K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2010, 18:54   #21
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg fandt lige noget i en tidligere tråd ang overarbejde for flexere

Af hensyn til skånebehovet hos ansatte i fleksjob bør der ikke pålægges (over)arbejde ud over den aftalte arbejdstid. Hvis personer i fleksjob pålægges overarbejde, bør det så vidt muligt afspadseres.

Personer i fleksjob er normalt ansat med løn for 37 timer, men med aftalt nedsat tid som følge af et skånebehov. Skånehensynet kan dog også tilgodeses gennem flere og/eller længere pauser eller med en aftalt nedsat intensitet i arbejdet.

Arbejde ud over den aftalte arbejdstid er at betragte som overarbejde. Der vil kun blive tale om overtidstillæg, såfremt der ikke har fundet afspadsering sted inden for den givne normperiode i den relevante overenskomst.

Dette kan bla læses i vejledningen for fleksjob på finansministeriets hjemmeside.

http://www.perst.dk/Default.aspx

http://www.socialtengagement.dk/sw2011.asp kan man som flekser eller skånejobber også finde nogle guldkorn mht overenskomst og arbejdsforhold, samt relevante links.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 22:34   #22
simsof
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
simsof er ny på vejen
hejsa
jeg fik at vide at hvis man arbejder mere end de aftalte timer, så er det IKKE timer man kan spare op eller lign., da man jo reelt får løn for 37 timer. = hvis man er ansat på 20 timer og arbejder 21 en uge, ja så er det bare til arbejdsgiverens fordel.
simsof er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 23:17   #23
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej simsof

Jamen en sådan aftale giver jo ikke arbejdsgiveren en fleksibel medarbejder... -man er jo idiot hvis man "hjælper" arbejdspladsen en dag...

De fleste af os fleksjobbere har jo nok IKKE en statisk fordeling af vores daglige arbejdstimer(jeg har ihvertfald ikke), så hvis man en dag godt kan arbejde lidt længere og firmaet har brug for det kunne det jo være en fordel for begge parter... -men selvfølgelig IKKE med sådan en udmelding
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension