K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2011, 19:07   #1
Lightlessnes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lightlessnes er ny på vejen
Af bistand bliver man ikke just rig

Nu har jeg tumlet med kommunen siden jeg var 18år og har stort set ikke været på arbejdsmarkedet siden, er 32år nu.
Jeg skal igennem et jobtræningsforløb på et par år (har jeg hørt) Min forrige kommune ville førtidspensioner mig, men inden den gik igennem var jeg desværre nød til at flytte fra kommunen, da jeg var nød til at flytte fra min dengang kæreste som var en meget ubehagelig person og jeg var nød til at flygte hurtigt med mine 2 børn.
I den nye kommune her, vil de slet ikke høre tale om en førtidspension. Jeg skal bare genoptrænes og så er jeg frisk som en havørn!!
Jeg har haft depressioner on/off siden jeg var 18år, fik for nogle år siden diagnosen Adhd og bipolar og oveni døjer jeg med nogle ledsmerter som der ikke er diagnose på endnu.
Nå men egentlig skulle det her handle om økonomi, jeg har gæld for 50.000, (22.000 af dem er banklån) og resten er de der dumme små grimme høje rentes lån som man kun bliver fattig af. Min bank vil ikke forhøje mit banklån, ville så gerne have alt min gæld samlet. Pt har jeg 2000kr at leve for. Jeg har ikke råd til tandlæge, forsikringer og andet guf!
Nu har jeg haft snakket med et par banker, og de vil ikke hjælpe mig fordi jeg er på kontanthjælp.... Hvad kan jeg så gøre ??
Måske er der ikke rigtig noget at gøre, men nu kom jeg da af med lidt frustration
Tak hvis du læste til ende
Lightlessnes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 19:15   #2
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Tror desværre ikke der er meget at gøre når du er på kontanthjælp -det vil alm banker sjældent arbejde i (det ville de ihvertfald ikke da jeg var på KH). Det eneste du kan gøre er nok at ringe til så mange banker som muligt for at høre....
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 19:18   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det hedder kontanthjælpsfælden....

Der er simpelthen ikke ret meget andet at gøre, end at følge kommunens plan, og se hvor den ender...

Du kan søge om enkeltydelse til uforudsete nødvendige udgifter, men det er sjældent det lykkes at få dem igennem... men det skal ikke afholde en fra at søge.

De tager ikke hensyn til gæld, når de beregner det rådighedsbeløb man har..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 19:24   #4
Lightlessnes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lightlessnes er ny på vejen
Søgte om hjælp til betaling af medicin, men fik at vide at jeg havde så stort et rådighedsbeløb at jeg sagtens selv kunne betale.
Syntes det er uretfærdigt at bankerne ikke vil låne, for de ved sgu da at de ALTID får deres penge tilbage. Eiii hvor er det da bare surt!!
Lightlessnes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 20:15   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Gæld er noget kedeligt noget og kvik lån til høje renter er kun kvikt for udlånerne.

Det har du bare fundet ud af alt for sent-har du set luksusfælden ikke fordi jeg tror du har købt hovedeløst ind-men er der mulighed for at få penge ind på noget du ejer du kan undvære eller skifte til noget billiger så du med de penge kan nedsætte din gæld.

Har du kilo vis tøj og legetøj ligende der ikke bruges,så lav evt loppemarkede/denblå avis.
Det hvad jeg lige kan komme på.

Et sted mange har penge at hente ind på er tlf regningen.den løber løbsk for rigtig mange.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 22:06   #6
Lightlessnes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lightlessnes er ny på vejen
Har efterhånden solgt hvad sælges kan, bare for at overleve
Lightlessnes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 22:30   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja så ved jeg ikke hvad du kan gøre-hvor gamle er dine børn,kan de selv tjene til lommepenge og lidt til evt. eller gør de det.

2000kr er bestemt ikke meget at gøre med,så jeg forstår godt banken siger nej til at låne dig yder liger.ud fra dit rådigheds beløb.

Har du søgt alt hvad du kan til fripladser boligsikring -ellers kan du evt.forsøge med fonde,man kan låne en bog med fonde og legater,og så søge på kryds og tværs,ja,måske google kan finde div.fonde og legater,det kan være tids krævende men brug evt, en time hver dag til det,så kan der måske komme lidt der fra .

Tænker om du måske har en meget høj husleje så du evt.kan søge en § 34 eller har du ramt kontantloftet så giver det ikke noget jo.

En ting er sikkert,er din gæld løbende kontoer/konto kort du stadig bruger,så klip dem,jeg har selv engang haft del af den slags gæld der tog overhånd-så en søvenløs nat klippede jeg de kort jeg havde og smeltede dem i en stor ske over gasflammerne,jeg har klumpen endnu,og fra den dag gik min gæld den rigtige vej.

håber du finder en løsning der er rigtig for dig,og der kommer måske flere bud.
En hel byget oversigt ville også være letter at råde ud fra vil jeg tro.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 22:33   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det hedder kontanthjælpsfælden....

Der er simpelthen ikke ret meget andet at gøre, end at følge kommunens plan, og se hvor den ender...

Du kan søge om enkeltydelse til uforudsete nødvendige udgifter, men det er sjældent det lykkes at få dem igennem... men det skal ikke afholde en fra at søge.

De tager ikke hensyn til gæld, når de beregner det rådighedsbeløb man har..
og dog ? tager man ikke hensyn til lån der er optaget for at stifte ny bolig ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 06:12   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg ville ringe til mine kvik lån, og bede om nogle mdr. afdragsfri mdr. hvis de siger nej ville jeg stoppe med med, at betale, du ejer ikke noget de kan pante i dit rådigheds beløb er lig nul, så de har meget svært ved, at ramme dig og når du kommer i fode retten kan du sikkert forhandle dig til beder vilkår.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 07:11   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
og dog ? tager man ikke hensyn til lån der er optaget for at stifte ny bolig ?
Jo, der er noget med, at boliglån kan accepteres, men jeg kender ikke de nærmere betingelser.

Nu ved jeg ikke hvor mange lån du har, eller hvor store de er, men gør som jjsonn foreslår, og start så med at betale det lån ud, som trækker de værste renter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sociale svindlere bliver ikke straffet superkok Politik og Samfund 19 10-05-2010 22:09
Mail bliver ikke overført til journal! ayla Alt det andet 6 21-08-2009 15:54
Fra Sygedagpenge til Bistand BagerBolle Alt det andet 5 31-01-2009 21:47
Arbejdskraften er der – den bliver bare ikke brugt Stella Politik og Samfund 1 02-11-2007 16:01
Ledighedsydelse/bistand DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2006 14:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension