K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2008, 18:31   #1
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
søgning af førtids pension

hej med jer.
det her med førtidspension er en stor jungel med regler osv.
Ville egentlig hører jer om i ved hvad der skal til søge den...ved godt man skal være syg og nedsat arbejdsevne osv men er der nogen der ved hvor meget syg man skal være?
Jeg har været til lægen og fået en del at vide som jeg har tænkt over efterfølgende....
jeg har gigt i mine led(ikke den dårlige der går ind og æder bindevævet) men den jeg har kommer an på vejret.
Har en deperation som de kalder stress relateret og jeg nok aldrig kommer af med den...
samtidig går jeg med rygproblemer som jeg efterhånden har haft et par år nu.
Har været på div kursus og træningsbaner gennem kommunen...endda praktik på en arbejdsplads som jeg ikke kunne holde....det sidste job på 25 mistede jeg også fordi jeg ikke kunne holde det...
Tror i det ville være grund nok til at søge førtidspension?
har altid arbejdet inde for køkken/rengøringsfaget og det kan jeg ikke arbejde med mere.... og det med skulle tage en ny uddannelse tror jeg bare ikke på
og fleksjob kunne jeg godt men som hvad?....skulle jeg ændre job ville det også kræve uddannelse/kursuser som jeg snart ikke holder til mere
på forhånd tak
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 00:21   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man skal være så syg, at man overhoved ikke har nogen arbejdsevne!

Man skal have prøvet ALLE former for medicin, terapi, psykolog, fysioterapi osv og alle disse læger og/eller fagfolk skal kunne dokumenterer at din arbejdsevne er varigt nedsat og at du ALDRIG kommer til at arbejde mere - dette i sig selv er 'kampen' det er der helvede begynder, fordi man bliver kastet rundt i systemet, og for fleres vedkommende kan det tage ÅR at få en afklaring, og alligevel kan det ende med et afslag på førtidspension.

Så når du skriver at du godt kan fleks, men ikke ved som hvad, så kan man allerede dér udelukke førtidspension.
Men du kan selvfølgelig tale med din sagsbehandler om muligheden for førtidspension - nu kender jeg jo ikke hele din sygehistorie, som jo kan være alvorligere end beskrevet. Om ikke andet, så har du jo nok brug for en god plan for at komme videre, og sådan en snak om førtidspension, kan få de fleste sagsbehandelere op af stolen og i gang med en nødplan. Fleks er heller ikke helt let at få bevilget, der ligger en masse arbejdsprøvning og lægefaglige udtalelser forude der først skal stemme overens med din reelle arbejdsevne...

Så jeg tror du vinder meget ved at tage en snak om det hele, sammen med den der nu engang har og kender din sag...og dig.

Og velkommen til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 14:09   #3
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
hmm den er lidt svær forklare men har været til mange undersøgelser på det sidste....kommunen vil ikke hjælpe med hensyn til en psykolog...blev faktisk afvist på psykaritifonden fordi de mente der var andre der havde brug for hjælpen mere end mig...men er jo også blevet sat til jeg aldrig kommer ud af min deperation og gigten får jeg det heller ikke bedre ved....har overvejet snakke med min læge om han kan se muligheden for det inden jeg snakker med min sagsbehandler om det...for en ting jeg har lært er at have sit bagland i orden inden man snakker med kommunen )
men takker for dit svar og takker for velkomsten )
jeanette
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 18:55   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er altid godt at have sin læge med i alt hvad man foretager sig (når det handler om kommunen!). Din læge kan jo også henvisde dig til en god psykiater (hvis du ikke allerede har én), for en psykiater kan også være guld værd mht depressioner, behandling og vurdering. Så det er et godt sted at starte!

Mht til gigten, hm.....jeg har selv gigt i knæene, men det er vejrbestemt (det er for mig værst i vinterperioden, eller når der er frost i luften), hvorfor min læge sagde med det samme, at det var helt uden betydning for ansøgningen om førtidspension. Og min gigt kan NÆSTEN også smertelindres helt med ibruprofen, fiskeolie og ekstra calcium. Så det har vi udeladt i ansøgningen om førtidspension, selv om jeg altid vil have gigt i knæene. De kan bare ikke bruge det som diagnose sålænge jeg har adskillige måneder om året uden symptomer - og at behandling hjælper.

Så alle de der ting skal du også lige have vendt med din læge, så i kan vælge dine kampe, om man så må sige....

Sidst redigeret af Ninja; 17-12-2008 kl. 18:58.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 19:10   #5
nettenuz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
nettenuz er ny på vejen
blev i tidernes morgen henvist til en psykolog men efter 3 gang tror jeg det var....bad han mig om at vælge et af mange punkter jeg havde for det var meget forvirrende for begge oarter...valgte at stoppe for kunne ikke vælge ud hvad jeg mente var værst...desuden brød jeg mig nu heller ikke om ham...
tror min gigt er der hele tiden....kan mærke dem hvis jeg laver for meget i mine fingre...og går jeg for meget er det knæ hofter og fødder der kan mærkes så er ikke rart.....
men tænker også lidt på hvis nu jeg søger min pension tvinger jeg jo kommunen til hjælpe mig ved alle de test og måske finde en løsning på problemerne eller også at de giver mig ret og giver mig den )
nettenuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 00:48   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes det er godt at søge førtidspension § 18 det bredde grundlag, for så indhenter kommunen alle de oplysninger de skal bruge for at belyse din sag. Hvis det skulle ende med et afslag, jamen så blev der rydtet godt og grundigt op i sagen, og med afslaget skal der også komme oplysninger om, hvad de SÅ mener du kan, og indenfor hvilke erhverv. Så man kan sådan set ikke tabe noget ved det, så længe man altså selv er inde i en periode hvor man vakler og er i tvivl om sin kunnen, sine sygdomme, alvoren af dem osv...
Endeligt kan man jo også selv søge førtidspension § 17. Så indhenter de ikke flere oplysinger og de tager stilling om førtidspension på det eksisterende grundlag (indenfor 3 mdr!). Den er sværre at få igennem, men er god at bruge til at få rydtet op i ens sag og få sat gang i en ordenlig handleplan, mange bruger den for at 'slå i bordet' og sige, at NU måder altså ske et eller andet, jeg føler mig glemt!! Endelig kan den jo også føre direkte til førtidspensionen, der er da flere herinde der har fået den igennem på § 17..

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgningsskema for søgning af f-pension efter § 17, det foreliggende grundlag Frøken_J At søge førtidspension 16 15-11-2011 21:27
? om revudering og førtids pension. Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-11-2009 15:35
Førtids pension Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-09-2009 14:57
førtids pension melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-09-2009 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension