K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 10:40   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Maj-britt.

Forstår udmærket hvad du har været udsat for. Men måske "vinder du i lotteriet" denne gang, og får en SB, som er lidt bedre. Så mød op m. optager i lommen, men så du kan koncentere dig om: at møde den nye SB med åbent sind og selvom det jo egentlig ikke er dig, der skal være prof., så forsøg at være det så længe du synes, det er rimeligt.

Den episode, du beskriver, er jo højst uprof. og man kunne jo komme til at tænke på at vedkommende enten har fået en hjerneblødning el. i afmagt har stukket hånden ned i posen m. vanvittige tiltag.

Og forstår til fulde din holdning omkr. ordre på medicin el. andet, som koster penge. Når man mener, at kunne pålægge mennesker sådan noget, ja, så må man også sige B og betale. Men generelt er SB jo ikke udd. til læge, så er det lægekonsulenten, der mener såvel rygestop og D-vitamin?

Sidst redigeret af gunvor; 18-11-2010 kl. 11:39. Årsag: Glemt spørgsmåltegn
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:14   #12
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Maj-britt.

Forstår udmærket hvad du har været udsat for. Men måske "vinder du i lotteriet" denne gang, og får en SB, som er lidt bedre. Så mød op m. optager i lommen, men så du kan koncentere dig om: at møde den nye SB med åbent sind og selvom det jo egentlig ikke er dig, der skal være prof., så forsøg at være det så længe du synes, det er rimeligt.

Den episode, du beskriver, er jo højst uprof. og man kunne jo komme til at tænke på at vedkommende enten har fået en hjerneblødning el. i afmagt har stukket hånden ned i posen m. vanvittige tiltag.

Og forstår til fulde din holdning omkr. ordre på medicin el. andet, som koster penge. Når man mener, at kunne pålægge mennesker sådan noget, ja, så må man også sige B og betale. Men generelt er SB jo ikke udd. til læge, så er det lægekonsulenten, der mener såvel rygestop og D-vitamin.
Kan en lægekonsulent virkelig pålægge konkret behandling? Bør det ikke være egen læge eller speciallæge?

Jeg ville nu nok tage omkring min egen læge og få en udtalelse derfra...
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:25   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en sagsbehandler må ikke henvise til behandling og det må en lægekonsulent heller ikke
en lægekonsulent kan dog godt skrive om behandling, hvis en anden læge har skrevet noget om det
men ikke noget lægekonsulent selv har fundet på, eller ens sagsbehandler.
havde gået amok hvis det var skrevet eller blevet anvist af lægekonsulent eller sagsbehandler til behandling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:38   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Nej, jeg mener ikke det lovligt, men mange SB læner sig jo gevaldigt op ad lægekonsulenterne. Og desværre bruger de sem jo også, som alm. læger. Stadig ikke lovligt. Men sådan virkeligheden, hvorfor jeg også overvejer (hvis jeg kan finde kræfter til det) endnu en omgang i Folketinget omkr. lægekonsulenters rolle og deres fuktion i sygedagpengesager.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:38   #15
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Ok MTVRV1!

Da jeg var til første samtale med en handicapkonsulent ifm min sygemelding, spurgte hun om ikke jeg mente at jeg havde brug for en kinesiolog.... til modic forandringer.... ikke et ondt ord om kinesiologer (som jeg ved kan rigtigt mange gode ting), men jeg synes bare, at det var langt ude, og sådan så jeg vist også ud og det blev ikke nævnt igen.

Maj-Britt - hvad siger din læge egentligt?
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:38   #16
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Vil det sige at jeg blankt kan afvise denne fra lægekonsulent:

Behandlingsmulighederne er ikke udtømte. Rygtræning, D-vitamininjektioner og rygeophør vil bedre helbredstilstanden. Jeg vil foreslå et træningsforløb ved fys. i Hedehusene. Et ophold på Viva er også en mulighed.

når egen læge skriver:

Alt i alt vil jeg mene, at det er urealistisk at forsøge at gennemtvinge en flexjobsordning eller andre initiativer mhp. på at få MG i arbejde.

og fra speciallæge:

Funktionsniveauet er lavt og vil næppe kunne bedres.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:44   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej May-Britt.

Ja, hvis ikke der i dine dokumenter, står det lægekonsulenten finder på (her mener jeg D-vit, og rygeophør. Men de kan jo gennemtvinge aktivering, MEDMINDRE din læge el. psyk. skriver, at det ikke pt. er hensigtmæssigt at du aktiveres.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:45   #18
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Vil det sige at jeg blankt kan afvise denne fra lægekonsulent:

Behandlingsmulighederne er ikke udtømte. Rygtræning, D-vitamininjektioner og rygeophør vil bedre helbredstilstanden. Jeg vil foreslå et træningsforløb ved fys. i Hedehusene. Et ophold på Viva er også en mulighed.

når egen læge skriver:

Alt i alt vil jeg mene, at det er urealistisk at forsøge at gennemtvinge en flexjobsordning eller andre initiativer mhp. på at få MG i arbejde.

og fra speciallæge:

Funktionsniveauet er lavt og vil næppe kunne bedres.
Hvad har din egen læge og speciallæge skrevet om rygtræning, D-vitamininjektioner, rygeophør og Viva samt evt. anden behandling? Hvis de ikke har nævnt disse ting, så kan du afvise, men hvis de HAR skrevet noget i samme stil, så gælder det såvidt jeg har forstået reglerne....
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:48   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Maj-Britt

Jeg ville bede den lægekonsulent om at fremkomme med beviser på,

at din arbejdsevne kan forbedres til at skaffe dig tilbage på arbejdsmarkedet,

ved at du følger hans forslag.

Det skal selvfølgelig være evidensbaserede, randomiserede blindforsøg,

og du skal have mindst 3 forskellige af ovennævnte

Desuden skal det jo stadig holdes op mod, hvad du i øvrigt har af udtalelser fra læger o.s.v.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:53   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
De nævner naturligvis mit rygeforbrug, men da det er lovligt at ryge i DK, så er der ingen, der kan tvinge mig på et rygestopkursus, det har jeg borgmesters ord på.

De nævner D-vitaminer, som det påstås i RP at jeg har nægtet at tage, hvilket ikke er korrekt, de betaler, jeg tager.

De nævner de kroniske ryg og lændesmerter, men ingen behandlingsmulighed.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kh-reform mandag Risa Politik og Samfund 36 25-02-2013 20:55
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Jeg tænder af mandag morgen supersus Alt det andet 13 10-09-2009 06:57
På mandag får jeg Maj-Britt Dit og Dat 10 17-12-2008 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension