K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2005, 13:38   #21
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Nu arbejder jeg også i Københavns Kommune, og det er det vi har fået af vide på vores Lokalcenter!!
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 14:07   #22
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Tvivler ikke på at du har fået det afvide, men pas på med at generalisere....det kommer der ikke noget godt ud af og da vi begge ved at når man arbejder i så stor en kommune, er der tider hvor den ene hånd ikke ved hvad den anden laver.

Jeg har en tvivl om at det er en beslutning der kan tages lokalt, vil prøve at høre en kollega jeg har, der sidder i borgerrepræsentationen om det kan være rigtigt at de forskellige centre har lov til at tage sådan en beslutning.
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 16:44   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Isch skrev:
Tvivler ikke på at du har fået det afvide, men pas på med at generalisere....det kommer der ikke noget godt ud af og da vi begge ved at når man arbejder i så stor en kommune, er der tider hvor den ene hånd ikke ved hvad den anden laver.

Jeg har en tvivl om at det er en beslutning der kan tages lokalt, vil prøve at høre en kollega jeg har, der sidder i borgerrepræsentationen om det kan være rigtigt at de forskellige centre har lov til at tage sådan en beslutning.
Hej med dig
Det glæder mig at du vil gøre det..
Jeg mener der står i loven om forvaltning, at når der er taget en beslutning om f.eks fleksjob så har man ret til en skriftlig dokumentation for ydelsen...nå, men sagen er at jeg syntes det er en hentydning til mangel på respekt for den borger der får udbetalt en ydelse at man uden videre fratager (mig i det her tilfælde)og min ven et udbetalingsbilag...jeg har da ret til at få en dokumentation for den skat jeg betaler ? Det er også for mig ligesom at være frataget min følelse af at være en borger på samme niveau som alle andre...hvis jeg skal i banken og vise lønsedler for eksempel...det er selvfølgelig ikke noget jeg dør af ikke at have ret til en seddel, men det føles som om man er helt glemt...jeg gad vide hvad alle de andre fleksjobbere har det med det ? alle sedler bliver spyttet ud af en maskine i kommunen hver måned, de skal sende den til borgeren og ikke bare sortere dem for fleksjobbere og smide den ud.:@
Ja , jeg fatter det ikke, men man skal vel selv ha prøvet det før man kan forstå det ? Jeg troede ikke sådan noget kunne lade sig gøre I Danmark.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 16:53   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
PiaB skrev:
Nu arbejder jeg også i Københavns Kommune, og det er det vi har fået af vide på vores Lokalcenter!!
Sagen er om det er rimeligt at man fratager voksne mennesker retten til en dokumentation for den ydelse de har fået bevilliget, fordi de er fleksjobbere ? hvorfor skal vi forskelsbehandles ? Det er en princip sag for mig.

Vi er ikke børn!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 18:01   #25
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Hej Stella

Nu har du jo selv skrevet at du bor i kbh. Går ud fra at nu du er bevilliget din flex at du er tilknytter Center for job på særlige vilkår?

Min personlige mening er jo at alle har ret til at få afvide hvor meget de får udb. som du selv siger kan det jo være at man får brug for dem hvis man skal i banken. Er det kun dig eller kender du flere der ikke får "lønseddel"?

Jeg kan jo ikke gøre en dyt ved det, men er sq ret nysgerrig om det kan være rigtigt
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 18:05   #26
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Til PiaB

Hej igen.....er nysgerrig, hvad gør i hvis der kommer en borger og siger at de skal bruge deres papirer til f.eks. banken.....laver skræmprint?

vh Isch

Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 19:05   #27
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Isch skrev:
Hej Stella

Nu har du jo selv skrevet at du bor i kbh. Går ud fra at nu du er bevilliget din flex at du er tilknytter Center for job på særlige vilkår?

Min personlige mening er jo at alle har ret til at få af vide hvor meget de får udb. som du selv siger kan det jo være at man får brug for dem hvis man skal i banken. Er det kun dig eller kender du flere der ikke får "lønseddel"?

Jeg kan jo ikke gøre en dyt ved det, men er sq ret nysgerrig om det kan være rigtigt
Ja jeg kender en anden.fra samme sted så det må være alle.
han har fået af vide fra cabi at det er absurd .Det står i loven at man skal have seddel, men jeg kan ikke finde det ligenu.
Han har også spurgt flere gange med svar at det er for at spare frimærker...ja men den køber jeg ikke.
Så hvorfor lige spare frimærker på fleksjobbere?
Når han skal bruge sine " lønsedler må han gå op og få en lille seddel hvor der står beløb og ikke andet.
Jeg vil ikke trække sagen her i langdrag og har skrevet til kommunen.
B)
Men hvis du kan finde et svar er jeg glad
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 20:18   #28
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Nej, vi udskriver en bevillingskrivelse og sender til folk!!

Men jeg ville da selv blive rasende hvis jeg ikke fik min lønseddel hver måned, ellers ville jeg ikke kunne følge med i fx indbetaling til pension m.v.

Og ikke for at generalisere, men vi har fået den besked at kommunen har bestemt at spare på administrationen og derfor skal de ikke sendes ud i København, da der var en del sagsbehandlere der var utilfredse med den beslutning.

Vh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2005, 20:27   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Siger du pia, at sagsbehandlerne var ret utifredse med det ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2005, 11:17   #30
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Hej Stella

Jeg har taget spørgsmålet omkring udb. sedler op med Taner Yilmaz som sidder i Borgerrepræsentation for socialdemokratiet. Han vil tage det op politisk da han umiddelbart kan se det rigtige i at det er sådan. I hvert fald vil han stille spørgsmål til det.

Vender tilbage når jeg engang får svar på det, han vil sansynligvis tage det op i denne uge hvis han når det.

Jeg har talt med Center for job på særlige vilkår, som bekræftigede at det er rigtigt at de ikke sender dem ud.

vh Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
står lidt i stampe og hvad så nu? Mrs. S Alt det andet 158 08-11-2012 10:22
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension