K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2010, 10:40   #41
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hejdien:

Uhh det lyder som en evt mulighed, for selvfølgelig vil jeg lave en indsigelse mod at de stopper reavalideringen. Men hvad er ledighedsydelse kontra revalidering og kontanthjælp? For jeg skulle jo angiveligt blive låst fast i min revalidering så længe jeg får søgt §17 inden ydelsen bliver stoppet. Og det varer i 3 måneder. Men efter der ryger jeg jo så på kontanthjælp. HVordan kommer det til at fungere?????
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 11:20   #42
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu tror jeg at jeg fandt lidt og det er så et problem for det min veninde var i var en forrevalidering (i 5 år ) og det er derfor hun kunne få ledighedsydelse mens de afklarede hende, og det du er i er en regulær revalidering ikk ?
Citat:
Forrevalidering
Forrevalidering betegner den periode, hvor det ikke er muligt at fastlægge det konkrete erhvervsmæssige sigte med revalideringen, og hvor tilbuddene er af erhvervsmodnene eller afklarende karakter.

Under forrevalideringen bevarer du din hidtidige forsørgelse. Efter forrevalideringen skal kommunen vurdere, om du skal tilbydes revalidering eller andre erhvervsrettede aktiviteter.

Jobplan
Før du går i gang med den egentlige revalidering, skal du sammen med jobcentret udarbejde en jobplan. Jobplanen indeholder bl.a. en beskrivelse af dine muligheder for erhvervsrettede aktiviteter og for en endelig erhvervsmæssig placering.

Læs mere generelt om jobplan (link: jobplan afsnittet i borgerindgangen)

Indhold af revalideringstilbudene
Revalidering kan bl.a. bestå af en eller flere af følgende aktiviteter: arbejdsprøvning, korte erhvervsmodnende eller afklarende aktiviteter, uddannelse, optræning hos private eller offentlige arbejdsgivere eller hjælp til etablering af selvstændig virksomhed.
MEN er der fulgt op på din revalidering , er der lavet tiltag når den er gået skævt , og er der en jobplan der holder, disse ting manglede alle i min venindes sag og der ville kommunen ikke så gerne have den ud af huset , jeg kender ikke så meget til din sag har kun lige skimmet den for ved jo du er i gode hænder
  Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 17:45   #43
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hejdien:

Hmm altså den jobpln der er handler om min virksomhedpraktik jeg er i, men der står der da at det er for at få min tilbage på uddannelsen, som jo så bestemt ikke lykkes. Hun prøvede at få mig til at skrive under på endu en for kort tid siden, men det nægtede jeg da der stadig stod at jeg skulle tilbage på uddannelsen, og så sagde hun bare okay. Fulgt op og fulgt op, det har jeg lidt svært ved at svare på, jeg har bare været på revalidering siden 2006 hvor jeg startede på uddannelsen.

Jahh det er jeg bestemt :-), men tror de er ret overbebyrdet af meget stressede og forvirrede mig der kommer med 20 ting på samme tid, da mit hoved ikke kan følge med
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 19:18   #44
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Overbebyrdede??? Os???

Nej Julcha! Vi er ALDELES IKKE overbebyrdede!

Vi sidder lige nu og knokler på med udkast til indsigelse, § 17, og en skabelon meget lig den du skulle have haft som partshøring inden de overhovedet kan tage stilling til et evt. ophør af revalideringen.

Vi tager i indsigelsen også med at RP ikke er ajourført og at den ikke er godkendt af dig og derfor ikke må bruges som udgangspunkt før dette er bragt i orden, lige som de jo ikke har sendt dig en formel partshøring jf. forvaltningslovens § 19 som er et MUST før ophør kan komme på tale.

Begge disse punkter kommer jo også med i din § 17 hvorefter de ikke må ændre i noget og så sidder de jo fast og kan ikke bevise at de har kørt sagen efter bogen. GOT YOU SUCKERS!!!

Nå, det var lige kort hvad der sker her på djævleøen i din sag i dette (u)hellige øjeblik

Har nogen gode ideer til partshøringen hører vi meget gerne input i løbet af i aften.

MEGA til jer alle
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:14   #45
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hej alle sammen.

Jeg vi lige høre jer om det her er rigtig skrevet i forbindelse med at give fuldmagt til de personer som skal med mig til det møde. Jeg har skrevet:

Fuldmagt

Jeg, xxxxx, giver hermed følgende personer fuldmagt til at deltage aktivt i min sag på lige fod med jeg selv. De er fra dags dato mine bisiddere/partsrepræsentanter i alle fremtidige kontakter/møder med offentlige instanser:

xxxxxxx xxxxx

xxx xxxx

xxxxxxx xxxxx

xxxxxx xxxxxxx (egen læge)



Mvh

xxxxx xxxxxxxxx


Er det okay, eller hvad???
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 15:39   #46
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Julcha ......

Skal nok komme med et bud på den med partsrepræsentant/bisiddere

Men jeg råwer lige op med et presserende spørgsmål til jer alle:

Er der nogle af jer der tilfældigvis ved, hvor vi kan finde lov/regel der siger at Julcha forbliver på sin revaydelse når der ansøges om førtidspension efter §17?

Jeg fik jo sygedagpenge medens kommunen behandlede min §17-ansøgning, og jeg kan se at jeg har henvist til Vejledning nr. 73 af 03/10/2006 i min ansøgning; men nu har jeg ledet og ledt i den forbistrede vejledning og kan ikke finde noget som helst, og jeg har også ringet til Phönix, som dengang fortalte mig at jeg kunne udskyde tidspunktet for at ryge over på kontanthjælp ved at indgive en pensionsansøgning efter §17: men hun ved heller ikke hvor det står, for hun havde fået det oplyst af kommunen!

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!

På forhånd tak fra en dybt frustreret Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 17:14   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hyanna,

Jeg har søgt lidt på google og kan ikke direkte finde § hvor man forlænger revaliderings ydelse ved ansøgning om §17. Dog fandt jeg flg. under social jura. En afgørelse ved Ankestyrelsen. Denne beskriver at en borger skal forblive på dp. så længe rpén ikke er lavet. Det må vel betyde det samme som at den ikke er godkendt som i Julcha´s tilfælde ??? Bare en idé hvis ikke andre dukker op med bedre.

Det googlede lyder som flg:

Begrundelsen for, at kommunens afgørelse om ophør af dagpengeudbetaling var ugyldig, var, at der var begået en væsentlig sagsbehandlingsfejl.

Arbejdsevnebekendtgørelsen skal anvendes ved behandling af sager om førtidspension, fleksjob og revalidering. Hvis en afgørelse efter dagpengeloven forudsætter stillingtagen til pension eller revalidering, herunder arbejdsprøvning, skal arbejdsevnebekendtgørelsen derfor også anvendes. Det vil sige, at der skal udarbejdes en ressourceprofil, før afgørelsen efter dagpengeloven kan træffes.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at kommunen ikke havde lavet en ressourceprofil i kvindens sag. Reglerne i arbejdsevnebekendtgørelsen har karakter af garantiforskrifter, og Ankestyrelsen fandt, at den manglende ressourceprofil i denne sag bevirkede, at kommunens afgørelse om ophør af dagpengeudbetaling var ugyldig.

Ankestyrelsen ændrede således nævnets afgørelse.

Andet fandt jeg desværre ikke lige pt., men ellers må man da kunne ringe til kommunen evt. i morgen og høre ad ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 17:26   #48
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak fordi du har forsøgt, kære Enteneller, jeg synes bare at jeg har læst et sted at man 'fastfryses' på den ydelse man er på, når der indgives en § 17-ansøgning, medens sagen behandles ........ men om jeg kan finde noget lovgivning omkring det!!!

I sygedagpengesager er den god nok; men jeg er pludselig blevet totalt usikker på hvor Julcha står, for efter det hun kunne læse i brevet hun fik i onsdags, så regner de da med at stoppe hendes revalidering og dermed hendes revaydelse den 19. og så er hun jo henvist til kontanthjælp, hvilket vil sige at Julcha hverken kan betale på huset og at hun ikke længere kan beholde sin bil
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 18:36   #49
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, kan heller ikke hjælpe direkte med lovgivning, blot kan jeg sige at julchas sag ligner temmelig meget min mands -kan ikke gennemføre revalidering = hva så?

Julcha er vel ikke blevet rask i mellemtiden eller hva?

-men, når revaydelsen slutter så SKAL der jo ligge en plan/afgørelse for, hvad der fremover skal ske.

-altså, sagsbehandleren/kommunen SKAL hurtigst muligt yde hjælp efter diverse §, så langt så godt(forhåbentlig)

MEN jeg tror ikke at man forbliver på revaydelsen indtil en ny beslutning er truffet og netop derfor at mange ramler ned i mellem de ford.... 2 stole!

Fandt lige dette link herindefra: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...r+revalidering

-måske der er noget heri i kan bruge?

Ps: hvilken matchgruppe er julcha i pt? -det var måske værd at have med?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 19:32   #50
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Har umiddelbart ikke kunnet finde noget, så desværre er det eneste jeg lige nu kan bidrage med et kæmpe til Julcha og "K10 sortbælterne"
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
Sygepengestop, ved ikke hvad vi skal gøre. JensJakob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 01-03-2011 23:33
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
ved ikke hvad jeg skal gøre nillee At søge førtidspension 11 04-02-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension