K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2007, 10:41   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Her er der en du kan bruge Elsebeth hvis du syntes den er for kritisk eller for sur eller for sød eller hvad den nu kan være, så skriv lige igen (også hvis den er for lang) så prøver vi at lave lidt om i den

Jeg ved ikke hvad du fejler så derfor har jeg skrevet den lidt ud fra ingenting, for der er jo forskel på om du feks bliver meget smerteplaget af at være der 30 timer eller om du som jeg bliver helt hjernelam efter for mange timer

jeg ved at mange af de forløb er tilrettelagt i grupper (har selv været i et ) men normalt lægges de til 20 timer om ugen evt med en fridag med hjemmeopgaver og man har mulighed for at gå hvis man bliver dårlig, 30 timer lyder voldsomt jeg kender ikke mange flekser der overhovdet kan være ude i 30 timer ...

nå men her kommer det, du kan lige sende mig din mail på pb så skal jeg sende det til dig i dokument også , så du kan rette evt fejl til



Att (jobkonsulentens navn og adresse)

afs (alle oplysninger om dig, cpr adr osv)

Kære (jobkonsulent)

Ang vores møde d (dato for mødet hvor han sagde det)

Efter at været kommet hjem og have gået et stykke tid og tænkt over dine udmeldinger og have vendt og drejet det med andre der også er fleksjobber er jeg kommet frem til at jeg må have nogle ting på det rene.

På vores møde sagde du at jeg skulle lægge ud med 30 timer, jeg oplyste dig om at det ikke var realistisk og at jeg netop er afprøvet meget grundigt og mine ressourcer lå på 12-14 timer.

Til dette var din kommentar at jeg bare kunne sygemelde mig hvis det blev for meget.

Nu er det sådan at jeg ikke ønsker at sygemelde mig, jeg ønsker at komme i job og kan ikke se hvordan det skal kunne skaffe mig tætter på et fleksjob at jeg overskrider de grænser jeg allerede er afprøvet til, der er ikke noget jeg hellere vil end i fleksjob , så derfor er din udmelding om at jeg kan sygemelde mig noget der kan få panikken til at vælte op i mig, hvorfor er det at du mener at jeg skal sygemelde mig ?

og med hvilke lov hånden mener du at jeg SKAL være der i 30 timer.

Som jeg har oplyst det så skal jeg starte op med de timer jeg er visiteret til (altså 12-14 timer)

Jeg har nærlæst jeres brochure og må sige at det der står er ikke noget jeg kan få til at hænge sammen med de udmeldinger der kom fra dig af.
I jeres egen brochure står der


Det er for TUCJOB værdifuldt fortsat at levere de mest succesfulde løsninger for vore kunder.

o Dette sikres gennem:
+ En altid professionel, effektiv, værdig, iderig og fleksibel tilgang til arbejdsopgaver


Er det sådan at du mener at det er en værdig måde at behandle en borger på , at forlange at en borger starter op med 30 timer og at når jeg så siger at det ikke er realistisk så får jeg besked på at jeg kan sygemelde mig ?

Hvad er formålet med at sygemelde sig?

Hvad er formålet med i det hele taget at blive syg, når man jo allerede er arbejdsprøvet og har fundet sin smerte grænse?

Er det for at gøre det nemmere for jer at finde et fleksjob til mig, da vi jo alle ved at det er nemmere at finde et job jo flere timer man kan arbejde?

Hvor er respekten for mig henne i alt det her?
jeg kan kun se at det får mig længere fra arbejdsmarkedet hvis jeg bliver mere syg og ikke tættere på arbejdsmarkedet som jeg havde forstået at formålet skulle være


Det er for TUCJOB værdifuldt at levere det optimale serviceniveau i mødet med den enkelte kandidat – hver gang.

o Dette sikres gennem bevidstheden om:
+ At TUCJOB er til for den enkelte kandidat – ikke omvendt
+ At TUCJOB betragter den enkelte kandidat som omdrejningspunktet


Igen må jeg påpege de ting som jeg har skrevet ovenfor.

Der er i min verden ikke nogen respekt for mig som kandidat overhovedet når du siger som du gør.

Der er ingen respekt for de mennesker der har været med til at afprøve mig, eller de læger der har diagnoseret mig,
ej heller betragter du mig da som noget omdrejningspunkt, da man så skulle mene at du havde været lydhør over for min forklaring på at det bestemt ikke var sådan at jeg skulle være ude i 30 timer.

Og havde du sørget for at læse min ressourceprofil havde du vidst at det var u-realistisk at forlange 30 timer.

Det er for TUCJOB værdifuldt fortsat at bevare og udvikle rummelighed og nyskabende elementer i virksomheden.

o Dette sikres gennem:
+ Fælles mål
+ Respekt for forskellige metoder
+ Respekt for andres synspunkter

Det er for TUCJOB værdifuldt at være i konstant bevægelse, at være dynamisk og at være omstillingsparat.

o Dette sikres gennem:
+ Engagerede, velmotiverede, dynamiske og veluddannede medarbejdere
+ Fortsat kort vej til ledelse og beslutninger

Det er for TUCJOB værdifuldt fortsat at basere virksomheden på troværdighed, åbenhed og tolerance. "


Jeg kan se jeres flotte målsætninger i jeres brochure og jeg glæde mig og håbede på at jeg via jer ville få en professionel tilgang til det at komme i fleksjob, men jeg må desværre konstatere at jeg er blevet skuffet.

Derfor vil jeg pointere at jeg er visiteret til fleksjob 12-14 TIMER jeg er afprøvet og nået frem til dette resultat og derfor vil jeg gerne have at det respekteres,
ønsker du ikke dette så vil jeg bede dig om at sende mig det på skrift, samtidig med at du fortæller mig hvordan du er kommet frem til at det er 30 timer der er den magiske grænse for mig (over det dobbelte af hvad jeg er prøvet til) og hvordan du mener at kunne forsvare over for både mig og kommunen at jeg måske ryger ud i en længerevarende sygeperiode igen.

Dette brev er ligeledes sendt til min sagsbehandler og der vil dit svar også komme.

jeg beder om at få lagt dette brev ind i min sagsmappe, fordi jeg syntes at det det er vigtigt at fremhæve at jeg IKKE nægter at deltage, ej heller nægter jeg at arbejde, jeg forventer bare at man lever op til sine egne flotte rosende ord i omtalen af jer selv i jeres brochure og jeg forventer at man ikke i sin iver for at få mig på arbejdsmarkedet køre mig ud i et længerevarende sygdomsforløb, det er et fleksjob jeg vil have og ikke en sygemelding jeg har været så rigeligt syg og behøver ikke mere …

Desuden syntes jeg da også at det ville være et problem hvis jeg skulle sygemelde mig da jeg jo så ikke får det optimale ud af forløbet hos jer ,pga stort sygefravær, ej heller vil i komme til at kende mig som den person jeg er og som i skal hjælpe i job.

Det må til hver en tid være bedst at have de realistiske fakta på plads når man skal hjælpe en borger i job.

Jeg ser frem til dit skriftlige svar..
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 17:09   #12
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
Hej Heidien

Hold da op, hvor er det godt... Jeg kan ikke finde ud af at sende en privat besked. Men jeg kan vel bare kopiere det over i et worddokument..

Tusind tusind tak for din kæmpe hjælp...
Skal nok fortælle videre hvordan det går..

Knus Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 17:26   #13
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
Hej...

Jeg skrev Heidiens brev og sendte det til jobkonsulenten og fik intet svar.
Derfor mødte jeg op på kurset OG OG OG... det var rigtig rigtig godt. Helt modsat den kommune jeg bor i. Jeg kan ikke sige andet end godt om det. Selv de mest kritiske røster forstummede, ved deres upåtagede venlighed og hjælpsomhed.
De er længe længe siden der har været en hjælpende hånd fra noget offentligt sted, snarere kolde vandspande konstant. Men en hjælpende kompetent og dygtig hånd, det er det man får.
For mig betød det, at jeg er kommet i praktik og efterfølgende fleksjob i min mands virksomhed uden problemer. Jeg havde ellers spurgt jobkonsulenten for 8 mdr siden, og dengang sagde han at jeg ikke måtte, selvom det lovmæssigt sagtens kan og kunne lade sig gøre.
Jeg føler mig meget overbevist om at mange af de andre kursister også vil lykkes med fleksjob. Jeg tror simpelthen ikke de giver op på vores vejne.

Knus Elsebeth.
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 00:47   #14
lund888
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 4
Styrke: 0
lund888 er ny på vejen
Smile

Hej

Hvis du er visiteret til fleksjob går jeg udfra du har været i arbejdsprøvning?
Er du vurderet til 14 timer om ugen kan de ikke sende dig ud i flere timer.

Det er nemmere at finde fleksjob til en som "kan" arbejde flere timer, men det er ikke dit problem. Mød glad op til jobsamtaler, men fortæl arbejdsgiveren at du er visiteret til 14 timer om ugen.

Venlig hilsen lund888
lund888 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 01:03   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elsebeth Se meddelelser
Hej...

Jeg skrev Heidiens brev og sendte det til jobkonsulenten og fik intet svar.
Derfor mødte jeg op på kurset OG OG OG... det var rigtig rigtig godt. Helt modsat den kommune jeg bor i. Jeg kan ikke sige andet end godt om det. Selv de mest kritiske røster forstummede, ved deres upåtagede venlighed og hjælpsomhed.
De er længe længe siden der har været en hjælpende hånd fra noget offentligt sted, snarere kolde vandspande konstant. Men en hjælpende kompetent og dygtig hånd, det er det man får.
For mig betød det, at jeg er kommet i praktik og efterfølgende fleksjob i min mands virksomhed uden problemer. Jeg havde ellers spurgt jobkonsulenten for 8 mdr siden, og dengang sagde han at jeg ikke måtte, selvom det lovmæssigt sagtens kan og kunne lade sig gøre.
Jeg føler mig meget overbevist om at mange af de andre kursister også vil lykkes med fleksjob. Jeg tror simpelthen ikke de giver op på vores vejne.

Knus Elsebeth.
Hold da op Elsebeth det lyder da helt fantastisk tillykke med det, det glæder mig rigtigt meget på dine vegne , godt at se når det lykkedes
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor mange timer. bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2013 16:33
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer har du. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 27 04-03-2011 22:03
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension