K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2005, 22:35   #11
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Jeg tror det kommer an på hvilken kommune man bor i. Jeg ved at i Københavns Kommune, sender man ikke sedler ud til hverken fleksjobbere eller kontanthjælpsmodtagere - for at spare på administrationen.
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2005, 00:09   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Nå...jeg bor i københavns kommune det var da det mest underlige jeg har lært længe. Jeg har spurgt en på Amager han får en seddel, men de kunne godt sige det til os...man føler sig helt udenfor...det er fordi vi er vant til at få en seddel her i landet :@B) men det er rart du fortæller mig det...-får du en seddel ? by the way velkommen herinde.:|
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2005, 15:47   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Uanset

at kommunen skal spare penge eller hvad, så er det vel en mennske ret at få oplyst sine udbetalinger.

Der står jo også oplysninger om hvad man betaler i skat osv.

Hvis du har e-boks så kan du prøve at tilmelde din kommune til e-boks og se om ikke det kommer ind der, det ved jeg at mine gør.
Kommunen er jo sluttet til e-boks og det er meningen at vi alle skal til at have lønsedler den vej..

Vil helt klart mene at det er en brist hos københavns kommune hvis de for at spare penge vælger at lade være at sende oplysningsedler ud til en del af deres klienter for at spare penge...:|

Og PiaB velkommen også herfra
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2005, 21:03   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

jeg prøver at finde ud af hvorfor de ikke vil sende seddel ud til os fleksjobbere. Hvor er det træls at man skal kæmpe for at få en seddel hver måned i et demokratisk land...hvad er der i vejen med dem ?
Jeg er i forvejen så træt..det er deprimerende men jeg er uforbederlig optimist... ( heldigvis) sker der ikke snart noget godt her i landet :@ savner det... håber I har det godt trods alt
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 10:54   #15
lobelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2005
Indlæg: 2
Styrke: 0
lobelia er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Personligt tror jeg det handler om, at kommunen har oplysninger om, hvilken bank, der kan indsættes ledighedsydelse på. Kommunen og Told og Skat arbejder sammen, så den skat, der betales af ledighedsydelsen altid kan oplyses der i gennem.

I Århus har vi noget, der hedder "nem konto", som er "fra det offentlige til din konto". Jeg får heller ikke lønseddel på min førtidspension, men jeg kan altid gå på "nem konto" eller netbank for at se, om min ydelse er indbetalt. Det er den altid til tiden.

Dog skal man huske at meddele socialforvaltningen, hvis der sker ændringer i ens personlige fradrag, som kan have indflydelse på indbetalt skat.

Jeg trives udmærket uden "lønseddel", men skulle vende mig til det i starten.

vh Lobelia
lobelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 11:59   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
lobelia skrev:
Personligt tror jeg det handler om, at kommunen har oplysninger om, hvilken bank, der kan indsættes ledighedsydelse på. Kommunen og Told og Skat arbejder sammen, så den skat, der betales af ledighedsydelsen altid kan oplyses der i gennem.

I Århus har vi noget, der hedder "nem konto", som er "fra det offentlige til din konto". Jeg får heller ikke lønseddel på min førtidspension, men jeg kan altid gå på "nem konto" eller netbank for at se, om min ydelse er indbetalt. Det er den altid til tiden.

Dog skal man huske at meddele socialforvaltningen, hvis der sker ændringer i ens personlige fradrag, som kan have indflydelse på indbetalt skat.

Jeg trives udmærket uden "lønseddel", men skulle vende mig til det i starten.

vh Lobelia
Nem konto har vi alle fra november af

Men samtidig burde det jo give sig selv at man skal have en lønseddel (udbbillag) for her fremgår det jo også hvilke ydelse man får og hvad satsen er, og det kan jo ske at folk på ledighedsydelse vil leje eller købe noget på afbetaling og her skal man altså fremlægge de sidste tre månders lønseddler...

Jeg får mit udbbillag til min e-boks og den har jeg haft lige siden den kom frem i tidersns morgen, og den syntes jeg er genial...

Der opbevare man alle sine udb billag og sker det at man skal fremvise dem et sted ja så er det bare at gå i e-boks og printe dem ud derfra...
Også alt fra told og skat kommer dertil , ja selv mit skattekort kommer dertil så det bare er at printe det ud..

Hvad enten man syntes at det er ok at undvære sit udb billag eller ej, så burde det jo være en menneske ret at få det hvis man vil have det..

Nogle mennekser er mere kontrol freak end andre, selv ville jeg ikke undvære lige at tjekke hvor meget jeg har betalt i atp hvor meget der er udbetalt hvad grundsatsen er på osv..
Kigger ikke på den hver gang, men have den det vil jeg altså
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 12:04   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Stella skrev:
jeg prøver at finde ud af hvorfor de ikke vil sende seddel ud til os fleksjobbere. Hvor er det træls at man skal kæmpe for at få en seddel hver måned i et demokratisk land...hvad er der i vejen med dem ?
Jeg er i forvejen så træt..det er deprimerende men jeg er uforbederlig optimist... ( heldigvis) sker der ikke snart noget godt her i landet :@ savner det... håber I har det godt trods alt
Stella sæt dig ned og skrive et brev til dem, hvor du beder om at få dit udbetalingsbillag sendt hver månede.

Skriv til dem at hvis ikke du kan få dit udbetalingsbillag hver månede så vil du gerne vide hvorfor og efter hvilke paragrafer i loven de henholder sig retten til at lade være at sende det til dig...

I første omgang ville jeg nok ringe til dem hvis ikke du har gjort det før, kan jo være at de gør som så mange andre kommunere.. altså køre efter devisen går den så går den...
dem som så efterspørger et udbetalingsbillag får et og dem der ikke gør får ikke et...
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2005, 18:04   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Hejdien skrev:
Citat:
Stella skrev:
jeg prøver at finde ud af hvorfor de ikke vil sende seddel ud til os fleksjobbere. Hvor er det træls at man skal kæmpe for at få en seddel hver måned i et demokratisk land...hvad er der i vejen med dem ?
Jeg er i forvejen så træt..det er deprimerende men jeg er uforbederlig optimist... ( heldigvis) sker der ikke snart noget godt her i landet :@ savner det... håber I har det godt trods alt
Stella sæt dig ned og skrive et brev til dem, hvor du beder om at få dit udbetalingsbillag sendt hver månede.

Skriv til dem at hvis ikke du kan få dit udbetalingsbillag hver månede så vil du gerne vide hvorfor og efter hvilke paragrafer i loven de henholder sig retten til at lade være at sende det til dig...

I første omgang ville jeg nok ringe til dem hvis ikke du har gjort det før, kan jo være at de gør som så mange andre kommunere.. altså køre efter devisen går den så går den...
dem som så efterspørger et udbetalingsbillag får et og dem der ikke gør får ikke et...

Hej Heiden.
Jeg har ikke fået svar endnu, men sender et nyt om en uge igen
Tak for hjælpen
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2005, 12:30   #19
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Ikke fordi jeg skal være på tværs eller noget. Men vil anbefale at i stedet for at skrive til din sagsbehandler, skal du skriver til ledelsen og gøre opmærksom på, at du gerne vil have et svar fra ledelsen!! Det er en ledelsesbeslutning at sedlerne ikke skal sendes ud, det står ingen steder i lovgivningen, hverkan at man skal have eller ikke skal have (mener jeg), men sagsbehandleren kan ikke rigtig svare på det.
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2005, 15:16   #20
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Først hej til jer alle

Til PiaB
Jeg arbejder i Københavns kommune og vil lige sige at det er ukorrekt når du siger at kontanthjælpsmodtager i kommunen ikke modtager udbetalingsbilag på kontanthjælpen.

Synes det er rigtig ærgeligt når nogen forsøger at lave en seriøs side her, at man så udtaler sig om noget man åbenbart ikke ved så meget om.

Til Stella...
Jeg synes at hvis det er noget du har bedt om flere gange at du skal klage enten skriftligt eller mundligt til dem...hvis du gør det mundtligt og siger til dem at du vil ha det behandlet som en klagesag, og de beder om at få det på skrift skal du henvise til forvaltningsloven § 6 at der ikke er formkrav til klager og at du derfor godt kan gøre det mundligt.
Held og lykke

Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
står lidt i stampe og hvad så nu? Mrs. S Alt det andet 158 08-11-2012 10:22
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension