sød fys hjemme hos mig jeg skulle lave nogen øvelser for ham svare på nogle spørgsmål og snakke om hele forløbet og der blev lavent nogle fysiske test. dette var noget jeg skulle for at se om der var en fremtid i at ande mig i endnu en ny arbejds prøvning eller om man ud fra det her ville vuder at min fysiske resurse var ude at betydning og ville forværre min tilstand.

jeg fik så i går rapoten på skrift.der står skrevet at jeg har en så dårlig fungtions evner at jeg ligger under den skala man vuder fra og ville man satte mig i en ny arbejdsprøvning ville det kunne forvære min tilstand så meget at jeg ville blive plejekrævende selv. der står også at de ikke kan se noget realistisk fungtions evne tilbage som jeg ville kunne udnytte i et arbejde. og den eneste grund til jeg kan klare mig selv er at jeg selv kan bestemme over min tid og der ved lytte til hvad min krop kan og vile når den harbrug for det.
så er det lige jeg spørge hvor meget gavner de ord fra fys .... bliver der set på det som var det en læge
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 13:24   #147
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er kommunens egne folk der har lavet den Funktionsevnevurdering, så den skal de nopk lytte efter.

For at være lidt mere på den sikre side, så ville jeg, hvis jeg var dig, få den scannet ind, og så dele den med både din egen læge og sagsbehandleren i Jobcenteret. Så får de en del sværere ved st komme udenom den...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 13:30   #148
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
det er min sagsbehanler der har bedt om at få den lavet for at hun kunne dukementer på skrift hvorfor jeg ikke skulle i en ny arbejdsprøvning så hun havde alt udelukket for at rejse en pensions sag igen hun siger at nu har vi nok også snart derer bemanding er klar igen så vil hun indstille den. jeg håber godt nok at kampen lagger mod ende men synes godt nok der er skarevet slut nu men om temet også læser det sådan
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 19:13   #149
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Prøv at søge om tilskud via enkeltydelse.
Ring til kommunen og bed dem sende dig et ansøgningsskema, så du kan søge om hjælp til enkeltydelse.
Og husk, at skrive begrundelsen.

Jeg var engang i en arb.prøvning, hvor det var meget vigtigt for dem, at få mig til, at gå til styrketræning (som om det ikke var prøvet før), så aftalen blev, at jeg skulle søge om hjælp til enkeltydelse til betaling af træningen.
Den gik utroligt hurtigt igennem, helt uden afslag og anke.
Tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune om de yder enkeltydelse eller § 100 til medicin jeg har selv en svær lungesygdom mm og har fået afvist tilskud til medicin udgift på 800 kr gennemsnitlig pr md og jeg er enlig voksen på kontanthjælp og kan ikke finde de penge selv til dette og der kan ikke beviliges kronikker tilskud før jeg har brugt for godt 16.000 kr så det er en svær situation vi står I jeg håber det bedste for dig Sanne
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 15:03   #150
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa her inde så er der gang i den igen hos mig.
jeg har lige fået godkendt min resuseprofil og den er nu blevet sendt til pensions valget så nu er det bare at vente på om de vil rejse den, men regner nu ikke med det voller de store problemer med at få den med. så er det bare det næste skridt der fra hvad temet så vuder men må sige jeg håbet og tro på pensionen nu for fik jo afslag i 2010 på en paragraf 18 for der var nogle ting de mente skulle prøves det har de nu afprøvet på mig og kan nu dukomenter jeg er smerte dækket rigtig og at min tilstan er stationær og at der ikke er nogen arbejds evne tilbage og at min fungtions evne er meget lav ligger under de skaler de vuder ud fra.
så nu er det bare at vente og håbe.
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til møde - bedste råd? Bent10 At søge førtidspension 6 23-09-2013 09:35
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Hvor står jeg? skal til møde om en uge Tutti Alt det andet 3 28-01-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension