K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2006, 16:01   #1
Lindita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lindita er ny på vejen
modregninger i førtidspensionen

Hej med jer alle sammen

Jeg er ny her, og har lidt svært ved at finde rundt, så jeg håber mit spørgsmål havner det rigtige sted.

Det er sådan at jeg går og venter på et Fleksjob, men der er mange skånehensyn der skal tages i mit tilfælde og det er svært at finde det helt rigtige fleksjob, så kommunen har også i tankerne, at søge førtidspension til mig hvis jeg ikke kan klare et kommende fleksjob.

Nå men nu kommer tusind kroners spørgsmålet, for jeg er total i vildrede om hvad der er lovligt og ikke.

Må man have en indkomst ved siden af sin førtidspension, og hvis hvor meget må man så tjene, før det på nogen måde berør førtidspensionen?

Min mand tjener over kr. 400.000 om året, hvor meget trækker de i førtidspensionen når han har så høj en indkomst, eller berør det hans indkomst at jeg er på førtidspension? jeg kan ikke få nogle tillæg når min mand tjener så meget vel? er alt sådan noget beregnet på husstandsindkomsten? evt. også en § 84?

Er der noget der hedder skånejob når man er på førtidspension efter de nye regler, og hvis, trækkes der så i førtidspensionen det man tjener i skånejobbet.

øh ja og så lige det sidste, hvis man får noget fra en pensionsordning gennem et tidligere job, modregnes det så også førtidspensionen?

Jeg forstår ikke rigtigt det med skånejob og fleksjob, for hvis man kan magte at arbejde i skånejob når man er tilkendt en førtidspension, kan man så ikke også klare et fleksjob, eller er de to former for job total forskellige fra hinanden?

Der kommer hele tiden nye regler og love så det er ikke til at følge med, og nogle siger det ene og andre det andet, det jeg tror forvirre mange er, at nogle får efter de nye regler før 2003 og så er der dem der får efter de gamle regler, puh ha håber ikke det var for meget på en gang.

Med venlig hilsen

Lindita
Lindita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2006, 22:13   #2
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: modregninger i førtidspensionen

Hej Lindita

Det med beregningsspgsm ang. pension og husstandsimdk, vil jeg lade Pia besvare, det tror jeg hun ved ere om.

Men til dit spørgsmål ang. skåne og fleksjob, ja så ER det to helt forskellige ting.

Skånejob er NÅR du er på førtidspension, og mener at kunne arb. ganske få timer for at komme lidt ud, det har intet med fleksjob at gøre.

Håber du snart får svar fra Pia på dine andre spgsm.

med venlig hilsen

Bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2006, 22:20   #3
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: modregninger i førtidspensionen

Hej Lindita.

Vedr. modregning i førtidspension, vil jeg råde dig til, at kontakte en pensionssagsbehandler - hun kan lave en helt konkret beregning således at du kan få af vide hvad din mands indtægt betyder og hun kan oplyse sig om, hvor meget du må tjene før der sker modregning.

Der findes ikke som sådan nogle helt faste beløb, og det er ikke kun lønindtægt der påvirker, det er også renteudgift og renteindtægt, hvorfor jeg ingen mulighed har for at svare på det.

Dog kan jeg da sige, at ens indtægt herunder formue ingen betydning overhovedet har, hvis man søger iht servicelovens § 84.

Skånejob er til førtidspensionister. Et skånejob, er et job, hvor du højst kan arbejde op til 12 timer ugentligt.
Forskellen på fleks og skånejob, ligger blandt andet i tilskuddet fra kommunen, da man kan "kræve" mere af en på fleks end en i skånejob.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2006, 06:52   #4
Lindita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lindita er ny på vejen
RE: modregninger i førtidspensionen

hej igen

Tusind tak for jeres svar, det var da noget jeg kunne bruge, og så blev jeg da det klogere.

Ja det er en god ide med den pensionssagsbehandler, det vil jeg da gøre så.

Venligst Lindita
Lindita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2006, 22:46   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: modregninger i førtidspensionen

Lindita
prøv at se om det her ikke er noget du kan bruge.
det er på i job nu jeg fandt det, og linket til det er her. http://www.ijobnu.dk/sw44920.asp

Er du førtidspensionist - og i tvivl om, hvordan din økonomi ser ud, hvis du får et job? Så kan du få svaret her!

Du kan nu selv finde ud, hvor meget du kan tjene, inden det går ud over din førtidspension. DSI har fået lavet et meget detaljeret regneark, som kan hjælpe dig tættere på sandheden.

Der er en vejledning, som du kan læse, før du går i gang. To regneeksempler viser også, hvordan det kan se ud for en førtidspensionist i job.


God fornøjelse!
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lønindholdelse??? i førtidspensionen jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-04-2011 09:53
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
S og SF vil nedsætte førtidspensionen custer Politik og Samfund 6 26-01-2011 22:25
Forhøjelse af førtidspensionen cosy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-09-2010 14:55
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension