K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2006, 18:59   #11
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Hej Pia
Jeg bor i Frb. komm.
Min ansøgning på § 84 har i morgen taget 7 uger og jeg venter stadig.
Jeg kan vel ikke klage over at hun først har tid "hen på efteråret" det har jeg jo kun fra hende mundligt?

Lige nu har det jeg sådan .... Nå ja så venter jeg da bare, jeg bliver ikke bedre/rask af den grund.
Men jeg bliver lidt gal over at jobkonsulenten giver indtryk af at ALT bliver sat igang nu og så stopper min sagsbehandler det pga. tidsmangel, trods det jeg har været i kontanthjælpssystemet i rigtig mange år så er jeg åbenbart ikke kommet ud over "nikkedukkestadiet" forstået på den måde at jeg bare finder mig i ALT uden at kny.
Men jeg har aldrig været den som banker i bordet og siger nu det nok, det burde jeg måske øve mig i....?
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2006, 23:49   #12
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

I kraft af at jeg er frivillig i Hjerneskadeforeningen, havde jeg en på et tidspunkt der bad om hjælp i forhold til en § 84-ansøgning i Frb. Kommune, da hun kontaktede mig, var det et år siden hun havde ansøgt og hun havde endnu ikke fået et svar - og det er under al kritik!!!

Så ja, nu er et rigtig godt tidspunkt at øve dig i at banke i bordet. Havde jeg været i dit sted, var jeg troppet op, og havde ikke forladt skranken før jeg havde fået en tid eller talt med chefen.
Det bedste jeg kan råde dig til er, at tage en med, som kan støtte dig i processen. Hvis man ikke er stærk alene, er man ihvertfald stærk to.

Og, som hejdien skriver, skriv et brev til borgmesteren.
Hvis det er pga tidspres, er det et eller andet sted meget godt for en sagsbehandler, at en borger går videre i systemet, for så går det måske op for "de højere magter" at vi er undernormeret.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2006, 06:32   #13
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Nu har jeg så fået af vide fra en på kommunen at mine mails er landet ved min sagsbehandler, så nu har hun 10 dage til at svarer mig, både på min anmodning om aktindsigt, men også på min ansøgning om § 84 hjælp. Jeg har i begge de mails som handler om aktindsigt gjort opmærksom på at jeg forventer svar inden for 10 dage, så må jeg jo se hvad der sker....

Hejdien...
Jeg overvejer at skrive til hende at jeg VIL søge § 17 og anke et evt. afslag, bare for at få sat gang i sagen, men er i tvivl om at hvis hun får et brev fra mig med en sådan anmodning om hun så kan nægte fordi hun ikke har tid? For kan hun det, så er jeg jo lige vidt og har bare gjort mig mere upopulær.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2006, 10:03   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Helle hun kan IKKE afslå fordi hun ikke har tid..

Sagen SKAL være behandlet inden for tre månder, hvis den ikke kan det så SKAL de skrive til dig og fortælle hvorfor den ikke kan det...

Ved manglende svar på en §17 kan du anke et afslag, da det må formodes at det er et afslag når man ikke høre noget...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2006, 11:11   #15
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Hej Hejdien
Nu er det § 84 som jeg mangler svar på og ikke § 17. Jeg har stadig ikke hørt noget ang. hverken det ene eller det andet, men jeg regner med at jeg senest d 1/9 hører om ikke andet så svar på aktindsigt, så er der gået 10 dage ( der var lidt kludder med modtagelsen af mine breve, men jeg ved hun har fået dem d 22/8 ) Så tager jeg den derfra. Det er ikke lige til at overskue når man samtidig render til den ene undersøgelse efter den anden :@ Men nu er der da lidt luft i det indtil min alm. kontrol i okt.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2006, 14:22   #16
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Og jeg hørte så ikke noget!! Har stadig ikke hørt om mine ansøgninger + aktindsigt så jeg smed en mail til min sagsbehandler i morges med 3 punkter som jeg på det nærmeste forlangte at få svar på da tidsfristen forlængst er overskredet, så ringer hun sørme til mig...... for at fortælle at jeg har fået NY sagsbehandler.... Så nu kan jeg begynde forfra.
Nu venter jeg så på at hører fra den nye, så det bliver sjovt at se hvor længe det tager....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2006, 13:11   #17
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

YES!! nu sker der noget!!! I dag kom brevet så, samtale på torsdag ang. § 84+ ressurceprofil+ pensionsansøgning, og hun sluttede brevet af med at jeg selvfølgelig vil få en kopi af min sag!!!
Jeg skulle selv downloade et samtaleskema til brug i ansøgningen ang §84 og medbringe doku. for mine medicinudgifter..... Dem har jeg afleveret til den der jobkonsulent, så de SKAL være der!! og det har jeg så lige skrevet til hende, så har hun 3-4 dage til at finde dem ( jeg har nu lavet det og tager det med ) men lad hende nu bare lede lidt alligevel
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2006, 16:37   #18
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Og jeg glædede mig for tidligt!!

Jeg er så rasende !! mit blodtryk er nok omkring 300 / 270.... jeg havde jo fået brev i lørdags om at jeg ville få en KOPI af min sag på torsdag når jeg kom til samtale..... i dag får jeg så en mail hvor min nye sagsbehandler foreslår at vi sammen GENNEMGÅR min sag og jeg får print af "det jeg skal bruge".. Jøsses hvor blev jeg hidsig..... næsten helt flov over mig selv..... Jeg sendte en mail afsted med det samme :

Hej
Tak for din mail af DD.
Jeg har IKKE brug for at " vi gennemgår" min sag på torsdag og jeg får print af "det jeg skal bruge", det har intet med aktindsigt at gøre!
Jeg anmoder hermed IGEN om FULD aktindsigt i min sag. Og forventer at kopi af min sag SOM LOVET i brevet jeg modtag d 9/9 06 er klar til mig torsdag d 14/9 06 Venligst osv....

Så må jeg jo se hvad der sker.
Jeg er ikke engang kommet igang med min pensionsansøgning endnu, og jeg er allerede parat til at give op :|
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2006, 09:19   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Helle ...

Godt gået med dit svar, du skal BESTEMT IKKE finde dig i mere fra kommunens side....

Man får jo også en ide om at der er noget i din sag som ikke tåler dagens lys

Krydser fingere for dig torsdag , og husk.. bisidder og gerne optager
  Besvar med citat
Gammel 12-09-2006, 12:19   #20
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Syg på kontanthjælp+ pensionsansøgning

Hej Helle.....det er meget fint at du holder fast i at du har ret til fuld indsigt og ret til kopi af alt i din sag....men ellers syntes jeg det lyder fint at du og din nye sagsbehandler sammen gennemgår din sag....det giver dig mulighed for at komme med uddybende spørgsmål og det vil også give din nye sagsbehandler mulighed for....nu hvor hun også ved mødet kan se og tale med dig ....mulighed for selv at danne sig et indtryk....sådan at du bliver andet og mere end bare et personnummer og en stak papirere i en sag....at du er blevet meget dårligt behandlet af din tidligere sagsbehandler skal ikke belaste den nye....jeg har også prøvet at skifte sagsbehandler midt i det hele og følt mig usselt behandlet....så jeg var godt oppe og køre inden mødet med en ny....men det viste sig at hun bare var alletiders....en sagsbehandler der virkelig kunne få skub i min sag... inden jeg havde fået set mig om....var der styr på alt. Så jeg håber at dit blodtryk er kommet på plads inden torsdag.....måske din nye sagsbehandler er hamrende dygtig.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilke rettigheder vedr. pensionsansøgning nuller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 01-03-2013 10:22
Lægekonsulenters rolle i pensionsansøgning? Jytte Bøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-12-2009 21:39
Har lige et spørgsmål ang pensionsansøgning Louise At søge førtidspension 18 10-02-2009 15:05
Pensionsansøgning §17 - høring Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 17-04-2008 13:42
Om §17 og §18 Pensionsansøgning @PerChr Nyt om loven 0 21-01-2008 17:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension