K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2014, 19:07   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
job ved siden af ftp

hejsa og god lørdag

tænker om jeg skal gå med ugeaviser og reklamer igen 2 gange om ugen

isteden for et løntilskudsjob på ca 12-16 timer ugen til 42 kr i timen, hvor ifølge

bud overenskomsten er på ca 103 kr i timen. tænke tænke tænke. der er nok

fordeler og ulemper ved begge dele
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 11:01   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår IKKE at du kan være i løntilskudsjob, når du er førtidspensionist?
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 11:37   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det hedder skånejob som pensionist, hvis du kan holde til nogle få timer avis uddeling, ville jeg da vælge det, frihed og rimelig løn.

men er det fordi du mangler noget socialt, er skånejob nok beder fordi, der får du jo arbejdes kammerater,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 13:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg fårstår ikke - løntilskudsjob på 14-16 timer om ugen, overhovedet kan være med i overvejelserne?

Er du fejlvisiteret?

Ellers få oprettet et fleksjob, så du kommer på rette hylde, og atter kan få tilknytning til arbejdsmarked - uden tårer, om man så må sige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 14:15   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ved ikke om det, du nævner er en decideret timeløn, men desværre adskillige eksemplar på, at man nærmest skal være hurtigløber for at komme i nærheden af en akkord.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2014, 17:18   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa

man kan godt få job som løntilskud på førtidspension:

https://www.borger.dk/Sider/Loentils...sionister.aspx

nu følger man de regler fra den dag man fik tilkendt pension.

her er det jeg er tilknyttet i kommunen og der står time lønnen.

http://www.ak-dagtilbud.dk/arbejdsma...er-oplysninger
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 12:51   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
"Du kan måske prøve jobbet som "alm" job. Du skal i givet fald her fra 2015 gå ind og tilrette din forskudsopgørelse løbende med din supplerende indtægt, så skulle rettelserne slå igennem på din pensionsberegning. Du befinder dig formentlig langt under den grænse, hvor det vil have indvirkning på din pensionsberegning, men fremover skal man selv tilføje beløbene i forskudsopgørelsen. I 2016 kommer der så en årsopgørelse over pensionen - som det, der i dag sker ved skat - og man får penge tilbage eller skal betale til."
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2014, 22:24   #8
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
nemlig :-)

det er først fra sank hans om jeg ved med job, nu er det bare i praktik.

har været piccoline på sygehuset og nu skal jeg evt stå på et posthus/butik og sortere

breve og pakker osv til udlevering der.

de 42 kr er start løn og ca 1/3 af den overenskomst mæssige løn.

men da denne praktik ligger i en anden by, skal der lige overvejes ang transport om det

kan svare sig ang job, hvis det skal være til denne timeløn, da transportudgifterne står

man selv for jo ;-)

mener at hvis transport udgifterne bliver noget med det man får udbetalt går ens løn

kun til transporten :-/
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 01:13   #9
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Helenekr : Inden den nye reform kunne man få tilkendt pension med en effektiv arbejdsevne på 12 timer da man ikke altid blev visiteret til fleksjob alt efter kommunen som jeg har prøvet at skrive 1000 gange men det som om det ikke fiser ind Jeg kender autister der har skånejob på beskyttede værksted på 25 timer på deres førtidspension. Det handler ikke udelukkend om time talet men om hvor mange timer man er effektiv og om den arbejdsevne man besidder kan bruges på det ordinære arbejdes markede....

Det som om folk herinde har total ondt i en hvis ting hver gang en førtidspension snakker om at prøve at opnå tættere tilknytning til arbejdsmarkedet mon det fordi folk er bange for deres egen røv egoismen længe leve. Jeg synes bare det positivt at man mod forventning måske oplever bedring i ens tilstand og at man trods årelang kamp med systemet har mod at prøve at træde ind på arbejdsmarkedet i en eller anden form og man skal jo som syg starte et eller andet sted for at opnå tilknytning....

Sidst redigeret af Mrperfektone; 11-12-2014 kl. 01:21.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 01:37   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror såmænd ingen har ondt i røven Mrperfektone, det handler nærmere om bekymring for sine lige - ikke alle førtidspensionister ved, at man kan få oprettet et fleksjob. Ikke alle førtidspensionister ved, at førtidspensionen efter 2003 kan fjernes, såfremt der er kommet en bedring af tilstanden og/eller hvis man kan blive delvist selvforsørgende.

Tror vi er mange der kender førtidspensionister, både på ordningen før 2003 og ordningen efter 2003, der arbejder ved siden af pensionen med skånejobs lignende funktioner - kender selv flere der er gået fra førtidspension til fleks, med ganske få timer om ugen, men som nyder friheden og venskabet på arbejdspladsen.
Andre har fået gjort pensionen hvilende, og andre igen har fået frataget pensionen. Og så er der dem der åbenlyst er fejlvisiteret. Så der er folk i alle lejre.

I ''gamle dage'' var det de magiske 12½ time man ofte gik udfra, de fleste lå langt under - selv fik jeg et fint rundt 0 i arbejdsevne, så JEG kan ikke eksperimenterer, uden nogen vil løfte øjenbryn. Men så er der så nogen som trådstarter der kan måske 12-16 timer, og andre igen der topper med 20 timer, så ingen sager er ens.
Og så længe sagsbehandleren godkender div jobs og man har det på skift, jamen så er man frit stillet.

Men det gør da ikke noget man tænker sig om - måske er fleks en langt bedre løsning, også økonomisk - hvem ved.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension