K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2009, 13:06   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hvis kommunen forlanger, at man skal "noget", så skal der også ligge en afgørelse med paragraffer, formål og klagevejledning.

Du SKAL have et brev, hvor der står, hvad formålet med lægeundersøgelsen er og hvordan den hænger sammen med din PLAN for at blive selvforsørgende.

Og jo, der SKAL være en PLAN for ALLE, som peger hen mod selvforsørgelse... evt. i fleksjob.

Så det var 2 ulovligheder i din sag.

Hvor finder jeg det, altså at der skal ligge en plan?
Der står jeg lidt i ingenmands land, jeg får reva ydelse, hvilken de gentagende gange har forsøgt at sætte mig af (kontanthjælp) med henvisning til at jeg ikke følger planen... samtidig har kommunalbestyrelsen besluttet at jeg skal blive på reva ydelse til der er en afklaring. Jeg kan ikke følge den plan der er i sin tid blev lagt, lige så er den "suspenderet" (eller hvad man vil kalde det)
At jeg så ikke gider begynde at slåsse med dem om det, er en anden sag, vil de gerne jeg skal de, så gør jeg da bare det, for ligegyldigt ville de stadig bede mig om det, men jeg kan og vil bruge det i forbindelse med en kæmpe klage over det seneste der er foregået i min sag.

Noget andet er så at det lader til at jeg IGEN skal til at brokke mig til borgmesteren (arre han stjerner TOTALT ud *gg*) d 2 fik jeg tilkendegivelse om at jeg ville få min agtindsigt, det var 10 arbejdsdage siden i går, nu giver jeg lige postvæsenet en dag mere til at arbejde i, og så sender jeg endnu en, og forlanger at få anden sagsbehandler, det LORT! (undskyld) her gider jeg simpelthen ikke mere det kan ikke passe.

Her skal det indskydes at jeg i mellemtiden har fået et brev til underskrift, hvor jeg godkender at psyken må modtage mine papirer, det fik jeg på en lørdag, med et forlangen om at de havde det tilbage om mandagen, de er ikke rigtig rask i roen, de har haft 16 dage (med weekender) til at få det sendt, og så påstår de at de tager hensyn til mine skavanker, hvor af den ene er hukommelsen, jeg har altså ikke 100 frimærker liggende (vi køber et af gangen) det skal jeg huske og så skal jeg oven i huske at få brevet i pistkassen, det kan sagtens tage mig en uge at få husket og få udført.

Jeg håber at min aktindsigt ikke er her i morgen, for så mener jeg så bestemt at jeg har mere en rigeligt til at FORLANGE ny sagsbehandler, det sjov her gider jeg i hvert fald ikke blive ved med.

Ulovlighedder... neeei da, det er da bare en omgåelse af §§ vejledninger og alm skik og brug, såmen ikke andet, det er da heeelt okay, er det ikke???
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 13:26   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du burde have fået et brev, dengang du blev tilkendt revalidering, og der burde være lavet en jobplan.

Det er denne jobplan, der er vigtig. Jobplan hænger ALTID sammen med revalidering.

I arbejdsevnebekendtgørelsen og ressourceprofiler SKAL der altid være en plan for, hvordan man hurtigst muligt kan blive selvforsørgende, evt. i fleksjob.

I sygedagpengeloven gælder tilsvarende, FØR sygedagpenge stoppes.

Det, som beskæftigelsesankenævnet skriver, er, at ifølge retssikkerhedslovens §7 a SKAL der være en ny plan for dig, FØR man standser den nuværende.


Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097

Du skal altså fortsætte på den nuværende ydelse, INDTIL ovenstående er opfyldt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 14:28   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det fik jeg også den gang, altså en plan, men den gang er mange år siden 7 tror jeg nok.

Noget andet er så at jeg tror det er den § de til dels er i gang med, bare at de lige springer en del og har besluttet at bruge det som forberedelse til en § 18 FP.

Nu har jeg ikke set det, men jeg er ret sikker på at der er blevet skrevet noget i retningen af at forsøg på at få mig tilbage til arbejdsmarkedet anses for formålsløst (det er i hvert fald det de siger, men hvad de siger og hvad de skriver er jo ofte meget langt fra hinanden, det ved jeg godt *s*)

Det vil de så have en psyk til at skrive også, de kunne ikke få mig til at gøre mig åhe så dårlig over for egen læge (om end der veldigt blev lokket med fred og ro og guld og grønne skove) Sagsbehandler kaldte ham speciale læge i ADHD, jeg har naturligvis selv undersøgt det, det er han IKKE, han har interesse for det, men har ikke noget med noget der gør ham til noget, sjovt nok står der heller ikke noget under den rubrik i den bekræftelse jeg har fået på at det er ham jeg skal til og at jeg får en indkaldelse af ham.

Noget HELT andet er, hvordan pokker finder man ud af om de er i fagforening med sygesikringen? Jeg har INTET kunne finde på lige denne person, men har nu heller ikke kunnet finde noget i den retning med andre psyker. Jeg har en kraftig mistanke om at han er blevet advaret om at jeg vil spørge, så jeg vil ikke stole en prut på ham hvis han siger at han er, og en hver kan jo lave et stykke papir der siger.

Lige så mangler jeg (stadig) noget omkring at man har ret til at have besidder med også ind til den slags.... at der så ikke bliver nogen samtale hvis manden for besked på at blive ude (for det kan jeg ikke) er en anden sag, jeg stykker et lille brev sammen til psyken der forklarer hvorfor hvordan og hvorledes, hvis det problem opstår, men jeg vil gerne tage den samtale (af helt personlige årsager) og kan det så klares med at han bliver gjort bekendt med at jeg har ret til besidder, ved en evt udsmidning af manden, vil det være dejligt (gu hvor er jeg forberedt på mange ting *gg*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Befordringsgodtgørelse fra sygehus. SanneHansen Dit og Dat 1 21-08-2013 20:03
Befordringsgodtgørelse LM Fyn Alt det andet 0 18-03-2011 20:41
befordringsgodtgørelse. Mitte Spørgsmål ang fleksjob 2 27-02-2011 20:05
Befordringsgodtgørelse. Connie Alt det andet 12 30-09-2009 15:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension