K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2010, 16:26   #71
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Nej gæld bør ikke fratrækkes i mine øjne.
Jeg er selv glad for at købe nyt tøj men det er altid kontant, jeg har ikke og kommer aldrig til at købe tøj på Acceptcard og lignende.

Hvis gælden skal fratrækkes før man kigger på rådighedsbeløb ift til enkeltydelser, så tror jeg vi skal regne med at der vil være flere, som kommer i gæld, for det er faktisk gratis tøj, tv, bil man hermed kan erhverve sig.
Incitamentet til at holde sig gældfri forsvinder jo.

Hvordan man så lige løser det med dårlige tænder feks, det ved jeg ikke lige........
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 17:34   #72
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er selvsagt forskel på, hvilken gæld det er.

Det er en absurt diskusion, i og med, at vi her taler om ansøgning til ydelser, og relevante udgifter.
Og herunder den forskel der er, kommunerne imellem.

Det drejer sig jo om syge der kommer på kontanthjælp, og fortsat er syge/uafklarede.
De har selvsagt ofte dyere og andre udgifter end raske.
Har man feks termin, som jo også er gæld, medregnes dette jo som relevant udgift.

Herunder bør der ses på, anden gæld, som er under afvikling/er optaget før ulykke/sygdom. Det er jo en uforudset situation, hvorfor en beregning selvsagt skal være individuel.
Ligesom de merudgifter man får i relation til sygdom/ulykke.

Men hele problematikken stammer fra, at den syge bliver indplaceret til ordinært arbejde, efter de lige har fået frataget sygdagpenge med modsat fortegn.
Blev man indsat korrekt(kommunen får der ikke den høje refusion), er der lettere adgang til større økonomisk hjælp., herunder (tror jeg)intet loft over kontanthjælp.


VH popiae

Sidst redigeret af popiae; 27-03-2010 kl. 17:43.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny fattigdomsgrænse i DK østerbro Politik og Samfund 20 09-06-2013 23:53
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Fattigdomsgrænse er populisme!!! buster Politik og Samfund 24 02-10-2010 01:09
LO foreslår fattigdomsgrænse buster Politik og Samfund 11 22-02-2010 08:59
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension