K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2010, 23:49   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg tror det meget almenligt at skulle bevise noget en måndestid inden andsætelse,og der er jo også støre sikkerhed for at det er et passende job,jeg ville da nødigt side fast i et nyt job efter en enkelt dag.

Jeg mener IKKE, det er i orden at man skal afprøves i (gratis)praktik før et fleksjob... -ens arbejdsevner er jo beskrevet i hoved og r.., og i alle job - både de almindelige og de ualmindelige - er der jo typisk en prøvetid på 3 måneder !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 00:12   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg mener IKKE, det er i orden at man skal afprøves i (gratis)praktik før et fleksjob... -ens arbejdsevner er jo beskrevet i hoved og r.., og i alle job - både de almindelige og de ualmindelige
ja der er så meget vi ikke forstår og hvis det er det område man har arbejde under som flex burte det jo ikke give problemer men sådan er verden ikke skruet samme.men sjov i brevet står jeg har i en længere tidh aft kontakt til jobkonsulenten wtf længere tid hvorfor først nu kun forde han har et horn i siden på mig han får ikke sin bonus sikkert derfor
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 11:26   #13
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Jeg mener IKKE, det er i orden at man skal afprøves i (gratis)praktik før et fleksjob... -ens arbejdsevner er jo beskrevet i hoved og r.., og i alle job - både de almindelige og de ualmindelige - er der jo typisk en prøvetid på 3 måneder !!!
Jeg tror desværre at rigtig mange aktører benytter sig af den gratis månedes praktiktid. Under et ophold hos AS3 blev vi direkte påbudt at nævne det i vores uopfordrede ansøgninger og sagsbehandlerne havde fast 3 folk i gratis praktik i den samme virksomhed. En blev forlænget i ialt 3 måneder og endte uden fast arbejde.. ja vi er nem og billig arbejdskraft.. reglerne om at der max. må være 2 i praktik i samme virksomhed, så kommunen også igennem fingre med, selvom de blev oplyst om at det var forkert.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:13   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ajmj Se meddelelser
En blev forlænget i ialt 3 måneder og endte uden fast arbejde..
Min jobkonsulent sagde til mig, at hvis praktikstedet ønsker praktikperioden forlænget, kan man lave en aftale om, at hvis praktikken ender ud i et fleksjob, så betaler praktikstedet løn for den forlængede praktik, og hvis det ikke ender ud i et job har det været gratis.

Og jeg er sikker på, at han ikke var gået med til en forlængelse af praktikken, hvis der ikke var rimelig sikkerhed for job bagefter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 22:37   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har også været i arbejdsprøvning gemmen anden aktør, og skulle søge job indtil de/vi fandt et afprøvnings sted,og vi skulle alle sammen fortælle om gulleroden med at vi var gratis i 4 uger og det kunne evt forlænges i op til 3 månder,så enlig forstår jeg ikk det skal være så svært at fnde noget.
vi har jo ingen opsigelse frist,så arbejdsskiverne har da ikke noget at tabe..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 08:10   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
de gange jeg har skulle være i arbejdsprøvning har det altid kun været 4 uger.men når man er visiteret til en arbejde og kan komme ind under samme forhold osv eneste forskeld der er navnet på firmaet.men aligevel skal man 4 uger + i praktik fatter jeg intet af når man er tjekket i hoved og røv så er det kun 2 dage til jeg finder us af om jeg mister min ydelse heldigvis er samtalen optaget give til dagforeningen som vil lytte den igennem og tage mned som støtte osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 09:53   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej superkok

Ja, tilbage til dit problem... -du kan IKKE miste din ledighedsydelse fordi du IKKE vil arbejde GRATIS i en prøveperiode

Denne GRATIS "godaw do" opfindelse er ene og alene en syg foranstaltning, udtænkt af nogle faglig udygtige og inkompetente sagsbehandlere/konsulenter

Så godt Du har optagelsen osv., de vil ikke - lovligt - kunne fratage dig noget som helst
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 10:16   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
som hende fra fagforeningen sagde det var sgu godt du har optaget den samtale ja sagde jeg hvorfor jeg gjorde aner jeg ikke havde nok regnet med han ville komme med noget.og det væreste er i brevet står der ham og min sagsbehandler har haft tæt kontagt længe wtf længe hvorfor så gå bag min ryg havde jeg nu gjord noget forkert så sig det istedet for at gå bad om ryggen på en vi er menesker vi kan lave fejl.men de vil heller nakke en.du bliver klogere.nu ligger brevet i fagforeningen står en paragraf hvis man har næsteg arbejde osv 2 gange kan de tage ledighedsydelse men vi snakker jo praktik først sådan en gang idioter der ikke kan se forskeld på noget som helst..gad vide om han vil nægte det er ham lool.mon man kan sagsøge ham bagefter hmm nah åfr nok bare problemer ud af det hvor man ikke kan slå en prut uden de er der
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 10:24   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, samarbejde er et ukendt begreb i forvaltningens verden... -de fleste sagsbehandlere tænker jo kun i kasser... -ville godt se en af deres hjerner, de må være ret firkantet

Og ja, ALLE samtaler skal optages... -det er først bagefter en samtale, man bliver klar over om den kan bruges til noget konstruktivt
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 10:34   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja kan kun anbefale folk optage alt også selvom det er fagforeningen i snakker med de er ikke bedre i det lange løb
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilken ydelse får man på flexjob gitte kirk Spørgsmål ang fleksjob 14 21-06-2011 16:09
ledighed ydelse/ferie penge superkok Spørgsmål ang fleksjob 23 10-04-2010 16:59
flexjob - særlig ydelse -starthjælp dobar Spørgsmål ang fleksjob 27 24-11-2009 14:56
Flexjob / flex ydelse abelone Spørgsmål ang fleksjob 1 09-06-2009 19:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension