K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2009, 11:46   #1
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Spørgsmål om arbejdsprøvning??

Sagen ganske kort:

Jeg har papirer på jeg ikke kan arbejde 37 timer. Og at timerne er betydeligt nedsat.

Sagsbehandler snakker om arbejdsprøvning i lang tid. Men trækker den hele tiden. Fordi jeg ikke rigtig har nogen bedring.

Sidst i en samtale får jeg sagt jeg gerne vil i arbejdsprøvning, og vil håbe jeg kunne få et flexjob. Men sagsbehandler sagde så at jeg KUN kunne komme i arbejdsprøvning hvis jeg kan arbejde 37 timer?!? Hvordan skal jeg kunne eller tro det når mine papirer siger det kan jeg ikkeconfused:

Findes der et sted en regel der hedder at borger kun kan arbejdsprøves hvis borgeren kan arbejde 37 timer? For jeg har i hvert fald ikke kunne finde nogen..
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 11:54   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er i ikke gået forbi hinaden. Hvis du kunne arbejde i 37 timer skulle du jo bare ud og finde et job.
ved en arbejdsprøvning finder man ud af hvor mange timer du kan arbejde.
i mit tilfælde højst 5 timer om ugen. Så jeg er ved at søge pension.
det har du krav på, hvis man mener du ikke kan arbejde fulde 37 timer.
du kommer typisk i arbejdsprøvning når man er på sygedagpenge eller kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 12:43   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MTVRV1 det var også min tanke at man snakkede forbi hinanden det var det de første 27 gange jeg hørte og så at folk fik den besked (der er en tråd mere om det her på siden )

Jeg syntes at det oftere og oftere sker ..

Ligeledes er der rigtig mange afslag på fleksjob og man kan sgi ikke lade være at få den tanke at alle de afslag kommer samtidig med at kommunerne for første gang oplever hvor mange millioner de mangler pga manglende refusion fordi de ikke kan få flekser i job inden for et år

Nå men tilbage til N.N

Hvis du har papir på din nedsatte evne så ville jeg skrive til sagsbehandler hvis jeg var dig ...

Skriv noget ala ..
Citat:
Til (sagsbehandlers navn)

Jeg har nu været sygemeldt (skriv tiden du har været sygemeldt ) vi har flere gange snakket om en arbejds prøvning så vi kan se hvad der skal ske nu, derfor undre det mig at du ved sidste møde gav udtryk for at en arbejds prøvning kun kunne være relevant hvis jeg kunne komme op på 37 timer ...

Dette undre mig da en arbejds prøvning jo netop skal formå at vise hvor mange timer jeg kan komme op , jeg har papir og fremlagt papir på kommunen i forbindelse med min sygemelding hvoraf det fremgår at jeg ikke vil kunne arbejde 37 timer ..

Jeg vil derfor gerne have en tilbagemelding fra dig hvoraf det fremgår at jeg "kun" kan komme i arbprøvning hvis jeg kan arbejde 37 timer , kunne jeg det så var der jo ikke noget at afprøve så ville jeg hoppe ud af dette system og på job med det samme ...

Jeg ved at formålet med arbejdsprøvning er at komme op på 37 timer, og jeg er intresseret i at se hvor mange timer jeg kan arbejde og hvor mange timer det vil lykkedes mig at komme op på , dette trode jeg også at kommunen var , det er hvad der er givet udtryk for indtil videre , så derfor er den sidste udmelding helt uforstålig for mig ..

Jeg sidder nu tilbage og tænker oki hvad i alverden sker der og hvad skal der ske nu, jeg formoder at der er en plan for hvordan man kommer tilbage til arbejdsmarkedet i mit tilfælde er jeg selvfølgelig bange for forværring af min helbred og kommunens undskyldning for ikke at sende mig i arbejds prøvning har jo også hele tiden været at man ikke sendte mig i arbejds prøvning fordi jeg ikke havde bedring i mit helbred.

Derfor har jeg nogen helt konkrete spørgsmål (som jeg ønsker besvaret på skrift )

1 Hvad skal der nu ske jeg er stadig syg ingen bedring hvad er planen
for at få mig tilbage til arbejdsmarkedet ?

2 Vil du være så venlig at henvise med § og lov, til det sted hvor
der står at man kun kan komme i arbejdsprøvning hvis man kan klare 37 timer
Det er rigtig nok at man skal satse på at få borgeren op på 37 timer , men man starter fra neden af og så går man op til man rammer sin smerte tærskel ..

Jeg vil anbefale dig at smutte til lægen og sørge for at have et godt samarbejde med denne, det får du brug for ..

du kan læse om arbejds prøvning og reglerne for det her ..

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=115624#Kap11 (læs også Kapitel 10 lige over)
Der står ingen steder at man kun kan være i arbprøvning hvis man kan klare 37 timer det er målet men man kan aldrig være sikker ..

Jeg sætter det her ind og så må du selv læse , jeg ved ikke om du er den ene § eller den anden ...

det har noget at gøre med om du er sygemeldt kontanthjælpsmodtager, lønmodtager, eller ?

men prøv selv at kigge på den og se om ikke du kan se hvilke § du er under ..

Jeg ved ikke om du har aktindsigt ? ellers er du nok ved at være der hvor du skal bede om det, lige som du lige skal have tjekket op på din ressourceprofil ...

du skal også sørge for at alle dine papir er i orden (lægepapir osv )

skriv lige om du har en ressourceprofil og om der er en handleplan på dig ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål ang. arbejdsprøvning Mølgaard Alt det andet 8 12-07-2012 17:06
Spørgsmål vedr. arbejdsprøvning/flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 18 17-12-2011 17:50
spørgsmål vedr. arbejdsprøvning og fleksjob Nana M Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2011 22:53
Spørgsmål til de tunge §-Piger/§-Drenge: Arbejdsprøvning/lovhjemmel? Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 21-01-2011 07:58
Spørgsmål ang arbejdsprøvning Diddexx Spørgsmål ang fleksjob 15 10-10-2009 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension