K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2013, 12:01   #11
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mabelle Se meddelelser
Hej Moi
Mange tak, har du selv gode erfaringer med CSU? spørger fordi vi er noget i tvivl om det kursus b er igang med, det trætter ham enormt og han synes ikke at have noget positivt at sige om det.

Mht. til Neuropsykolog, så er det netop en sådan han har været til, på foranledning af den kommualt bestilte psykiater rapport.
så vi har i og for sig et stort dokument der siger at der ER sket en hjerneskade, at det ikke er realistisk at vende tilbage til tidligere erhverv, og at der skal tages skånehensyn, så langt så godt.
på trods af dette er der ikke justeret i resource plan, de har stadig tilbage i fuld beskæftigelse på det almindelige arbejdsmarked som mål, det er en af de ting der nok skal tackles i en fart.
igen MANGE tak for rådet om CSU, vi havde ikke tænkt den vej.
Mabelle
Hej Mabelle og B.
Her er nogle råd I evt. kan bruge.

Kommunen:
Med henblik på at skulle i virksomhedspraktik så stil spørgsmål til kommunen skriftligt om hvad formålet er!
- Er virksomhedspraktikken en afklaring-udredning af erhvervsevne og funktionsniveau?
- herunder hvilket timetal b kan arbejde på samt en beskrivelse af skånehensyn?

At Kommunen skriver tilbage til ordinært arbejde er Kommunens mål.
Det forhindrer ikke Jer i at skrive det findes urealistisk, men I selvfølgelig deltager aktivt i udredningen af erhvervsevnen og andre tiltag, hvis det er muligt ud fra b´s helbred.

B kan/må sige fra, hvis ikke han kan klare det som han sættes til. Tag Lægen med ind over, hvis f.eks. kurset er for krævende til hans helbred!

At ressourseplan ikke opdateres formoder jeg er på baggrund af den nye reform 1.1.2013 hvor planen erstattes af Rehabeliteringsplanens forberedende del,
som først laves når b indstilles til møde for rehabiliteringsteam.

Der skal være lavet opfølgningsplaner, hvor overordnet mål og delmål er beskrevet, så derfor er det VIGTIGT I får aktindsigt med journaliseringsoversigt fra
Kommunen så I er bekendt med, hvad det står og modargumenterer/modsvar, hvis der er uoverensstemmelser.

Det opleves at referater, planer, lægepapirer ikke stemmer overens med hvad I tror der er skrevet og journaliseret på sygedagpengesagen,
derfor er det vigtigt I ikke tror med VED hvad der er noteret og er af papirer.

Lægen:
Lægen er aktiv ud fra den viden h*n har og de spørgsmål-gener I kommer med

- Er journaler fra diverse undersøgelser afleveret til Lægen?
Lægen får dem ikke altid automatisk og især ikke når undersøgelser er udført i privat regi (forsikringen) og er derfor evt. ikke bekendt med de gener som b oplever.
I kan aflevere kopi af div. journaler til lægen.

Jeg ville selv først bede om en kopi af min journal hos lægen, som evt. kan udskrives med det samme af lægesekretær.
Hvis ikke dette er muligt kan I bede om aktindsigt i journal, som så SKAL udleveres jf loven.
Det tager bare lidt længere tid, hvis det er her og nu I har brug for at vide hvad lægen har af journaler og hvad lægen selv har noteret.

- Bestil tid hos lægen hvor I på forhånd får afsat ekstra tid til hvad I har af spørgsmål, så lægen er velinformeret om b´s situation og kan herudfra give hjælp.
* hvordan kommer b videre med udredning efter sin evt. TCI?
* hvilke problemer har b i dagligdagen?
* diverse - lav et notat på alt hvad I har på sinde så I får det med.
* hvordan påvirker hans forhøjet blodtryk ham? (velbehandlet forhøjet blodtryk er med kontrol om et år efter medicineringen er på plads)

Få aktindsigt i alle papirer vedr. sagen som andre også har skrevet I indlæg til Jer.
Det er vigtigt at I er AKTIVE over for Kommunen, Lægen osv. for at komme videre ellers står sagen bare i stampe.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 13:13   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis nu i mener at jeres læge ikke rigtig tager del i sagen eller generelt bare ikke er meget bevendt....så bør i hurtigst muligt overveje at skifte læge...

Med de regler der findes i dagens danmark.....ja der er man kort sagt på røven hvis man ikke har sin egen læge med sig...

Man bør ikke vente med at skifte...det gør det hele meget værre....jeg taler af erfaring...

Så hvis i ikke synes i har jeres egen læge med jer...så skift med det samme så sagen ikke når at komme så langt ind i forløbet...

Er der noget galt med B....ud over at skulle have justeret sit blodtryk....ja så skal man bestemt ikke lade sig spidse af med en læge som stædigt holde fast i at det eneste der er galt er det med at justere blodtrykket....ikke dermed sagt at det ikke er vigtigt at ens blodtryk bliver justeret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 16:48   #13
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Mabelle

Velkommen til K10


Jeg håber du kan bruge disse links til at finde den information du søger.

Jeg ved ikke hvilken kommune det drejer sig om, så har fundet lidt forskelligt.

Det giver et meget godt overblik over rettigheder, fag-udtryk og hvad man selv kan gøre.

Man kan føle sig meget magtesløs, når man står med så sårbar en pårørende og pludselig føler sig i tvivl om systemets intentioner.

Når det gælder apopleksi/hjerneskade så gælder det især om at få skub i tingene hurtigst muligt, da det er afgørende for den ramte persons fremtidige funktions-niveau, at genoptrænings-planer bliver fulgt meget præcist, uden afbrydelser eller ventetid på fx sløv sagsbehandling eller visitation til de ting der er beskrevet i den genoptrænings-plan man får fra sygehuset.


"Inklusionspakke, erhvervet hjerneskade Hans Knudsen institut:"

http://www.hki.dk/kommune_inklusionspakke_hjernesk/

"Tilpas arbejdet til borgere med hjerneskade"

http://www.hjernekassen.dk/default.asp?PageID=1935

"Håndbog for pårørende til personer med hjerneskade"

http://www.hjerneskadeforeningen.dk/...aaroerende.pdf

Kvalitets-standard der beskriver hvad retningslinier/rettigheder er i kommunen. Alle kommuner har en.

http://ckhm.dk/wm314038

Her står der noget om muligheden for en hjerneskade-koordinator:

http://www.socialstyrelsen.dk/handic...skilde-kommune

Hjerneskadekoordinator
Siden 1. april 2009 har der i Roskilde Kommune været ansat en hjerneskadekoordinator med viden og erfaring med erhvervet hjerneskade.

Hjerneskadekoordinatoren tilbyder råd, vejledning samt koordinering til hjerneskaderamte borgere i Roskilde Kommune. Der etableres tværfaglig og tværsektoriel koordination af rehabiliteringsforløbet. Så tidligt i forløbet som muligt skabes der et overblik over den aktuelle indsats og skabes sammenhæng mellem sygehus og kommune.

Tilbuddet om hjerneskadekoordinatorfunktionen er målrettet borgere i den erhvervsaktive alder mellem 18 og 65 år. Der kan ydes koordinering til borgere over 65 år, hvis borgeren vurderes at være ramt af en kompleks middelsvær/svær hjerneskade.

Hjerneskadekoordinatoren deltager på hjerneskadeteammøderne og koordinerer her med de aktører, som der kan være behov for i hver enkelt borgersag.

Læs mere om Roskilde Kommunes kvalitetsstandard for genoptræning."

Du skriver din kæreste har benyttet sin private sygeforsikring til at blive udredt.

Da jeg på et tidspunkt undersøgte mulighederne for at bruge min private sygeforsikring til en undersøgelse/udredning blev jeg af det privat-behandlingstedjeg kontaktede, anbefalet at blive henvist på det gule sygesikringskort, og derefter benytte mig af det frie sygehusvalg.

Begrundelsen for dette var, at valgte jeg den private ordning, så ville jeg få den "billigste", dvs dårligste, løsning. Så ville jeg kun få en konsultation og lægens vurdering.

Hvis man valgte den almindelige fremgangsmåde så ville jeg blive fuld udredt. Fx sendt til videre udredning hos andre læger/afd/undersøgelse/behandling, som man forventer, og blive fuldt udredt.

Hvis jeg havde valgt privat-forsikring uden denne ret vigtige oplysning, ville jeg måske have tænkt; "Jeg er afsluttet, så det må betyde alt er ok".

Er der andre K10' der har hørt om dette?

Jeg kommer til at tænke på om det kan være en af de ting der er gået galt i din kærestes forsøg på at blive udredt og afklaret ift sit fremtidige funktionsniveau og forsørgelsesgrundlag.

Den anden ting der springer mig i øjnene, er, at din kæreste ikke har fået en diagnose og genoptræningsplan med fra Roskilde?

Jeg har selv haft apopleksi meget tæt inde på livet, som pårørende til en apopleksi-ramt.

Du er velkommen til at skrive til mig i "privat-besked"

Frida

Sidst redigeret af frida; 05-11-2013 kl. 17:11.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension