K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2011, 23:36   #1
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Kan man ansøge om fp og samtidig anke sin flexjobsag??

Jeg er blevet stillet i udsigt at kommunen afviser min ansøgning om flex.

Dette betyder at de tager mine sygedagpenge, hvis jeg vælger at anke deres beslutning.
Kan jeg så søge om FP på det foreliggende i sagen?

Hilsen samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:42   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ja det kan du da, men det kan jeg da slet ikke se nogen idé i... det ændrer jo desværre ikke på dine indtægtsmuligheder... Hvad har de sagt om, hvorfor de vil give afslag?

Får man afslag på fleks, opfylder man 99,9% sikkert ikke kravene til førtidspension
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 23:46   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Kan se at du har to tråde herinde, om næsten det samme...(syntes nok navnet var bekendt)

Som jeg skrev i den tidligere tråd, så er det ikke nødvendigvis en dårlig ting at at blive tilbudt (for)revalidering. Den kan indrettes nærmest som et fleksjob, og så kan de bruge tiden på om du permanent skal indstilles til fleks... Det er det man bruger det til, når man ikke er sikker på hvad tingene borgeren skal tilbydes skal indeholde...
Og forstår ikke at man ikke bruger det mere...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 02:16   #4
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Hej Ricky,

Når jeg ikke ønsker at forsøge mig med at gå med til revalidering skyldes det overvejende mit helbred. Min bipolare sygdom har været meget belastet af alle de forløb kommunen har forlangt jeg deltog i. I det sidste og afsluttende forløb i min arbejdsevne undersøgelse, var jeg moderst deprimeret og min læge ville have at jeg genoptog etc.
Nu har jeg haft ca 6 uger hvor jeg bare har skullet vente på svar og den ro og det pres der er fjernet har betydet at jeg atter er i neutral område.

Det andet og vigtigste er at samtlige papier og rapporter slår fast at min arbejsevne er betydeligt nedsat og at min sygdom er kronisk og stationær..og velbehandlet..etc

Derfor fastholder jeg at jeg er beretiget til flexjob og problemet er at pensions-nævnet har lavet en urigtig afgørelse. De er så frække i deres måde at argumentere på de citerer ukorekt og min sb har kuppet mig omkring min ressourceprofil, ved at sende en indstilling jeg kunne se på og godkende hvor profilrn var fedtet ind, så hun solgte det som at jg skulle tage stilling til indstilling. Nu er den godkendt af mig kan jeg se i afslaget. Jeg synes bare det er beklageligt at min ressourceprofil er lavet af 2 aktør og har aldrig været skrevet i siden medio 2009???

SB hun er ikke min sagsbehandler hun er nævnet og lægekonsulenten,
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 09:40   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du kan jo sagtens søge om pension på det foreliggende grundlag.

Som du beskriver sagen nu, lyder det som om der er basis for en større klage over sagsbehandlingen

Hvor lang tid er der tilbage af dine sygedagpenge?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 11:16   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser
Min bipolare sygdom har været meget belastet af alle de forløb kommunen har forlangt jeg deltog i. I det sidste og afsluttende forløb i min arbejdsevne undersøgelse, var jeg moderst deprimeret og min læge ville have at jeg genoptog etc.
Nu har jeg haft ca 6 uger hvor jeg bare har skullet vente på svar og den ro og det pres der er fjernet har betydet at jeg atter er i neutral område.
NØJ, HVOR JEG KENDER DET!!!! Jeg er også bipolar (rapid cykling)...
Det er godt 3 måneder siden jeg afsluttede arbejdsprøvning, og jeg har ikke haft det så godt som jeg har det nu i flere år.
Jeg er tæt på at blive indstillet til pension.

Som et familiemedlem har udtrykt det: "Nu er jeg blevet stabil ovenpå arbejdsprøvningen". Den gjorde mig ustabil, nu er den slut, og jeg er stabiliseret.
Det er sket igen og igen og igen i forbindelse med de forløb jeg har været i.

Er bare meget bange for, at den stabilitet kommer til at være det de afviser pensionssag på (min psykiater skal lave speciallægeerklæring i næste uge).

Men prognosen for rapid cykling er nu en gang elendig, og mit funktionsniveau er stadig meget nedsat i hverdagen, så håber, at det ikke kommer til at lægge mig til last, at jeg nu har haft et par neutrale måneder.

Jeg tror, at du bliver nødt til at lægge yderligere oplysninger i din sag før du søger pension, hvis du skal have nogen chance for at få den.

Er der en speciallægeerklæring, ikke bare statusattest(er) fra din psykiater?
Jeg skal lave speciallægeerklæring snart med min psykiater, og hun siger, at det vil tage et par timer sammen med mig + det hun så skal skrive selv. Og det er selvom hun kender mig rigtig godt... Så det er en ordentlig bunke papirer der kommer ud af det.

Er der journaler fra samtlige dine indlæggelser + besøg i psykiatrisk skadestue (sidstnævnte bør din praktiserende læge have noteret i sin journal)? Det er min sagsbehandler ved at indhente nu, da hun siger, at jo flere lægepapirer des bedre.

Jeg syntes, at du klage over det her.
Jeg mindes at have hørt, at ressourceprofilen lovmæssigt skal udarbejdes af kommunen, ikke anden aktør. Desuden skal du beskrive, at du ikke var ordentligt informeret om ressourceprofilens formål, og derfor godkendte på et forkert grundlag - og virkelig beskrive misforståelserne.
I klagen skal du desuden fremhæver de forkerte og/eller misvisende citater og udtalelser.

Ved at du klager SKAL sagen kigges igennem igen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge samtidig med sygedagpenge? zhb2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-03-2015 21:07
Se nr. Og flexjob , samtidig Strikker Spørgsmål ang fleksjob 11 22-03-2012 12:25
Førtidspension og fleksjob samtidig.... Susanne2412 Politik og Samfund 8 17-09-2010 08:31
Ansøge om førtidspension Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 08-09-2009 12:25
Invaliditetsydelse samtidig med fleksydelse Lis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 27-05-2008 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension