K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2011, 14:52   #41
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Andersine85 - Tak fordi du tog et kig på min sag

Ja, diffus lægeerklæring - på den ene side er funktionsevnen i forhold til arbejdsmarkedet begrænset - på den anden siden kan jeg godt arbejde, hvis jeg får en mentor.

Denne undersøgelse tog nu også kun en time, hvor han stillede spørgsmål og jeg besvarede dem, og så skulle jeg åbenbart hurtigt ud af døren, selvom jeg nu havde en del spørgsmål til ham. For at få det komplette billede af min psyke, mener jeg nu der skal længere tid til.

Jeg færdiggjorde en lidt over fire år lang uddannelse for tre år siden - dog i skolepraktik. Indtil da, har jeg desværre mest været langtidsledig med få jobs. Først nu forstår jeg selv, hvorfor det har været så svært for mig. Det er min psyke der ikke er så heldigt anlagt, hvad angår det pulveriserende erhversliv (som skræmmer mig). En personlighedsforstyrrelse giver bestemt problemer i den henseende.

Men hvordan arbejder man dog med sin arbejdsidentitet? Jeg mener jo at den kommer af sig selv, ved at have fundet det rette job..?
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 15:02   #42
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, jeg har da, i kontanthjælpssystemet, mødt borgere som havde en arbejdsidentitet som var lig nul... Simpelthen fordi deres forældre alle var uden arbejde, søskende måske det samme og de havde aldrig selv været i et job i mere end måske 3 måneder...

Og der kan deres arbejdsidentiet faktisk godt være et primært problem - fordi lysten og troen på et job, ikke er der...

Måden jeg plejer at arbejde mig fremad derfra er fastholdelse i en arbejdsprøvning/job - noget som giver gode oplevelser, netværk, noget at stå op for, noget at tale om mm, alt det, som gør, at vi andre kommer på arbejde hver dag Og så lønnen selvfølgelig

Så, den kan godt trænes op, men ja, det er bestemt ikke det nemmeste..
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 15:10   #43
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Godt endelig at få lidt viden om, hvad det egentlig er en SBer mener med arbejdsidentitet.

Helt så galt er det altså slet ikke med min arbejdsidentitet - lysten er der skam!!! Derfor jeg uddannede mig! Troen kniber det dog noget med... manglende selvtillid er nok mere problemet.

For mig lyder det faktisk som om en arbejdsprøvning NETOP ville være en idé i forhold til arbejdsidentiteten.

Er der noget bud på, hvordan jeg kan formulere en klage, som måske kan skaffe mig en forlængelse til arbejdsprøvning?
__________________
Jea fra Midtsjælland

Sidst redigeret af Jea; 28-07-2011 kl. 15:19. Årsag: tilføjelse
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 16:29   #44
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nja... for arbejdsidentitet kan nok ikke siges at være et helbredsproblem, selvom det er en af de ting vi som sagsbehandlere kigger på... men ift. sygedagpenge er den nok lidt svær... Jeg har i hvert fald desværre ikke er bud...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 16:48   #45
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Sandt at sige så ved jeg egentlig ikke helt hvorfor min SBer hænger sig så utrolig meget i min manglende (efter hendes mening) arbejdsidentitet... Jeg hænger mig nu mere i at lægepapirerne beskriver funktionsnedsættelse - men virker som om min SBer slet ikke kan læse det. Derfor er jeg nødt til at klage... i håb om at andre øjne ser det anderledes end hun gør.

Og får hun så ret, må jeg tage den derfra.

Helt færdigudredt er jeg nu heller ikke ang. fysiske symptomer - desværre ser det bare ud til at tage lang tid, og det er blevet stærkt nedtonet, da jeg har fået det indtryk at noget af det værste, er at være uafklaret på det helbredsmæssige. Altså for hvad angår systemet.

SBer mener også at jeg er fuldstændig rask - til trods for at der i papirerne står at jeg skal have en yderligere MR scanning i forbindelse med mistanke om sklerose. Og der i øvrigt er nævnt diverse skånehensyn i papirerne.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 23:50   #46
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør klage over sygedagpengestop.

Pas på ikke at blive kørt af sporet vedr. arbejdsmarkedindentitet!

Læs tråden igennem for gode råd, og skriv klagen.
Du kan evt indsætte den her for bemærkninger.
Brug gerne citater, der bakker din side op, og forklsr kun ganska kort om hvorfor du raskmeldt dig.
Er der dato for din skaning? det kunne også være forlængelsmulighed, da kommunen inden for kort tid, har flere oplysninger om dit fulde helbred.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 02:59   #47
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Vil falde i kor med Popaie!

Og i forhold til Popaie skriver flg.:
Citat:
Er der dato for din skaning? det kunne også være forlængelsmulighed, da kommunen inden for kort tid, har flere oplysninger om dit fulde helbred.
. Så er det § 27, stk. 1, 3.

Men læs hele din tråd igennem og overblik.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 10:30   #48
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Tak kære K10ere

Jeg genlæser min tråd ind i mellem - og ikke mindst når jeg skriver ting til kommunen. Og bruger de råd jeg får

Jeg har ventet på indkaldelse til skanningen, som jeg skulle have forinden næste konsultation hos neurologen i slut aug. Forsøgte at ringe til neurolog for at vide, hvornår det bliver - ferielukket til 9. aug. - kontaktede Roskilde sygehus, som skulle stå for skanningen - de har endnu ingen henvisning modtaget fra neurologen!!! Meget mærkeligt

§ 27, stk. 1, 3 virker ikke særlig sandsynlig. Jeg venter ikke på behandling, kun undersøgelse.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 10:53   #49
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Ærgeligt med neurolog lukket til 9. aug., så du ikke kan få afklaret hvad der er sket m. henvisningen til MR-skanning. Har du talt m. selve afd. for MR-skanning? Og når du får afklaret hvor henvisning er henne i system, vil jeg plædere for en hurtigt scanning pga. dels SDP-sag, men ikke mindst hvis der er gået rod i henvisningen! Kunne du få din prak. læge til at efterlyse denne henvisning, evt. via at ringe til Roskilde hosp., Ledende overradiograf Anne Hintze: Tlf.: 47 32 53 02 for en hurtigt afklaring?

Du skriver:
Citat:
virker ikke særlig sandsynlig. Jeg venter ikke på behandling, kun undersøgelse
. Du er startet i en lægebehandling eft. min mening, idet du er påbegyndt en udredning. I lægefagligt regi udtrykker man det således: samtykker i plan og behandling i forhold til de fremadrettede tiltag lægen sætter i værk, såvel undersøgelse som behandling, spørgsmålet er om du dette er sandsynligt inden for de 2 x 52 uger, og der er mulighed for erhvervsmæssig beskækftigelse PÅ DET TIDSPKT., hvor du forlænges. Så kan der der ske ting undervejs, som giver et andet billede, hvorfor man så må vurdere det til den tid, hvor det er aktuelt.

Ang. råd i denne tråd, så er faldt jeg i kor med Popaie pga. det er vigtigt, at det er lige så vigtigt, at sætte ting i værk i forhold til lægefaglige papir ved egen indsats, som det er at via aktindsigt at forstå og vægte argumentation i forhold til din SDP-sag.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 11:09   #50
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Hej Gunvor - Jeg kontaktede Roskilde Sygehus, Billeddiagnostisk afdeling pr. mail og de har ingen henvisning modtaget fra neurologen.

Egen læge har desværre også ferie til 9. aug. så ikke muligt at hente hjælp der foreløbig. Tænkte selv på om han kunne hjælpe ang. den skanning.

Ja, jeg er godt klar over at jeg bliver nødt til at være mere fremme i skoene, hvad angår helbredsmæssig afklaring. Men for hulen hvor er det svært... nogle læger skal man næsten selv fortælle hvad man muligvis kunne fejle - andre bliver meget fornærmede og uvenlige, hvis man formaster sig til at nævne egne mistanker
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension