K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2009, 18:14   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Man kan nu både få sygedagpenge efter §27 stk. 2 OG den nye stk. 4. Altså 52 uger i alt, hvis man altså falder under målgruppen for de pågældende stykker.

Connie det håber jeg du har ret i jeg har henvendt mig til flere instanser for at høre om det forholder sig sådan (altså at man kan forlænges 2x13 uger efter § 27 stk 2 ) og når de så er brugt og man stadig ikke er afklaret og man så stadig er for syg om man så kan bruge den nye STK 4 ..
Jeg har nu både skrevet og rykket uden at kunne få svar...

Så hvis du ved det så vil jeg være enormt glad for en henvisning til hvor det fremgår eller hvor du har den oplysning fra sådan at vi kan få det sat på ved sygedagpengestop hjælpen ...
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:46   #22
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Hejdien, desværre har jeg ikke noget praktisk eksempel på det.

En anden ting - jeg har i dag talt med en ven, der er advokat. Jeg har fortalt ham om denne historie (han hjælper mig med min egen sag, derfor var det relevant), og han siger, at domme fra byretten desværre ikke tilkendes den store værdi, når det kommer til præcedens.
Han fortæller, at det faktisk slet ikke er almindeligt, at byretsdomme bliver offentliggjort til brug for andre i lignende sager. Det gør derimod landsrets- og højesteretsdomme.

Det betyder, at det måske ikke er så epokegørende, som der udlægges af 3F - selvom det da uden tvivl er en sejr.

Jeg kunne så ikke lade være med at tænke på årsagen til, at Helsingør Kommune ikke anker dommen kunne være, at man ganske enkelt ikke ønsker den sag i landsretten, så den for alvor kan blive udslagsgivende i fremtiden?
Er det mon en måde at styre vores muligheder for at bruge dommen til noget?
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 00:30   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Connie det var også mine tanker da jeg læste den, men jeg har så hørt at det kan vise sig at være en god sag alligevel , fordi den netop er vundet vil der være større muligheder for at få andre advokater til at hjælpe en hvis man er i ligende situtation her tænker jeg naturligvis på hvis man ikke har råd til advoakt så er der en del advokater der vurdere ens sag gratis og kan de se at den kan vindes så tager de sagen mod en procentdel af erstatningen ..

Så på den måde kan den muligvis bruges og om Helsingør kommune har bagtanker ja det kan da ganske godt tænkes

Ærgerligt at du ikke har noget du kan henvise til , jeg fortsætter med at rykke div steder hvor jeg har forespurgt for uden at have det på skrift at det er 26 uger oven i de 26 uger så er man faktisk ret ilde stedt når det kommer til kommuner, de tager ikke vores ord for gode vare de kræver paragraffer ..


Jeg har længe tænkt på om ikke man på en eller anden måde kunne få skrabet penge sammen til enkelte sager som kan gavne flertallet sådan at man kunne prøve at få nogle sager igennem det civile system, problemet er jo nok at der er en del her på siden der har en god sag og en god mulighed for at vinde , men de har hverken råd til advokat eller retssag ..

Måske man kunne undersøge om der kunne laves en fond eller noget sådan at vi kan betale ind til den og på den måde få nogen sager op , men men hvem skal vælge sagerne
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 00:57   #24
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Talking Hvad siger I til dette her

Faldt over dette her på avisen.dk......og syntes I skulle se det.

En kvinde fik 485.000 kr. i erstatning, fordi kommune snød hende for førtidspension og fleksjob. Det kan betyde erstatning til andre syge.
Om syge danskere

* 6000 syge danskere mister hvert år deres sygedagpenge.
* Mindst 700 af disse er stadig syge og må leve af ingenting, fordi de ingen penge får fra kommunerne.
* Omkring 241.000 mennesker modtog i 2009 førtidspension.
* Omkring 49.000 personer er i et fleksjob.





”Du er for rask til førtidspension, men for syg til et fleksjob.”

Den besked får hundreder af meget syge danskere hvert år af deres kommune. De er dermed henvist til at leve af kontanthjælp, friværdien i huset eller ingenting.

Kilde: http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx

Hilsen Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010

Sidst redigeret af Webmaster; 04-11-2009 kl. 04:39. Årsag: Dette er et sammenflettet indlæg..link sat ind til kilde...artikel kortet ned pga copyright regler
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:08   #25
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg har fået tilsendt domsudskriftet fra den omtalte sag, hvis nogen skulle have interesse i den.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 12:29   #26
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Jeg har fået tilsendt domsudskriftet fra den omtalte sag, hvis nogen skulle have interesse i den.

Hej

Jeg vil meget gerne se den *s*

Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 13:40   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Connie du må også meget gerne sende den til mig [email protected]
  Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 11:03   #28
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Forlængelse...

Ved næsten ikke hvordan jeg skal formulere det... Uden det blir' for barskt...
Det kommer an' på hvilken Sagsbehandler du har.
Under min 1. sygdom, mener min mand, jeg nåede næsten 2 år på sygedagpenge, før jeg skulle igennem Rumlen med Kursus Bomi osv.
1. år, var sagsbehandleren med, til div. møder, uden noget. Mellem 1. & 2. år, tror jeg, det blev bevilliget for 3. mdr. af gangen. Enten har jeg været heldig, ellers, har hun været ualmindelig sød, og handlede ud fra borgerens (mig) ve & vel. Om det har noget at sige, det ligger ca. 5 år tilbage, dvs. før opstrmninger, eller hvad, det ved jeg ikke.
Hvis sagsbehandleren virkelig bruger Serviceloven, som den skal = Borgerens bedste, der må jeg være dig svar skyldig.
I de fleste tilfælde, virker det jo som om, det er Sagsbehandlerens private husholdnings pung, de agere ud fra.
Hvad jeg kan læse ud fra ting hist, og pist, er der jo også en del Sagsbehandlere, der går ned med Stress + Sygdom, da det er dem, der sidder i forreste række, over for borgeren.
Jeg tror jeg skal ind & nærstudere, de 1. §§ i Service loven, det kan gradbøjes i flere afd., det må vi vist lige have styr på.

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 11:10   #29
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
DUKH

Ved ikke om det kan bruges, men havde fået afslag fra Kommune, ringede til DUKH, der fik advokat, til at ringe mig op, for at han kunne forstå sagen korrekt.
Derefter, sendte ham mig kopier af forskellige domme, div. steder fra, jeg kunne vedlægge klage.
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 12:09   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ak ja, og her troede man lige at der var en form for retfærdighed til:

http://avisen.dk/kommune-sylter-erst...de_117289.aspx

"Kommunen gav ulovligt en syg kvinde afslag på fleksjob. Det har kvinden rettens ord for. Men hun har stadig ingen penge fået."

-nææ, for (selvfølgelig!) anker kommunen dommen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ha' en fantastisk jul Mumrik Alt det andet 1 24-12-2012 15:25
En fantastisk positiv historie velcro Politik og Samfund 14 17-04-2012 15:25
Fantastisk familielån! buster Et godt link! 4 19-07-2011 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension