K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2008, 13:03   #1
Erik Lybøl
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thumbs up Vejledning

Jeg vover pelsen her i disse forum - ikke at jeg er expert, men jeg har arbejdet med kontanthjælpsmodtagere - syge som raske, igennem 6 år - og betegner mig ikke som afbrændt, eller kommunens forlængede arm eller en der bare lukrerer på syge eller arbejdsløse.

- Jeg er ansat i en forening under arbejderbevægelsen, som har kontrakt med kommunerne rundt om i landet, på flere områder - herunder afklaring til pension, flexjob, revalidering, job og ikke mindst hjemmeaktivering.

Jeg arbejder til daglig med sygemeldte match 1-3 på kontanthjælp, og kan måske være til hjælp (til selvhjælp).

Jeg har selv været igennem en kommunes "kærlige" hånd, i form af en arbejdsskade og revalidering, og har været i en arbejdsgruppe lokalpolitisk som led den tort at den politiker vi arbejde for, gik arbejdsgivernes vej - og imod hans egen gruppe. Og da jeg brokkede mig - tja så var det lige pludselig svært/umuligt at få job i kommunen igen (Næstved kommune).

Så jeg har (som forsikret) været 1½ år igennem regeringens vridemaskine - og blev selv grimt overrasket - idet at a-kasserne og jobcenterene ikke aner hvad de gør, og syntes at det jeg oplevede var dybt uetisk, og jeg fandt direkte sammenligninger mellem det jeg så og oplevede, med det bla. min morfar bekæmpede i 1939-1945 - altså nazismen.

Det er ikke særligt dansk at sparke til folk der ligger ned, og det er måske det der er svært for mange sagsbehandlere, at de af regeringen har ordrer på at sparke nedaf. - Men det kan i jo selv gøre noget ved, ved at undlade at stemme på regeringspartierne og opfordre jeres familier og netværk til at være danske. - Og lad mig sige i samme åndedrag - Dansk folkeparti er ikke i mine øjne danske - se på Le Pen i Frankrig og andre højredrejede bevægelser!

Jeg kan ikke trylle - men jeg kan måske vise veje.

Uddannet:

Matros/skibsassistent
Socialpædagog
Voksenvejleder

Div. kurser inden for området, tit sammen med sagsbehandlere. Og medlem af en tværfagleg arbejdsgruppe der skal forbedre arbejdet kommune - aktør - borgere.
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 13:29   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Lightbulb Hej

Jeg tror du vil blive modtaget med "kyshånd" herinde.
Vi kan aldrig få nok af gode råd og støtte i en svær tid.
mange gange velkommen til dig.

annasen









husk skema nederst på forsiden
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 20:36   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Også Velkommen

Hej og Velkommen, ja gode råd og vejledning fra et menneske der har som dig, prøvet at sidde på begge sider af bordet, om jeg kan sige sådan, igennem kommunens vridemaskine, rigtigt vi kan aldrig få råd og støtte nok i vores kamp for en ordentlig behandling i systemet. Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 17:12   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
også velkommen her fra.

Jeg håber at dine tanker bag ordene: "Jeg vover pelsen her i disse forum" vil blive gjort til skamme, ellers er der nogen i dette forum der burde skamme sig over at falde lige så lavt som "fjenden" selv.
Man vil alle steder støde på mennesker hvor kemien bare ikke fungere, men så længe man holder sig til bolden, plejer det nu alligevel at glide og finde bolden syntes jeg folk her inde er rimlig dygtige til, jeg sys jeg oplever plads til forskelligheden, men hvis vi ikke ville kunne finde ud af det, så ville det edder mame også se rigtig skidt ud.

Nå det var et lille sidespring, eller måske en forsmag på en af mine heste.... laaange indlæg *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 19:01   #5
marianne-helms
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
marianne-helms er ny på vejen
Hej Erik lysbøl. Håber at du evt ville eller kan fortælle mig om en ting, Og det er at jeg er på kontant hjælp og machen 4 og skal ikke stå tilrådighed får arbejdsmarket, da jeg har søgt flexjob og skal evt igennem en ny arbejds prøvning. Da mine lægeakter er for gamle, og ville høre om hvis jeg starter på arbejds prøvning, er det så ikke muligt får kommunen at sætte mig over på sygdagpenge? Mvh Marianne Helms.
marianne-helms er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 23:12   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Erik. Hjertelig velkommen. Mange hilsner Peter letmatros
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 00:10   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Velkommen til, håber du bliver glad for at være her...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 07:49   #8
marianne-helms
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
marianne-helms er ny på vejen
Smile velkommen

Hej med dig og hjertelig velkommen på k1o og håber at du kan vejlede mm for os der har brug får svar på du mange spørgelsemål man har i de forskellige sager her på k10,
marianne-helms er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 20:22   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Erik. Velkommen på siden. Ja, en som dig har jeg personligt sukket efter længe, for det er meget svært at finde svar på sine spørgsmål og i det hele taget finde rundt i systemet. Jeg har pt. været ufrivilligt i systemet snart 6 år, og betragter også mig selv som stavnsbundet.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
søger virkelig vejledning Mommypy Alt det andet 5 18-12-2011 23:01
Vejledning om hjemvisning! buster Politik og Samfund 0 26-09-2010 19:26
§ 100 - ny bekendtgørelse - ny vejledning zuza Nyt om loven 0 25-05-2010 14:05
Vejledning om arbejdsevne buster Et godt link! 2 27-04-2008 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension