K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 15:19   #11
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
tak Mulle :-)

Og hsk som det næsten vigtigste at få ført smertedagbog - start gerne med at skrive i den noget tid før du starter i arbejdsrøvningen. Så man kan se hvad du kan og hvordan dine smerter er i din dagligdag lige nu. Og når du så starter op i arbejdsprøvningen, kan man ret hurtigt se et billede af om det forværrer dine smerter at være afsted og du må gå lidt ned i tid, eller om du er klar til at gå op i tid.
Skriv også gerne hvordan det påvirker dig efter arbejdstid - om du sover resten af dagen, tager ekstra piller, magter at være der for din familie osv...
Og send så denne til din sagsbehandler og evt jobkonsulent hver fredag

pøj pøj
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 17:11   #12
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej sanne mor.
Ja det har du ret i. Det gælder ikke om at afprøve sine ydergrænser, som man ellers har været vant til i hele sit lange arbejdsliv - jeg vil tage dine ord med i bagagen. Det er helt korrekt, at man, eller i hvertfald jeg altid har presset mig selv til det yderste for at udvise stort engagement osv osv .... Det er bla. også det, der afspejler sig i mine skavanker i dag.
Hilsen
Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 21:06   #13
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Det er helt bestemt også en god íde ... mange tak, den tager jeg også med samtidig med, at jeg skal føre dagbog ;-)
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 22:47   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=20802&page=3 har bl.a. jeg selv skrevet noget om arbejdsprøvning og dagbog, måske du kan have glæde af at læse det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 12:26   #15
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Tak Vovse :-)

Jeg har taget notits af begge dele. Jeg vil lave en udførlig dagbog og samtidig også føre smertedagbog, hvad jeg allerede er begyndt med i denne uge - da det er i næste uge jeg starter min arbejdsprøvning.

Det er super dejligt at høre fra så mange af jer, hvor I kan fortælle om jeres egne erfaringer ... jeg synes det virker ydmygende, at man dag for dag, ja endda time for time, skal argumentere for sin sygdom. Man får hurtigt den opfattelse, at modparten ser på én med skeptiske øjne. Men den fornemmelse kender vi vist alle til.

Ha' en god og hyggelig storm og regnfuld dag ;-)
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 13:07   #16
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Man får hurtigt den opfattelse, at modparten ser på én med skeptiske øjne.
Hej Mulle11

Husk at både kommunen og stedet hvor arbejdsprøvningen foregår er din modpart.
Kommunen vil undgå at give dig FP eller skånejob fordi det koster penge.
Hvis et privat jobfirma (anden aktør) står for din arbejdsprøvning så arbejder de for kommunen og jobfirmaet er kun interesseret i at tjene mest muligt på dig.
De vil bare opbevare dig i aktiverings-mølle så længe som muligt.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 21:31   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Tak Vovse :-)

Jeg har taget notits af begge dele. Jeg vil lave en udførlig dagbog og samtidig også føre smertedagbog, hvad jeg allerede er begyndt med i denne uge - da det er i næste uge jeg starter min arbejdsprøvning.
Start også gerne på den alm. dagbog nu, så det kan ses hvordan du fungerer når du ikke er i "job".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 12:17   #18
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Ekseleven.

Tjahh men det er jo den vej vi alle skal, for at komme videre i systemet.
Jeg kan så bare håbe at være heldig med at møde nogle ærlige og MENNESKELIGE hoveder i min arbejdsprøvning.
Jeg vil gøre alt for at se så positivt på det, som over hovedet muligt. Det nytter ikke noget at være negativ fra starten.

Hilsen
Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 15:26   #19
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
ja der tror jeg du har helt ret Mulle - det nytter ikke noget at møde op og være negativ fra dag 1 bare fordi andre har fået en "dårlig" behandling...Man er i første omgang nødt til at give det en reel chance...
pøj pøj med det - og krydser fingre for dig:-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 13:06   #20
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Hej Ekseleven.

Tjahh men det er jo den vej vi alle skal, for at komme videre i systemet.
Jeg kan så bare håbe at være heldig med at møde nogle ærlige og MENNESKELIGE hoveder i min arbejdsprøvning.
Jeg vil gøre alt for at se så positivt på det, som over hovedet muligt. Det nytter ikke noget at være negativ fra starten.

Hilsen
Mulle11
Hej Mulle11

Man opnår ingenting ved at være negativ men det er klogt at bruge sin sunde fornuft.

Når du får rådgivning fra ansat i privat jobfirma kan det sammenlignes med rådgivning fra en bank-rådgiver.
Din bank-rådgiver fortæller dig kun hvad de tilbyder i banken som han/hun arbejder for.
Bank-rådgiveren vil aldrig fortælle hvis en anden bank har et bedre tilbud til dig og du derfor kan spare penge ved at skifte bank.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension