K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2011, 10:31   #1
JPM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
JPM er ny på vejen
Hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for?

Jeg har fået visiteret flexjob til 12 timer om ugen - men hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? Ved godt mange skriver 2/3 men hvor mange timer er det?
JPM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 10:57   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du skal have løn for 37 timer - arbejdsgiveren skal så betale 1/3 af lønnen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 11:16   #3
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JPM Se meddelelser
Jeg har fået visiteret flexjob til 12 timer om ugen - men hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? Ved godt mange skriver 2/3 men hvor mange timer er det?
Du kan ikke helt regne det sådan ud, i timer. Arbejdsgiver vil få 2/3 af MINDSTELØNNEN inden for det område du fleksjobber i, og skal så betale dig løn for 37 timer, da fleksjob med få undtagelser er job på fuld tid.

MEGET firkantet sagt og hvis du kun får mindstelønnen, så vil arbejdsgiver betale for ca.12 1/2 time og kommunen for resten af timerne.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 11:29   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Og man skal jo også huske på om det er et fuldtidsjob eller deltidsjob... -og hvis det er et job i statens regi, kan arbejdsgiver jo være nede på kun at betale ca. 6 timers ud af de 37 timer af mindstelønnen på området, da der gives yderlig 50 % refusion af lønnen


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 11:56   #5
JPM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
JPM er ny på vejen
Synes det er en jungel.... er helt ny inden for det her og jeg får absolut ingen hjælp fra kommunen. Kan ikke få fat på nogen som helst - har bare fået et brev hvor der står jeg at min arbejdsevne er nedsat til svarende til 2/3....? Og at jeg er arbejdsprøvet til 12 timer ugentligt.

Jeg vil bare rigtig gerne igang med at søge job nu...... er så træt af det her system.
JPM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 13:53   #6
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JPM Se meddelelser
Synes det er en jungel.... er helt ny inden for det her og jeg får absolut ingen hjælp fra kommunen. Kan ikke få fat på nogen som helst - har bare fået et brev hvor der står jeg at min arbejdsevne er nedsat til svarende til 2/3....? Og at jeg er arbejdsprøvet til 12 timer ugentligt.

Jeg vil bare rigtig gerne igang med at søge job nu...... er så træt af det her system.
Gå bare i gang med at søge et fleksjob. For en fleksjobber er det uden betydning med alt det tilskudshalløj.

Det bliver en sag mellem kommunen og arbejdsgiver, for det er ikke sådan at din løn i et fleksjob bliver udbetalt 2 steder fra med 12 timer fra arbejdsgiveren og resten fra kommunen. Kommunen laver en aftale med en arbejdsgiver og udbetaler også tilskuddet til arbejdsgiveren, som så udbetaler 37 timers løn til dig, selv om du "kun" er på fleksjobbet i 12 timer.

Så vær ikke nervøs eller utryg - når fleksjobbet er på plads, så kører det nøjagtig som var du på det ordinære arbejdsmarked og fik udbetalt for fuld tid.

Men du har ret, det ER sommetider en ren jungle - at hitte ud af reglerne.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal arbejdsgiver betale for flex træning... Chili Spørgsmål ang fleksjob 5 25-03-2013 21:56
hvor mange timer. bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2013 16:33
Hvor mange timer skal man kunne arbejde?? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 24 24-01-2012 09:58
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension