K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Kommunernes Tavshedspligt

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Kommunernes Tavshedspligt Skal kommunen fortsat være omfattede at loven om tavshedspligt i fald en borger går til pressen.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2009, 22:55   #1
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 15
Bigmum er ny på vejen
Jobkonsulentens tavshedspligt?

Hej Alle

Jeg er i øjeblikket i gang med 3 måneders jobprævning for at finde ud af hvro maget jeg kan arbejde eller ikke kan, og via dette er jeg jo tilknyttet en jobkonsulent. Mit spørsmål eller undring går ud på følgende:

Ved sidste opfølgningsmøde med konsulent og "arbejdsgiver" sidder vi og taler sammen om hvordan det går og sådan, og om hvor meget jeg skal sættes op i tid. Under denne samtale henviser konsulenten direkte til ting der står i mine papirer/sag mv. Hun bliver ved og sætter samtidig ? ved mine smerter, og spørger ind til om jeg er i kontakt med en omkring det psykiske element i dette. Alt i mens "arbejdsgiveren" stadig sidder der.

Er dette et brud på jobkonsulents tavshedspligt, da jeg mener at det er personfølsomme oplysninger ?

Jeg er ikke oplyst om "arbejdsgiveren" har skrevet under på tavshedspligt, om mig!

Håber nogen kan hjælpe mig.
Bigmum
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 23:12   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

hej...

Hun har tavshedspligt !!! JEG KAN GODT FORSTÅ DU FØLER DET SOM EN KRÆNKELSE at hun sidder foran din arbejdsgiver... og taler om fortrolige ting om dig...

Sig det til hende eller klag over hende...de tror de kan tillade sig ALT...det er resultatet af den tidsånd der hersker i samfundet ...mangel på værdig respekt og retssikkerhed.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 23:46   #3
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Tak for den oplysning Stella, det var da rart at vide.
Ved mit opfølgningsmøde i arbejdsprøvningen, sad jobkonsulenten og sagde foran arbejdsgiveren, at det jeg fejlede kunne man jo med et klik på musen gå ind ( på nettet) og se hvor man skulle sige av...
Iøvrigt kom han 3 måneder efter den oprindelige aftale som var 4 dage efter start, da der skulle underskrives papirer, den aftale udeblev han fra uden at give besked til hverken arb.giver eller jeg.
Så da papirerne skulle underskrives, var praktikken slut, (men han forlængede den lige 1 måned) og vi måtte ikke skrive dato på ved vores underskrift.
Da jeg kom den sidste dag i den forlængede praktik, lå der et brev til chefen, at han lige havde forlænget en måned mere, jeg blev så gal, anede intet og følte mig så dum og umyndiggjort.
Og ja var blevet stillet i udsigt at der var job bagefter, men da det blev tid til ansættelse, gæt så hvad der skete.......der var alligevel ikke noget job, så har lige været noget trist, da jeg lige troede at nu var den der.
Men man bli'r klogere hele tiden, ikke mindst takket være jer herinde. Så tak både til bigmum for spørgsmålet og Stella for svaret.
Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 00:58   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er de sådan at en jobkonsulent skal varetage jobbet det vil sige de skal ud og høre hvordan det går om man evt kan komme lidt op i tid om der er noget han/hun kan gøre for at lette dagen osv ...

DE HAR INTET MED UDREDNING AT GØRE

Det har det slet ikke kvalifikationer til ....

Jeg har selv været i hænderne på uheldige elementer af jobkonsulenter og jeg kan kun anbefale at man skriver til dem og skriver noget i stil med...

Citat:
Ang mødet den og den dato, her udtalte du sådan og sådan (feks den med smerterne ) jeg vil oplyse dig om at jeg finder det yderst krænkende og vil gerne vide med hvilke beføjelser du udtaler dig sådan om mig og mit helbred.

Du udtaler dig om min sygdom og andre private ting foran arbejdsgiveren og jeg vil påpege at min arbejdsgiver skal vurdere mig objektivt og jeg mener ikke at denne kan gøre det når du sidder og kommer med egne opfattelser..

Tillige vil jeg på¨det kraftigste frabede mig at du som jobkonsulent sidder og kommer med diagnoser , formedet sygdomme , psykiske aspekter i min sygdom osv ...

Jeg vil mene at du mangler kompetencer i den grad til at komme med sådanne udtaler , at du feks mener at fib er noget man med klik med en mus på nettet kan finde ud af hvor man skal sige av syntes jeg er respektløs over for mig og vil frabede mig det pr efterdags ....

Denne skrivelse er også sendt til min sagsbehandler (som skal stå for min afklaring ) samt jobcenter chefen, borgmesteren , og hele kommunalbestyrelsen...

Jeg vil gerne udbede mig en forklaring på den krænkende opførelse fra din side samt henvisning til hvor i loven det er fastslået at en jobkonsulent har lov til at sidde tavshedspligt overhørig samt at du er kompetent til at overrule mine læger og speciallægers diagnoser og konstateringer ...

MVH
Det her er kun et eksempel på hvordan man kan skrive (lavet ud fra div forskellige historier i tråden ) man skriver selvfølgelig en der passer til ens situation ...

Jeg har været i hænderne på en der arrangerede en ulovlig praktik (ringede med det samme til fagforneingen der lavede et overraskelses besøg ) hun mente at min datter på 12 år sagtens kunne stå for indkøb og madlavning da jeg var i job mente hun sagtens at jeg kunne gå op i timer da vi ringede til hende for at jeg skulle ned i timer ...

Hun mente at de hjælpemidler jeg havde i hjemmet sagtens kunne stilles ud på jobbet (de er købt og betalt af mig selv og familie og venner ) og sådan kunne jeg blive ved...

Da hun havde fået et brev at den her slags så var det hele ligepludselig en fejl og misforståelse (hun nåede at få tre breve ) i dag er jeg lovet højt og helligt af kommunen at hvis og så frem at min sag ender med at jeg stadig kan varetage et fleksjob så vil jeg aldrig se den jobkonsulent igen , og alle mine breve ligger i min sag og jobkonsulent har skulle forklare sig ....

Desværre er der nogen jobkonsulenter der tror og får beføjelser til at blande sig i ting der slet ikke angår dem og det eneste vi kan gøre er at sige ...

HALLO så stopper festen , kræv respekt om jeres helbred person og situation og klag klag klage og gør helt klart for jobkonsulenten at alt bliver skrevet ned og sendt til div instanser ...

Det burde få dem til at opføre sig ordentligt (jeg har haft jobkonsulent der nægtede at tage møde med mig uden at HAN havde bisidder med , så der var altid to jobkonsulenter , han skulle sikker sig at jeg ikke kunne sige at han havde gjort disse ting ) og det var fordi der var kommet et af disse breve af sted...

Skal så lige sige i retfærdighedensnavn at han senere udviklede sig til den bedste jobkonsulent jeg nogen sinde har haft , det kom helt af sig selv da han fandt ud af at jeg ikke forlangte andet end hvad jeg havde ret på i forhold til loven ... .
  Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 06:48   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Skal så lige sige i retfærdighedensnavn at han senere udviklede sig til den bedste jobkonsulent jeg nogen sinde har haft , det kom helt af sig selv da han fandt ud af at jeg ikke forlangte andet end hvad jeg havde ret på i forhold til loven ... .
Hvor er det dog bare trist, at der skal klager til, før man kan få et fornuftigt samarbejde, der er jo mange mennesker som ikke tør at klage, eller ikke ved at de har muligheden.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 15:23   #6
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 15
Bigmum er ny på vejen
super tak :)

Hej!!
Dejligt at mit indlæg kan hjælpe andre der desværre selv er røget i hænderne på et sådan et rovdyr.

Men ikke mindst tak til Hejdien. For det var da nogle yderst velskrevede sætninger, som da helt klart vil komme i brug NÅR jeg klager over jobkonsulenten. Har sat en af mine advokatvenner på sagen, bare for at vide hvor jeg står netop i loven omkring personfølsomme oplysninger.

Hilsen bigmum (forresten god weekend )
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 20:37   #7
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Også stort tak til Hejdien herfra for super gode formuleringer til en klage, lige det man har brug for når man sidder rimelig rystet og bare føler sig helt tom i hovedet...
Måtte altså trække på smilebåndet, over det med at din jobkonsulent kun vil mødes med dig med en bisidder... ha ha det f.... godt gået
kram: Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 20:45   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Emma Se meddelelser
Måtte altså trække på smilebåndet, over det med at din jobkonsulent kun vil mødes med dig med en bisidder... ha ha det f.... godt gået
Jeg var også begyndt og vænne mig til, at der altid var 2, når jeg skulle til møde med en sagsbehandler, men hende jeg har nu tør godt have mig på 2-mandshånd. Men hun fortalte mig, at en kollega havde tilbudt at gå med som hendes bisidder.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 22:33   #9
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg var også begyndt og vænne mig til, at der altid var 2, når jeg skulle til møde med en sagsbehandler, men hende jeg har nu tør godt have mig på 2-mandshånd. Men hun fortalte mig, at en kollega havde tilbudt at gå med som hendes bisidder.
Det er godt nok første gang at jeg hører om at en sagsbehandler, der vil have en bisidder med.
Respekt.!

Det er godt nok som om at når de finder ud af man ved man kan kan kræve og har krav på, så er det svært for dem at håndtere tingene.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 13:08   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg var også begyndt og vænne mig til, at der altid var 2, når jeg skulle til møde med en sagsbehandler, men hende jeg har nu tør godt have mig på 2-mandshånd. Men hun fortalte mig, at en kollega havde tilbudt at gå med som hendes bisidder.
He he Trold du slår mig også som en farlig person he he

godt at du har fået en sagsbehandler der ikke er bange for dig , jeg har godt nok fået hævet øjenbryn over at jobkonsulent ville have bisidder med , men jeg har aldrig været aggressiv eller truende så det er ikke derfor (og det regner jeg heller ikke med at det er det der sker hos dig )

Men ene og alene fordi man kan regler og love og sikrere sig i hoved og R** det syntes de er så irreterden hos mig gik der sport i at slå op hurtigst i en lovbog .. det var jobkonsulentens bisidder og jeg der sad og kastede om os med regler , men selv jobkonsulent og hans kollega kunne se det sjove og åndsvage i det til sidst ...

Så jeg blev atter sluppet fri på gangen på kommunen og ikke nok med det , jeg blev faktisk inviteret til at lave oplæg om mødet med systemet og det at finde fleksjob som bisidderne havde et kursus for flekser som skulle videre .
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kbh.'s kommune– om tavshedspligt og videregivelse af fortrolige oplysninger L.S. Kommunernes Tavshedspligt 1 20-03-2013 13:54
Overtrædelse af tavshedspligt FrkM Dit og Dat 34 26-07-2012 10:51
Tavshedspligt eller ej ?? JRJ Dit og Dat 2 30-11-2008 21:02
DH om tavshedspligt zuza Kommunernes Tavshedspligt 2 28-04-2008 10:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension