K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2013, 03:36   #11
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Ja...er selv virkelig træt af alle de fordomme omkring de psykiske diagnoser...og kunne godt "unde" alle folk at prøve f.eks een enkelt seriøs depression...

Alle dem som går og klager over at de er "deprimerede"...

Og ikke aner hvad det overhovedet er...

Hvor du bare ligger under dynen i ugevis...du ved ikke hvad dag i ugen det er, eller hvilken måned..om regningerne bliver betalt..du kan ikke huske hvornår du sidst spiste eller drak noget...og du er ligeglad..der er ingen glæde..og måske heller ingen tristhed...bare ligegyldighed...du tørrer måske ikke lige numsen af i gardinerne...men du ville være ligeglad hvis du gjorde....

Jeg ville gerne bytte een enkelt uge med en "normal"...
Ville sikkert kede mig ihjel, og det kunne ikke gå hurtigt nok med at blive mig igen...

Men det kunne sg da være en øjenåbner for nogle...

Og måske kunne de have glæde af mine andre fantastiske personlige evner

Som jeg selv sætter stor pris på...

/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 11:52   #12
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Til DahlDk. Du har gjort ligesom jeg, jeg troede at det var det som var det bedste for mig, efter en arbejdsskade, hvor jeg blev ramt af bil. Jeg kæmpede og kæmpede med forskellige arbejdstider, og arbejdspladser for at finde et sted hvor jeg kunne holde ud at være for mine smerter.

Takken var at ingen troede på mig, da jeg gik ned med flaget efter at være blevet truet på min arbejdsplads, det var dråben som fik bægeret til at flyde over i 2005, frem til 2008 blev jeg mistænkelig gjort, blev smidt fra den ene læge til den anden, først da jeg fik diagnosen fibromyalgi ( som jo desværre også er en usynlig lidelse) da fik jeg førtidspension.

Arbejdsskadestyrelsen påstår så, at denne fibromyalgi ikke kan være opstået fra ulykken, og det selvom jeg aldrig har fejlet noget før med smerter.

Desværre er hele vores samfund efterhånden blevet et meget grimt sted at være, hvis man ikke yder hele tiden til den store tomme kasse, ingen plads til almindelig menneskelighed.

Du er ikke alene, hvis det på nogen måde er en trøst. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 01:30   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Nej tænker også nogen gange at hvor ville livet være let hvis man humpede og var pukkelrygget istedetfor alle de usynlige ting... Er så trættende at få afvide at man ser fysisk sund og rask og stærk ud... Er desværre også det eneste de ser på ens job center...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 00:20   #14
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
også slemt at syge er begyndt at hakke på andre syge ------feks ... den person er ikke så syg som jeg osv osv . ja det er et rigtig grimt samfund syge der er kommet håber der kan findes en modgift imod det . tit kommer tanken at det var lettere hvis vi slet ikke fandes i samfundet . hvor jeg ønsker bedre tider, og de bedste tanker til alle der ikke bliver behandles ordenligt ,
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 07:24   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nogle gange ikke altid det ved jeg godt, hjælper det, at være mere åben om sin sygedom.

Jeg var rigtig god til, at hjælpe med børne pasning og blev brugt godt og grundigt, så en dag begyndte jeg, at fortælle folk, hvor meget det kostet mig at altid være der, brugt tid på at, fortælle om hvor ondt jeg og hvor træt jeg blev.

Og det har virkelig hjulpet, nu er mange af vores venner og omgangs kres begynt, at spøger til mig og folk kikker på mig før de spøger, kan pludselig se jeg ser træt ud.

Det er ikke sjovt, at fortælle, at man er handicapet men vi er også nød til, at være ærlig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 00:59   #16
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Nej det er ikke kun dig der er træt af dette. Jeg har fået bevilliget både bil samt handicap skilt. Men du kan ikke se på mig at jeg er syg og har nogle handicap.
Men det har jeg, der er mange. Men jeg er blevet udsat for i vores lokale by, at indehavderen af en af vores lokale butikker var henne ved min bil, for at se om det var rigtigt at der var et skilt, derefter en kommentar; du fejler da ikke noget. Det er ikke særligt sjovt, det samme har jeg oplevet på store P Pladser at folk kommer med en kommentar, men de kan jo ikke se hvorfor man har det. Jeg fik den gode bemærkning af en i 3F, du skal være så ligeglad med hvad folk siger, man får ikke et handicap skilt med mindre at man opfylder de krav der er, så ret ryggen og sig til dig selv: selv guderne kæmper forgæves mod "dumme" mennesker.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 01:50   #17
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er så ikke helt rigtigt. Der ligger også en vis mængde subjektiv bedømmelse i det. Så to mennesker stort set ens ville kunne få forskellige bedømmelser desværre.

Hvad er det du fik bedømt til at være berettiget til en handicap bil på?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 20:59   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helich Se meddelelser
Men det har jeg, der er mange. Men jeg er blevet udsat for i vores lokale by, at indehavderen af en af vores lokale butikker var henne ved min bil, for at se om det var rigtigt at der var et skilt, derefter en kommentar; du fejler da ikke noget.
Så er det man siger: "man kan heller ikke se på dig, at du ingen hjerne har", eller noget lignende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 22:08   #19
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helich Se meddelelser
Nej det er ikke kun dig der er træt af dette. Jeg har fået bevilliget både bil samt handicap skilt. Men du kan ikke se på mig at jeg er syg og har nogle handicap.
Men det har jeg, der er mange. Men jeg er blevet udsat for i vores lokale by, at indehavderen af en af vores lokale butikker var henne ved min bil, for at se om det var rigtigt at der var et skilt, derefter en kommentar; du fejler da ikke noget. Det er ikke særligt sjovt, det samme har jeg oplevet på store P Pladser at folk kommer med en kommentar, men de kan jo ikke se hvorfor man har det. Jeg fik den gode bemærkning af en i 3F, du skal være så ligeglad med hvad folk siger, man får ikke et handicap skilt med mindre at man opfylder de krav der er, så ret ryggen og sig til dig selv: selv guderne kæmper forgæves mod "dumme" mennesker.
Nu har der været en del bevågenhed over handicap skilte, da nogen stjæler dem og bruger dem ulovligt. I en af udsendelserne sagde de endda at folk skulle holde øje med om de blev rigtigt brugt. Men rigtig træls at man skal passe på de dømmende mennesker i hverdagen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 01:27   #20
JohanneNJA
Nygigt og meget forelsket
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2013
Lokation: København Ø
Alder: 31
Indlæg: 5
Styrke: 0
JohanneNJA er ny på vejen
Nej, det er ikke kun dig der føler der sådan.
Jeg har oplevet at miste mange (såkaldte) venner og familie, der vender en ryggen, fordi de ikke forstår "hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen".
Det er rigtig hårdt at finde ud af, for som nævnt af andre her, finder man ud af hvem man kan stole på og hvem man ikke kan.
Heldigvis har jeg en utrolig forstående mand som passer på mig, hjælper mig og lytter.
JohanneNJA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg må bare af med det. mukke Dit og Dat 36 01-06-2012 11:24
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
FP er bare så ked af det :,( nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 06-10-2010 14:48
Er det bare mig? Gunell Politik og Samfund 7 06-11-2009 13:54
Bare SÅ lykkelig ;) Andersen23 Jeg har fået job. 35 20-04-2009 08:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension